بهینه و تند و تیز

بهترین خودروهای ۴ سیلندر جهان در ۲۰۲۱

  امروزه اکثر خودروسازان و علاقمندان به جهان خودرو، همچنان هوادار پیشرانه‌های V۸ و V۱۲هستند؛ اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که موتورهای ۴ سیلندر در حال فتح قله ‌های افتخار و محبوبیت پیشرانه‌های V۸ و V۱۲ بوده و خودروسازان به دلایل گوناگونی مانند کاهش میزان مصرف سوخت، به شکل فزاینده‌ ای از پیشرانه‌های ۴ سیلندر بهره می‌برند.  

سه‌‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰:۱۲ |

علاوه بر این پیشرفت چشمگیر تکنولوژی ‌های ساخت خودرو همانند آنچه در خودروی شگفت ‌انگیز کونیگزگ گمرا (Koenigsegg Gemera) مشاهده می‌شود؛ به ما اثبات خواهد کرد که تعداد سیلندرها لزوما نشان دهنده عملکرد مطلوب یک خودرو نیست. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده ‌ای نزدیک پیشرانه ‌های ۴ سیلندر حتی در میان تولیدکنندگان خودروهای اسپرت هم به جایگاهی مطلوب و محبوب برسند. در سال ۲۰۲۱ شاهد آغاز حرکت خودروسازان بزرگ به سمت ۴ سیلندرها بوده و در ادامه بهترین خودروهای ۴ سیلندر جهان در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی خواهیم کرد.

ب ام و ۵۳۰i – حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

ب ام و ۵۳۰i یکی از نشانه ‌های تمایل برند تجاری ب ام و برای بالا بردن سطح عملکرد تمام تولیدات خود بوده و اثبات می‌کند که ب ام و تنها به خودروهای سطح بالای خود اهمیت نمی ‌دهد. این سدان متوسط به پیشرانه ‌ای ۴ سیلندر و توربوشارژ با توان ۲۴۸ اسب ‌بخار مجهز شده است. شاید برروی کاغذ به سختی بتوان با این خودرو کنار آمد؛ اما باید توجه داشت که این محصول به اندازه کافی قدرتمند بوده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. این خودرو در ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و اگر چه تعداد ضربات قلب شما را خیلی بالا نخواهد برد؛ اما راندن و فشاردادنِ پدال گاز آن برای برخی، یکی از سرگرمی‌ های جذاب و هیجان ‌انگیز در هنگام عبور از بزرگراه‌ ها خواهد بود.

فورد موستانگ اکوبوست – حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

بی ‌شک فورد موستانگ یکی از محبوب ‌ترین خودروهای عضلانی جهان تاکنون بوده و حتی امروزه نیز مورد توجه بسیاری از علاقمندان به خودرو و اتومبیلرانی است. فورد با ارائه مدل ۴ سیلندر و ارزان قیمت اکوبوست، توانست به شکل هوشمندانه ‌ای وسعت حضور موستانگ در بازار را افزایش داده و سهم بیشتری برای محصول محبوب خود فراهم کند. پیشرانه موستانگ اکوبوست به حد کافی قدرتمند بوده و شما به راحتی می‌توانید لذت سواری با یک خودروی کلاس پونی آمریکایی را تجربه کنید. موستانگ اکوبوست در ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و از اعتبار کافی برای بستن دهانِ رقبای اسپرت خود برخوردار است!

تویوتا سوپرا ۲.۰ –  حداکثر سرعت:  ۲۵۰ کیلومتر در ساعت(نسخهlimited)

پس از عرضه اولیه سوپرا جدید در سال ۲۰۱۹، تویوتا عرضه آن را با فروش نسخه ‌ای ویژه و ۶ سیلندر در سال ۲۰۲۰ ادامه داد و در عین حال نمونه ۴ سیلندر آن را حفظ کرده و خودرویی اسپرت و کوچک را با پیشرانه‌ ای ۲ لیتری و توان ۲۵۵ اسب‌بخار به فروش رساند. پیشرانه مزبور به طور قابل توجهی نسبت به پیشرانه ۳۸۲ اسب ‌بخاری و ۶ سیلندر سوپرا ضعیف‌تر است؛ اما سوپرا ۴ سیلندر حدود ۹۰ کیلوگرم سبک ‌تر بوده و در ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. تویوتا همانند اکثر خودروسازان و سایر اتومبیل ‌های هم تراز، حداکثر سرعت سوپرا را در عدد ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده است؛ اما ویدئوهای آنلاین علاقه‌مندان سوپرا نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند به سرعت ۲۵۸ کیلومتر در ساعت هم برسد.

آئودی S۳ – حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت(نسخهlimited)

آئودی S۳ سدانی پنج نفره بوده و به دلیل برخورداری از فضای بار مناسب در صندوق عقب خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این خودرو برای ترددهای روزانه، رفتن به مدرسه و یا انجام خریدهای معمول از بازار مناسب بوده و راننده به آن کاملا مسلط خواهد بود. نشان S نمایانگر نوعی همپوشانی و تشابه استاندارد از لحاظ عملکرد فنی و… با کامپکت آئودی A۳ است. در این خودرو از پیشرانه ‌ای ۲ لیتری با توان ۳۰۶ اسب‌بخار استفاده شده و تنها در ۴.۶ ثانیه آئودی S۳ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می ‌رسد. همچنین آئودی S۳ این توان را دارد که در آزمایش معروفِ یک چهارم مایل یا ۴۰۰ متر، در ۱۳.۳ ثانیه به سرعتی بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.

مرسدس AMG CLA۴۵ – حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت(نسخهlimited)

موتور استفاده شده در AMG CLA۴۵ یکی از قدرتمندترین پیشرانه‌ های ۴ سیلندر موجود در بازار است. این موتور توربوشارژ ۲ لیتری و ۴ سیلندر خطی توان ایجاد ۳۸۲ اسب‌ بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه را داشته و گشتاور آن در ۳ هزار دور در دقیقه به ۴۸۰ نیوتن متر می ‌رسد. انتقال قدرت در AMG CLA۴۵ توسط جعبه دنده ۸ سرعته دو کلاچه و حیرت انگیزی صورت می‌گیرد. این خودروی جمع و جور و بسیار سریع در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می ‌رسد. همچنین AMG با در نظر گرفتن بسته ‌های سفارشی و افزایش پتانسیل ‌های محصول خود، قدرت و سرعت AMG CLA۴۵ را افزایش داده و آن را قادر می ‌سازد که به راحتی سرعتی بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد.

سوبارو WRX STI – حداکثر سرعت: ۲۵۵ کیلومتر در ساعت

سوبارو مدل WRX STI را با الهام از عملکرد چشمگیر اتومبیل ‌های رالی خود در مسابقات قهرمانی جهان ساخته است. هنگامی که بر پشت فرمان WRX STI قرار گرفته و پیشرانه مجهز به توربوشارژ آن را روشن می‌کنید؛ این خودرو فقط راه رسیدن به هدف را به شما نشان داده و ۳۱۰ اسب‌ بخار قدرت را با گشتاور ۳۹۳ نیوتن متر در اختیار شما قرار خواهد داد. این محصول به شکل استاندارد مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک بوده و یک گیربکس ۶ سرعته به شما اجازه می‌دهد که رانندگی با یک اتومبیل مسابقه‌ای را تجربه کنید. پیشرانه و سیستم چهار چرخ متحرک این محصول به افزایش میزان کشش کمک کرده و WRX STI تنها در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حتی حداکثر سرعت آن از مرز ۲۵۷ کیلومتر در ساعت هم عبور خواهد کرد.

کیا استینگر – حداکثر سرعت: ۲۶۹ کیلومتر در ساعت

کیا مدل استینگر را برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد و آن را در برابر رقبای شناخته شده‌ای از برندهای تجاری آئودی و بی ام و قرار داد. این آغاز سفری آسان برای کیا نبود، اما کیا مصمم بود که استینگر را به موفقیت برساند. در سال ۲۰۲۱ سطح نخست استینگر به موتوری جدید و ۴ سیلندر با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این موتور بسیار قوی‌تر از پیشرانه قبلی استینگر با توان ۲۵۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر بوده و استینگر را قادر می‌سازد که رقبای دیگر خود را به چالش کشیده و به عنوان سدانی برتر در ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

فولکس واگن گلف R – حداکثر سرعت: ۲۷۰ کیلومتر در ساعت

فولکس واگن با گلف R توانسته ترکیبی کاملاً مناسب را از عملکرد فنی و قدرت GTI به وجود آورده و آنها را به شکل فوق العاده‌ای در کنار یکدیگر قرار دهد. موتور این محصول با پیشرانه گلف GTI مشترک است؛ اما برخی از تغییرات هوشنمدانه باعث شده که توان خروجی آن به ۳۱۵ اسب بخار برسد. این میزان حدود ۲۷ اسب‌بخار بیشتر از نسل گذشته گلف R است. به این ترتیب گلف از نظر سرعت و عملکرد شبیه به یک موشک جاده‌ای شده و در ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. از آن گذشته می‌توان با انتخاب بسته پرفورمنس در هنگام سفارش گذاری گلف R در کمپانی فولکس واگن، به جای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، به سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت رسید!

هوندا سیویک تایپ R – حداکثر سرعت: ۲۷۱ کیلومتر در ساعت

این هاچبک ژاپنی شاید کوچک و کمی مضحک باشد؛ اما پیشرانه VTEC و ۲ لیتری توربوشارژ آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیشرانه مزبور ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت داشته و توان خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. به این ترتیب نسخه تایپ R هوندا سیویک به راحتی با تعداد زیادی از محصولات چهار چرخ متحرک رقابت کرده و عملکرد عالی خود را به رُخ رقبا می‌کشد. متاسفانه دیفرانسیل جلو بودنِ این خودرو اجازه نمی‌دهد که در آزمایش صفر تا ۱۰۰ به خوبی عمل کند و تایپ R شتابی کمتر از ۵.۵ ثانیه نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که شتاب آن با خودروهای برخوردار از موتورهای V۶ و V۸ برابر بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۷۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته نسخه‌ای محدود و سریع از تایپ R عرضه شده که در ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

پورشه ۷۱۸ کیمن S – حداکثر سرعت: ۲۸۵ کیلومتر در ساعت

این بچه پورشه رده پایین، خلاقیت‌ها و عملکرد بی‌نظیره خودروسازِ آلمانی پورشه را نشان می‌دهد.  پورشه در این محصول از پیشرانه ۴ سیلندر، ۲.۵ لیتری تخت و مجهز به توربوشارژ با توان ۳۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۱۹ نیوتن متر استفاده کرده است. قدرت پیشرانه توسط جعبه دنده‌ ۶ سرعته دستی مهار شده و این محصول می‌تواند با تمام قدرت و شبیه به یک اتومبیل اسپرت و قدرتمند در مدت زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.


بهینه و تند و تیز
بهترین خودروهای ۴ سیلندر جهان در ۲۰۲۱
مقاله

کد محتوا: ۲۲۲۸۶

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰:۱۲

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰:۱۰

کلید واژه‌‌ها: خودرو ۴ سیلندر، ب ام و، فورد، تویوتا، آئودی، مرسدس، سوبارو، کیا، فولکس واگن، هوندا، پورشه

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۴۸

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.