تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
ستاره های شرقی
۱۰ محصول قدرتمند تویوتا در بازار جهانی
پنجشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
دلالان خشنود، قطعهساز و خودروساز در زیان
دندان لق قیمتگذاری دستوری خودرو را بکشید
دوشنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
۱۰ خودروی جذاب جرمی کلارکسون
چهارشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
خاص ترین مدل های خودرو مزدا MIATA
یکشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA ۲۰۱۹
دوشنبه، ۲۰ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
رقیب اصلی پژو ۲۰۶ در بازار
کوییک R بخریم یا نه؟
پس از سال ها یکه تازی پژو ۲۰۶ به عنوان یک هاچبک جوان پسند و جذاب در بازار ایران، سایپا که مدت مدیدی در حال تلاش برای رقیب تراشی برای این فرانسوی خوش ساخت بود بالاخره توانست کوییک را که به نوعی نمونه هاچ بک ساینا به حساب میآید، به بازار عرضه کند. سایپا با عرضه کوییک به طور مستقیم بازار خریداران پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را هدف قرار داد. با این مقدمه کوتاه به نقد و بررسی یک دستگاه سایپا کوییک R و بیان نکات مختلف آن میپردازیم.
دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷:۰۶ |
طراحی ظاهری کوییک R در طراحی دماغه خودرو کاسه چراغها مشکی شده و مجموعه سپر و جلوپنجره متفاوت و عضلانیتر نسبت به ساینا طراحی شده اند و پویایی بیشتری در ترکیب آن ها به چشم میآید. مدل مورد بررسی، کوییک R است که سقف مشکی رنگ این مدل از نکات جالب توجه و مثبت آن تلقی میشود. شاید بهتر بود سایپا حداقل برای این نسخه در نمای ظاهری، دی لایت ها را نیز مانند نمونههای اتوماتیک اولیه نصب میکرد، اما باز هم شاهد قطعه های پلاستیکی نقره ای رنگ به جای چراغ روشنایی در روز هستیم که برای این خودرو یک ضعف به حساب می آید. در نمای جانبی خودرو شاهد نصب یک برچسب نسبتا باکیفیت که عبارت cross بر روی آن نوشته شده، در قسمت پایین درها هستیم که این برچسب در کنار فلاپ های مشکی رنگ دور گلگیرها و نیز روف راک های روی سقف، مانند ساندرو استپ وی و اچ ۳۰ کراس، کاملا یادآور رده خودرو یعنی هاچبک-کراس هستند. آینه های کناری بیش از حد بیرون هستند و به اصطلاح خرگوشی طراحی شده اند و دستگیره های کناری نیز هرچند ایزی اوپن شده اند و نسبت به ساینا و تیبا ۲ بسیار بهتر و شکیلتر هستند، اما بهتر بود برای نسخه R همرنگ بدنه میشدند و کیفیت بهتری برای آنها در نظر گرفته می شد. به نمای عقب خودرو میرسیم. در این نما بیش از هر چیز طراحی فیزیکی چراغ های خودرو خودنمایی میکنند که بیشباهت به برخی محصولات ب ام و نیز نیستند؛ اما چیدمان داخلی آنها (استفاده از نئون، لامپ معمولی و ال ای دی) کمی سردرگم جلوه می کند. همچنین سپر عقب با دو مه شکن و یک قسمت پلاستیکی مشکی رنگ، نسبتا زیبا و هماهنگ با سایر بخشهای خودرو طراحی شده و نمره قبولی را دریافت میکند. در کل می توان گفت طراحی ظاهری کوییک شاید به پختگی و همگونی پژو ۲۰۶ نباشد، اما بی شک طرح آن به اندازه ۲۰۶ تکراری و کسل کننده نشده و به نوعی در نگاه مخاطب متفاوت تر جلوه می کند. طراحی کابین کوییک R به سراغ طراحی داشبورد و نمای کلی کابین می آییم. علی رغم نمای ظاهری، طراحی داخلی مشابه ساینا بوده و نسبت به داشبورد پژو ۲۰۶ نمره پایین تری دریافت میکند. لازم به ذکر است که در برخی از تیپ های کوییک R شاهد استفاده از غربیلک فرمان دی کات و دکمه دار و مانیتور در مرکز داشبورد هستیم که نسبت به نسخه موجود در تست، زیباتر و به روزتر جلوه می کند. در موقعیت راننده که قرار میگیریم دید جانبی و به خصوص دید عقب کافی نداریم، اما با گذشت زمان و با توجه به ابعاد کوچک خودرو، به این موارد عادت خواهید کرد. از نکات مثبت این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ نیز میتوانیم به فضای پا و سر بیشتر برای سرنشینان ردیف عقب اشاره کنیم. تجهیزات ایمنی و رفاهی کوییک R از امکانات این خودرو می توان به دو عدد ایربگ، تهویه دیجیتالی، سنسور دنده عقب، شیشه های کناری برقی، رینگ آلومینیومی، آینه های جانبی برقی، دماسنج، بلوتوث، تنظیم الکتریکی ارتفاع چراغ جلو، صندلی های تاشو عقب و… اشاره کرد که به عنوان یک هاچبک کراس اقتصادی اگرچه گسترده و چشمگیر نیست اما نسبتا راضی کننده است. تجربه رانندگی با کوییک R کوییک تنها تا زمانی که صدای پیشرانه اش را نشنیده باشید، کاملاً متفاوت از پراید است! با استارت زدن خودرو، شنیدن صدای پیشرانه، ورود نسبی صدا به کابین و در نهایت، لمسِ حس و حال رانندگی، بی تردید اندکی نوستالژی پراید برایتان تداعی می شود. ابعاد کوچک خودرو برای فضاهای شهری و پارک کردن بسیار مناسب است. نکته جالب آنکه مشکل سخت جا رفتن دنده ها که در پراید، تیبا و ساینا گریبان گیر مشتریان بود، در کوییک نیز به قوت خود باقی است و آنچنان که باید و شاید، برطرف نشده است. کوییک از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپ با نام M۱۵ استفاده میکند که اساسا نسخه بهبود یافته همان موتور ۱.۳ لیتری پراید است. این پیشرانه ۸ سوپاپ قادر به تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور است. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو برعهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. عملکرد خودرو در آغاز حرکت کمی کند به نظر میرسد، اما در کل، نسبت به رقیب مستقیمش، پژو ۲۰۶ تیپ دو، تقریبا برابر بوده و حتی در شتابگیری ثانویه کمی بهتر است. مصرف سوخت نیز مناسب و مقرون به صرفه است. در کل، میتوان به کیفیت سواری و رانندگی کوییک نمره متوسطی داد که البته با توجه به اقتصادی بودن خودرو و مقایسه قیمتی آن با خودرویی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (حدود ۶۰ میلیون تومان کمتر از ۲۰۶ تیپ ۲)، این عملکرد متوسط میتواند راضی کننده باشد. سخن پایانی کوییک و خصوصا نسخه های R و S این خودرو را می توان در بین محصولات سایپا و همچنین رقبایی چون پژو ۲۰۶ تیپ دو، به لحاظ ظاهری متفاوت و حتی جذاب دانست. مشتریان کوییک جوانان و یا خانواده های جوانی هستند که از پرداخت حدودا ۲۵۰ میلیونی برای ۲۰۶ تیپ دو درمانده و از طرفی علاقه ای به خرید خودروهای سالخورده ای چون پژو ۴۰۵ و یا سمند کارکرده نیز ندارند. بنابراین در این رده قیمتی تنها خودروهای هاچبک و جوان پسند، کوییک و تیبا ۲ پلاس به صورت صفرکیلومتر وجود دارند که قطعا خرید کوییک با اضافه پرداختی حدودا ۱۰ میلیون تومانی نسبت به برادر تنی خود یعنی تیبا ۲ پلاس، ارجحیت دارد.
کد محتوا: ۲۲۳۳۶
ارسال: دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷:۰۶
به روز شده: دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵:۰۸
کلید واژهها: کوییک R، پژو ۲۰۶
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۳۷۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.