مجهز به پیشرانه هیبریدی ۹۳۷ اسب بخاری

آستون مارتین والهالا رونمایی شد

  در مارس سال ۲۰۱۹ بوده که آستون مارتین اشاره کرد علاقه زیادی دارد که یک ابرخودرو جدید و پایین تر از والکری را راهی بازار کند و از این رو مدل AM-RB ۰۰۳ را در نمایشگاه ژنو همان سال رونمایی کرد. حال حدود دو سال و نیم از آن رویداد گذشته و نام این ابرخودرو به والهالا تغییر پیدا کرد و امروز آستون مارتین مدل تولیدی والهالا را معرفی کرد. در حالی که نسخه تولیدی آستون مارتین والهالا مانند مدل مفهومی خود از پیشرانه الکتریکی سازی شده بهره می برد، ولی تغییرات زیرپوستی زیادی در آن اعمال شده است.  

یک‌‌شنبه، ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲:۲۷ |

مشخصات فنی آستون مارتین والهالا
در نسخه تولیدی آستون مارتین والهالا پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ نصب شده روی مدل مفهوی حذف شده و به جای آن یک پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ در قسمت عقب بدنه نصب شده است. این پیشرانه تحت عنوان یک پیشرانه سفارشی تولید شده و آستون مارتین نامی از مرسدس یا AMG نیاورده؛ ولی یقینا ریشه این پیشرانه در کارخانه مرسدس است.

این پیشرانه دارای میل لنگ Flat Plane بوده که به سرعت پیشرانه مرسدس AMG GT بلک سریز را در ذهن ما تداعی می کند. مهندسین آستون مارتین اظهار کرده اند که این پیشرفته ترین و عملکردی ترین پیشرانه هشت سیلندری بوده که تا به امروز روی یکی از محصولات این شرکت نصب شده و قادر به گاز خوردن تا ۷۲۰۰ دور بر دقیقه بوده که دقیقا با نمونه نصب شده روی مرسدس AMG GT بلک سریز مشترک است.

نیروی پیشرانه درونسوز این خودرو به محور عقب منتقل می شود و در کنار آن دو موتور الکتریکی(یکی برای هر اکسل) نیز نصب شده است. پیشرانه الکتریکی آستون مارتین والهالا قادر به تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت بوده که به لطف آن بیشینه قدرت ترکیبی پیشرانه این ابرخودرو به ۹۳۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به ۱۰۰۰ نیوتن متر رسیده است. آستون مارتین والهالا با اتکا به پیشرانه هیبریدی خود قادر است طی ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آستون مارتین والهالا از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می برد که صرفا برای آستون مارتین و برای نصب روی این ابرخودرو توسعه و طراحی شده که رکن اصلی در طراحی آن تطبیق بهتر با پیشرانه هیبریدی برای استخراج بهترین میزان عملکرد بوده است. والهالا به یک دیفرانسیل با محدود کننده لغزش در اکسل عقب مجهز شده و برای حرکت به صورت دنده عقب، تنها به دو پیشرانه الکتریکی خود متکی است. همین موضوع سبب حذف دنده عقب از گیربکس هشت سرعته سنتی این خودرو شده که خود مقداری از وزن کاسته است.

سیستم پلاگین هیبریدی پیشرانه آستون مارتین والهالا با هدف ارتقا عمکرد توسعه یافته است؛ پس تعجبی ندارد که پک باتری لیتیوم یونی این خودرو تنها انرژی لازم برای پیمایش ۱۵ کیلومتر مسافت را درون خود ذخیره کند. زمانی که پیشرانه درونسوز والهالا خاموش باشد، این ابرخودرو قادر به حرکت با ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت در حالت تمام الکتریکی است. همانند فراری SF۹۰ Stradale، زمانی که والهالا در مد تمام الکتریکی قرار داشته باشد، به ابرخودرویی جلو محرک تبدیل می شود. آستون مارتین اظهار کرده که میزان آلایندگی این ابرخودرو هیبریدی هشت سیلندر در هر کیلومتر چیزی در حدود ۲۰۰ گرم بوده که رقم بسیار قابل توجهی برای چنین خودروی قدرتمندی است.

آستون مارتین والهالا با وجود بهره بردن از یک پیشرانه هیبریدی بسیار پیچیده و قدرتمند، وزنی کمتر از ۱۵۵۰ کیلوگرم بدون در نظر گرفتن وزن مایعات از جمله روغن و سوخت دارد. بدنه به روزرسانی شده نسخه تولیدی والهالا به لطف کیت آیرودینامیکی فعال خود ۶۰۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت تولید می کند.

سخن پایانی
به خاطر داشته باشید که آستون مارتین ضمن عرضه ابرخودرو والکری و والهالا، در حال توسعه ابرخودرویی ضعیف تر هم بوده که به احتمال زیاد ونکوییش نام دارد.


مجهز به پیشرانه هیبریدی ۹۳۷ اسب بخاری
آستون مارتین والهالا رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۱۳

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲:۲۷

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱:۴۹

کلید واژه‌‌ها: آستون مارتین

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۳۷۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.