با طراحی کاملا متفاوت از نسل قبل

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ معرفی شد

  پس از انتشار چندین تیزر و رویت چند باره نسخه های پروتوتایپ، کیا سرانجام نسل جدید اسپورتیج ۲۰۲۲ را رونمایی کرد. این کراس اوور محبوب رسما وارد نسل پنجم خود شده و کیا رسما این نسخه را با استایلی کاملا جدید و دگرگون شده به بازار جهانی معرفی کرده که از جدیدترین زبان طراحی این کمپانی موسوم به Opposites United که نمونه آن در کیا EV۶ الکتریکی هم مشاهده شده بود، بهره گرفته است.  

سه‌‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶:۱۷ |

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج ۲۰۲۲
برخلاف کیا EV۶ که پروفیل جلویی ساده داشت، در اسپورتیج ۲۰۲۲ شاهد طراحی پروفیل جلو با جزییات بسیار زیاد و المان های روشنایی شاخصی هستیم که بی شباهت به کیا K۵ یا همان اپتیما نیست. همچنین نسل پنجم اسپورتیج به لوگوی جدید کیا هم مزین شده که مدتی پیش طی یک آتش بازی رکورد شکن رونمایی شده بود.

کیا در اسپورتیج ۲۰۲۲ جلوپنجره معروف این برند موسوم به پوزه ببر را دستخوش تغییراتی قرار داده و حال صورت دیجیتالی ببر نام دارد. جلوپنجره با مش بندی مشکی رنگ بیشتر عرض پروفیل جلو را احاطه کرده که در خودروهای امروزی موضوع چندان عجیبی نیست. همچنین چراغ های روشنایی در روز LED بومرنگ مانند جلوپنجره را از چراغ های اصلی جدا کرده اند.

در پروفیل جانبی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ شاهد طراحی خطوط تمیزی هستیم که در نهایت سطوحی بی نقص و به دور از پیچیدگی را ایجاد کرده اند. به صورت آپشنال می توان سقف کیا اسپورتیج را به رنگ مشکی سفارش داد و برجسته ترین المان در پروفیل جانبی رینگ های آلیاژی با دیزاین جدید و چشمگیر هستند. در پروفیل عقب هم کیا گلگیرهایی حجم پردای شده و چراغ هایی LED افقی طراحی کرده است.

کابین کیا اسپورتیج ۲۰۲۲
کیا برای اسپورتیج ۲۰۲۲ کابینی بسیار مدرن و شکیل طراحی کرده که بارزترین المان درون آن نمایشگر منحنی شکل نصب شده در بالای داشبورد بوده که متشکل از دو نمایشگر یکی برای نشان دادن اطلاعات مربوط به خودرو در مقابل راننده و پشت فرمان بوده و دیگری هم نمایشگر مالتی مدیا در میان داشبورد است. طراحی دریچه های کولر نیز به جذاب تر شدن داشبورد کمک زیادی کرده اند و در نهایت تریم دو رنگ کابین یکی دیگر از ویژگی های جذاب نسل پنجم اسپورتیج محسوب می شود.

کیا اظهار کرده که رنگ های جذابی را برای مواد اولیه با کیفیت به کار رفته در کابین این خودرو تدارک دیده که البته این بسته به نسخه انتخابی و کشور در حال عرضه دارد. ضمن اینکه کیا بیان کرده که یک نسخه تمام جدید برای اسپورتیج به نام X لاین را تدارک دیده که دارای سپری خاص، رکاب های جانبی جدید و روف راک منحنی شکل است. درون کابین کیا اسپورتیج X لاین ۲۰۲۲ هم می توان تودوزی سبز یا مشکی رنگ با دوخت خاص و تریم چوبی مشکی رنگ سفارش داد.
 
سخن پایانی
کیا قصد دارد که اسپورتیج ۲۰۲۲ را امسال راهی بازار جهانی کند که مشخصات و جزییات بیشتری در خصوص این خودرو با نزدیک شدن به زمان عرضه منتشر می شود.


با طراحی کاملا متفاوت از نسل قبل
کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۸۰

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶:۱۷

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵:۵۲

کلید واژه‌‌ها: کیا، کیا اسپورتیج

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۴۷۸

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.