مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲: اولین خودروی برقی AMG با ۷۵۱ اسب بخار

  این خودروی برقی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل معمولی آن ندارد؛ اما پیشرفته تر است.  

چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴:۱۲ |


در اوایل هفته جاری شاهد رونمایی از اولین مرسدس AMG هیبرید پلاگین، GT۶۳ S E Performance جدید بودیم؛ که دارای یک موتور V۸ توربو با موتور الکتریکی است. امروز، AMG از اولین خودروی کاملاً الکتریکی رونمایی کرد: مرسدس AMG EQS.

این خودرو در اروپایی و همانطور که در این عکس‌ها می‌بینید؛ EQS۵۳ نام دارد؛ اما در ایالات متحده EQS نامیده می‌شود. شاید به این معناست که ممکن است EQS۶۳ قوی‌تری باشد.

AMG می‌گوید موتور الکتریکی دارای عملکرد جدید، اینورترهای مختلف با نرم افزار جدید و سیم پیچ‌های جدید هستند و سرعت چرخش موتورها بیشتر از مدل معمولی EQS است.

AMG EQS معمولی ۶۵۱ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌شود، اما با عملکرد Race Start خروجی فعال شده به ۷۵۱ اسب بخار و ۷۵۲ پوند فوت افزایش می‌یابد. مرسدس می‌گوید AMG EQS در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد که ۰.۷ ثانیه سریعتر از EQS۵۸۰ است و حداکثر سرعت آن به ۱۵۵ مایل در ساعت، ۲۵ مایل بر ساعت بیشتر از EQS۵۸۰ است.

باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی مشابه سایر مدلهای EQS است، اما دارای سیم کشی جدید AMG و سیستم مدیریت متفاوت است و سیستم خنک کننده خودرو نیز تقویت شده است.

این خودرو احتمالاً برد کمتری نسبت به ۴۷۸ مایل ادعا شده در مدل اروپایی EQS۵۸۰ خواهد داشت؛ هرچند مرسدس می‌گوید این خودرو می‌تواند با شارژر ۲۰۰ وات در ۱۵ دقیقه شارژ شده و مسافت ۱۸۶ مایل را طی کند.

EQS معمولی دارای چهار حالت رانندگی (Eco، Comfort، Sport و Individual) است، اما در این خودرو حالت Eco کنار گذاشته شده و حالت‌های Slippery و Sport Plus اضافه شده است.

ویژگی بارز در همه‌ی AMG ها صدای موتور آن‌ها است؛ و مرسدس EQS را AMG Sound Experience می‌نامد.

علاوه بر طراحی بیرونی مشابه، طراحی داخلی نیز تغییری نکرده است.


AMG EQS دارای صندلی‌های جلویی اسپرت تری است که با روکش چرم MB-Tex و تزئینات microsuede پوشانده شده است.

سایر ویژگی‌های استاندارد عبارتند از نمایشگر با هدست واقعیت افزوده، سیستم صدای فراگیر سه بعدی Burmester، ویژگی‌های کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی ‌‌و کمک فعال برای رانندگی در بین خط، سانروف پانوراما، چراغ‌های جلویی LED فانتزی، پارکینگ فعال، فرمان گرم شونده، صندلی‌های عقب گرم و صندلی‌های جلو گرم، تهویه و ماساژ است. علاوه بر این کیسه هوا و عملکردهای ماساژ، گرم شدن گردن و شانه به صندلی‌های عقب اضافه شده است.

فروش AMG EQS در ایالات متحده در ابتدای سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و هنوز قیمت آن اعلام نشده است؛ می‌توان انتظار داشت که قیمت حداقل آن، ۱۵۰،۰۰۰ دلار است.


مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲: اولين خودروي برقي AMG با ۷۵۱ اسب بخار
مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲: اولين خودروي برقي AMG با ۷۵۱ اسب بخار
مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲: اولين خودروي برقي AMG با ۷۵۱ اسب بخار
مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲: اولين خودروي برقي AMG با ۷۵۱ اسب بخار


مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲: اولین خودروی برقی AMG با ۷۵۱ اسب بخار
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۵۵

ارسال: چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴:۱۲

به روز شده: چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳:۳۴

کلید واژه‌‌ها: مرسدس، مرسدس AMG EQS ۲۰۲۲

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: کالاسودا

بازدید: ۴۰۶

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.