نسخه هفت‌نفره ساندرو استپ‌وی معرفی شد

  در دو نسل قبلی داچیا لوگان یا همان تندر ۹۰ خودمان، نسخه استیشن این خودرو با نام لوگان MCV و با سه ردیف صندلی تولید می‌شد که نسل اول آن در کشورمان هم به‌صورت وارداتی در تعداد محدودی عرضه شد.  

سه‌‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹:۳۷ |


حال اما در نسل سوم لوگان و ساندرو، داچیا نسخه استیشن این خانواده را با نام متفاوت جاگر (Jogger) و با ظاهری کراس مشابه ساندرو استپ‌وی معرفی کرده است. جاگر اشتراکات زیادی با ساندرو استپ‌وی دارد تا جایی که می‌توان آن‌را نسخه استیشن و هفت‌نفره از این کراس هاچ‌بک محبوب دانست. داچیا این محصول جدید را خودرویی توصیف کرده که ترکیبی از طول و کارایی یک استیشن، جاداری یک مینی‌ون و ظاهر و اطمینان یک کراس‌اوور را ارائه می‌کند.

جاگر بر اساس نسخه کشیده‌ای از پلت‌فرم CMF-B ساخته شده که در نسل جدید ساندرو و لوگان به کار رفته است. این خودرو ۴,۵۴۷ میلی‌متر طول، ۱,۷۸۴ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۲ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری ۲,۸۹۷ میلی‌متری آن ۲۹۳ میلی‌متر از ساندرو بیشتر است. طول کلی این خودرو نیز ۲۰۶ میلی‌متر از داستر بیشتر است که این یعنی جاگر کشیده‌ترین محصول داچیا محسوب می‌شود. فاصله این کراس استیشن از سطح زمین نیز عدد قابل‌توجه ۲۰۰ میلی‌متر است تا برای حرکت در مسیرهای ناهموار مشکلی نداشته باشد.

بدنه جاگر تا ستون B کاملاً با ساندرو استپ‌وی یکسان بوده و از همان ویژگی‌های کراس‌اوور مانند و چراغ‌های Y شکل LED بهره می‌برد اما از اینجا به بعد شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که نمایی مناسب یک استیشن بلندقامت را ایجاد کرده‌اند. درب صندوق بزرگ و تقریباً عمودی، اوورهنگ عقب کشیده و چراغ‌های الهام گرفته از استیشن‌های ولوو ازجمله ویژگی‌های ظاهری خاص جاگر هستند. این خودرو همچنین به ریل‌های سقفی ماژولار هم مجهز شده که می‌توانند از حالت طولی به عرضی تبدیل شوند و تا ۸۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

اما اصلی‌ترین ویژگی جاگر برای جذب خریداران، کابین جادار با سه ردیف صندلی است. به گفته داچیا، این خودرو می‌تواند تا هفت بزرگ‌سال را در خود جای دهد و برای سرنشینان ردیف سوم ۸۵۵ میلی‌متر فضای سر و ۱۲۷ میلی‌متر فضای زانو خواهد داشت. همچنین صندلی‌ها را هم می‌توان در بیش از ۶۰ ترکیب مختلف تنظیم کرد. بسته به موقعیت این صندلی‌ها، در صورت باز بودن هر هفت صندلی، فضای بار بین ۱۶۰ تا ۲۱۳ لیتر و با پنج صندلی بین ۷۰۸ تا ۸۴۲ لیتر خواهد بود. با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم و سوم هم حداکثر فضای بار به ۱۸۲۰ لیتر می‌رسد.

در جلو اما داشبورد جاگر کاملاً با ساندرو یکسان است که این یعنی در بالاترین تیپ‌ها شاهد صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، ناوبری، سیستم صوتی با شش بلندگو و دو پورت USB خواهیم بود. جاگر در بخش ایمنی از شش ایربگ و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل ترمز اضطراری، هشدار نقاط کور، دستیار پارک، دستیار شروع حرکت در سراشیبی‌ها، کروز کنترل و محدودکننده سرعت برخوردار است و تجهیزاتی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایشگر دیجیتالی برای کنترل سیستم تهویه، برف‌پاک‌کن اتوماتیک و ترمز پارک برقی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

داچیا برای جاگر یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ جدید را در نظر گرفته که با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور، کمی از نمونه ارائه شده در ساندرو قوی‌تر است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای این خودرو همچنین یک پیشرانه ۱ لیتری دوگانه‌سوز LPG هم ارائه می‌شود که ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این نسخه به لطف برخورداری از یک باک سوخت ۴۰ لیتری و یک مخزن گاز ۵۰ لیتری و همین‌طور مصرف سوخت ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر، با هر بار سوخت‌گیری کامل مجموعاً می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

هرچند برای جاگر از پیشرانه دیزلی خبری نیست اما به گفته داچیا، در سال ۲۰۲۳ یک نسخه هیبریدی برای آن ارائه خواهد شد که ارزان‌ترین خودروی هیبریدی هفت‌نفره بازار خواهد بود. این نسخه همچنین اولین محصول هیبریدی داچیا هم محسوب می‌شود. در این نسخه از تکنولوژی هیبریدی گروه رنو استفاده خواهد شد و قوای محرکه آن از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی، یک گیربکس اتوماتیک و یک پکیج باطری ۱.۲ کیلووات ساعتی تشکیل می‌شود. فروش جاگر از آبان‌ماه آغاز می‌شود و تحویل آن به خریداران در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت.


نسخه هفت‌نفره ساندرو استپ‌وی معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۵۳

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹:۳۷

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴:۳۴

کلید واژه‌‌ها: تندر ۹۰،لوکان، ساندرو، داچیا جاگر

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۵۰۲

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.