خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
ترمیم شیشه ی خودرو
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده اید؟
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
وقتی همه چیز تغییر کرد!
چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟
شنبه، ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
ستاره های شرقی
۱۰ محصول قدرتمند تویوتا در بازار جهانی
پنجشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مذاکره ایران خودرو با فیات برای تولید خودرو ارزان
یکشنبه، ۱۸ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
برترین خودرو های SPEEDSTER جهان
سهشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
اتومبیلی که هیچ وقت فراموش نمی شود!
پنجشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲: اولین خودروی برقی AMG با ۷۵۱ اسب بخار
این خودروی برقی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل معمولی آن ندارد؛ اما پیشرفته تر است.
چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴:۱۲ |
در اوایل هفته جاری شاهد رونمایی از اولین مرسدس AMG هیبرید پلاگین، GT۶۳ S E Performance جدید بودیم؛ که دارای یک موتور V۸ توربو با موتور الکتریکی است. امروز، AMG از اولین خودروی کاملاً الکتریکی رونمایی کرد: مرسدس AMG EQS. این خودرو در اروپایی و همانطور که در این عکسها میبینید؛ EQS۵۳ نام دارد؛ اما در ایالات متحده EQS نامیده میشود. شاید به این معناست که ممکن است EQS۶۳ قویتری باشد. AMG میگوید موتور الکتریکی دارای عملکرد جدید، اینورترهای مختلف با نرم افزار جدید و سیم پیچهای جدید هستند و سرعت چرخش موتورها بیشتر از مدل معمولی EQS است. AMG EQS معمولی ۶۵۱ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ پوند فوت گشتاور تولید میشود، اما با عملکرد Race Start خروجی فعال شده به ۷۵۱ اسب بخار و ۷۵۲ پوند فوت افزایش مییابد. مرسدس میگوید AMG EQS در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت میرسد که ۰.۷ ثانیه سریعتر از EQS۵۸۰ است و حداکثر سرعت آن به ۱۵۵ مایل در ساعت، ۲۵ مایل بر ساعت بیشتر از EQS۵۸۰ است. باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی مشابه سایر مدلهای EQS است، اما دارای سیم کشی جدید AMG و سیستم مدیریت متفاوت است و سیستم خنک کننده خودرو نیز تقویت شده است. این خودرو احتمالاً برد کمتری نسبت به ۴۷۸ مایل ادعا شده در مدل اروپایی EQS۵۸۰ خواهد داشت؛ هرچند مرسدس میگوید این خودرو میتواند با شارژر ۲۰۰ وات در ۱۵ دقیقه شارژ شده و مسافت ۱۸۶ مایل را طی کند. EQS معمولی دارای چهار حالت رانندگی (Eco، Comfort، Sport و Individual) است، اما در این خودرو حالت Eco کنار گذاشته شده و حالتهای Slippery و Sport Plus اضافه شده است. ویژگی بارز در همهی AMG ها صدای موتور آنها است؛ و مرسدس EQS را AMG Sound Experience مینامد. علاوه بر طراحی بیرونی مشابه، طراحی داخلی نیز تغییری نکرده است.
AMG EQS دارای صندلیهای جلویی اسپرت تری است که با روکش چرم MB-Tex و تزئینات microsuede پوشانده شده است. سایر ویژگیهای استاندارد عبارتند از نمایشگر با هدست واقعیت افزوده، سیستم صدای فراگیر سه بعدی Burmester، ویژگیهای کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی و کمک فعال برای رانندگی در بین خط، سانروف پانوراما، چراغهای جلویی LED فانتزی، پارکینگ فعال، فرمان گرم شونده، صندلیهای عقب گرم و صندلیهای جلو گرم، تهویه و ماساژ است. علاوه بر این کیسه هوا و عملکردهای ماساژ، گرم شدن گردن و شانه به صندلیهای عقب اضافه شده است. فروش AMG EQS در ایالات متحده در ابتدای سال ۲۰۲۲ آغاز میشود و هنوز قیمت آن اعلام نشده است؛ میتوان انتظار داشت که قیمت حداقل آن، ۱۵۰،۰۰۰ دلار است.
کد محتوا: ۲۲۳۵۵
ارسال: چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴:۱۲
به روز شده: چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳:۳۴
کلید واژهها: مرسدس، مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: کالاسودا
بازدید: ۶۸۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.