بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
خاص ترین مدل های خودرو مزدا MIATA
یکشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
تند و تیزهای پاک
سریع ترین خودروهای الکتریکی ۲۰۲۰
سهشنبه، ۱۱ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۹ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شود
همه چیز در مورد نسل دوم مزدا ۳ در ایران
یکشنبه، ۵ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
رقیب اصلی پژو ۲۰۶ در بازار
کوییک R بخریم یا نه؟
پس از سال ها یکه تازی پژو ۲۰۶ به عنوان یک هاچبک جوان پسند و جذاب در بازار ایران، سایپا که مدت مدیدی در حال تلاش برای رقیب تراشی برای این فرانسوی خوش ساخت بود بالاخره توانست کوییک را که به نوعی نمونه هاچ بک ساینا به حساب میآید، به بازار عرضه کند. سایپا با عرضه کوییک به طور مستقیم بازار خریداران پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را هدف قرار داد. با این مقدمه کوتاه به نقد و بررسی یک دستگاه سایپا کوییک R و بیان نکات مختلف آن میپردازیم.
دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷:۰۶ |
طراحی ظاهری کوییک R در طراحی دماغه خودرو کاسه چراغها مشکی شده و مجموعه سپر و جلوپنجره متفاوت و عضلانیتر نسبت به ساینا طراحی شده اند و پویایی بیشتری در ترکیب آن ها به چشم میآید. مدل مورد بررسی، کوییک R است که سقف مشکی رنگ این مدل از نکات جالب توجه و مثبت آن تلقی میشود. شاید بهتر بود سایپا حداقل برای این نسخه در نمای ظاهری، دی لایت ها را نیز مانند نمونههای اتوماتیک اولیه نصب میکرد، اما باز هم شاهد قطعه های پلاستیکی نقره ای رنگ به جای چراغ روشنایی در روز هستیم که برای این خودرو یک ضعف به حساب می آید. در نمای جانبی خودرو شاهد نصب یک برچسب نسبتا باکیفیت که عبارت cross بر روی آن نوشته شده، در قسمت پایین درها هستیم که این برچسب در کنار فلاپ های مشکی رنگ دور گلگیرها و نیز روف راک های روی سقف، مانند ساندرو استپ وی و اچ ۳۰ کراس، کاملا یادآور رده خودرو یعنی هاچبک-کراس هستند. آینه های کناری بیش از حد بیرون هستند و به اصطلاح خرگوشی طراحی شده اند و دستگیره های کناری نیز هرچند ایزی اوپن شده اند و نسبت به ساینا و تیبا ۲ بسیار بهتر و شکیلتر هستند، اما بهتر بود برای نسخه R همرنگ بدنه میشدند و کیفیت بهتری برای آنها در نظر گرفته می شد. به نمای عقب خودرو میرسیم. در این نما بیش از هر چیز طراحی فیزیکی چراغ های خودرو خودنمایی میکنند که بیشباهت به برخی محصولات ب ام و نیز نیستند؛ اما چیدمان داخلی آنها (استفاده از نئون، لامپ معمولی و ال ای دی) کمی سردرگم جلوه می کند. همچنین سپر عقب با دو مه شکن و یک قسمت پلاستیکی مشکی رنگ، نسبتا زیبا و هماهنگ با سایر بخشهای خودرو طراحی شده و نمره قبولی را دریافت میکند. در کل می توان گفت طراحی ظاهری کوییک شاید به پختگی و همگونی پژو ۲۰۶ نباشد، اما بی شک طرح آن به اندازه ۲۰۶ تکراری و کسل کننده نشده و به نوعی در نگاه مخاطب متفاوت تر جلوه می کند. طراحی کابین کوییک R به سراغ طراحی داشبورد و نمای کلی کابین می آییم. علی رغم نمای ظاهری، طراحی داخلی مشابه ساینا بوده و نسبت به داشبورد پژو ۲۰۶ نمره پایین تری دریافت میکند. لازم به ذکر است که در برخی از تیپ های کوییک R شاهد استفاده از غربیلک فرمان دی کات و دکمه دار و مانیتور در مرکز داشبورد هستیم که نسبت به نسخه موجود در تست، زیباتر و به روزتر جلوه می کند. در موقعیت راننده که قرار میگیریم دید جانبی و به خصوص دید عقب کافی نداریم، اما با گذشت زمان و با توجه به ابعاد کوچک خودرو، به این موارد عادت خواهید کرد. از نکات مثبت این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ نیز میتوانیم به فضای پا و سر بیشتر برای سرنشینان ردیف عقب اشاره کنیم. تجهیزات ایمنی و رفاهی کوییک R از امکانات این خودرو می توان به دو عدد ایربگ، تهویه دیجیتالی، سنسور دنده عقب، شیشه های کناری برقی، رینگ آلومینیومی، آینه های جانبی برقی، دماسنج، بلوتوث، تنظیم الکتریکی ارتفاع چراغ جلو، صندلی های تاشو عقب و… اشاره کرد که به عنوان یک هاچبک کراس اقتصادی اگرچه گسترده و چشمگیر نیست اما نسبتا راضی کننده است. تجربه رانندگی با کوییک R کوییک تنها تا زمانی که صدای پیشرانه اش را نشنیده باشید، کاملاً متفاوت از پراید است! با استارت زدن خودرو، شنیدن صدای پیشرانه، ورود نسبی صدا به کابین و در نهایت، لمسِ حس و حال رانندگی، بی تردید اندکی نوستالژی پراید برایتان تداعی می شود. ابعاد کوچک خودرو برای فضاهای شهری و پارک کردن بسیار مناسب است. نکته جالب آنکه مشکل سخت جا رفتن دنده ها که در پراید، تیبا و ساینا گریبان گیر مشتریان بود، در کوییک نیز به قوت خود باقی است و آنچنان که باید و شاید، برطرف نشده است. کوییک از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپ با نام M۱۵ استفاده میکند که اساسا نسخه بهبود یافته همان موتور ۱.۳ لیتری پراید است. این پیشرانه ۸ سوپاپ قادر به تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور است. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو برعهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. عملکرد خودرو در آغاز حرکت کمی کند به نظر میرسد، اما در کل، نسبت به رقیب مستقیمش، پژو ۲۰۶ تیپ دو، تقریبا برابر بوده و حتی در شتابگیری ثانویه کمی بهتر است. مصرف سوخت نیز مناسب و مقرون به صرفه است. در کل، میتوان به کیفیت سواری و رانندگی کوییک نمره متوسطی داد که البته با توجه به اقتصادی بودن خودرو و مقایسه قیمتی آن با خودرویی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (حدود ۶۰ میلیون تومان کمتر از ۲۰۶ تیپ ۲)، این عملکرد متوسط میتواند راضی کننده باشد. سخن پایانی کوییک و خصوصا نسخه های R و S این خودرو را می توان در بین محصولات سایپا و همچنین رقبایی چون پژو ۲۰۶ تیپ دو، به لحاظ ظاهری متفاوت و حتی جذاب دانست. مشتریان کوییک جوانان و یا خانواده های جوانی هستند که از پرداخت حدودا ۲۵۰ میلیونی برای ۲۰۶ تیپ دو درمانده و از طرفی علاقه ای به خرید خودروهای سالخورده ای چون پژو ۴۰۵ و یا سمند کارکرده نیز ندارند. بنابراین در این رده قیمتی تنها خودروهای هاچبک و جوان پسند، کوییک و تیبا ۲ پلاس به صورت صفرکیلومتر وجود دارند که قطعا خرید کوییک با اضافه پرداختی حدودا ۱۰ میلیون تومانی نسبت به برادر تنی خود یعنی تیبا ۲ پلاس، ارجحیت دارد.
کد محتوا: ۲۲۳۳۶
ارسال: دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷:۰۶
به روز شده: دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵:۰۸
کلید واژهها: کوییک R، پژو ۲۰۶
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۵۴۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.