(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
هیوندایی، سوناتا ، ۲۰۰۷
سرمهای، رنگ شدگی در حد تکه، کارکرد ۱۷۰,۰۰۰ کیلومتر
هیوندایی، سانتافه ( ix45 ) ، ۲۰۱۶
سفید، رنگ شدگی در حد لکه، کارکرد ۳۷,۰۰۰ کیلومتر
چری، آريزو 5 اتوماتيك اكسلنت ، ۱۳۹۵
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۴۹,۰۰۰ کیلومتر
کیا، اِسپورتيج ساده ، ۲۰۱۳
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۹۵,۰۰۰ کیلومتر
پژو، پارس LX ، ۱۳۹۷
سفید، بدون رنگ شدگی، صفر کیلومتر
واردات خودرو از مناطق آزاد انجام میشود
شنبه، ۲ اسفندماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸:۱۹
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: امکان ورود خودروهای خارجی از مناطق آزاد فراهم شده است که در این زمینه درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای دولت حاصل میشود.
ادامه مطلب
کادیلاک CT۵-V و CT۴-V بلک وینگ معرفی شدند
سهشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱:۰۷
جدیدترین محصولات کادیلاک، مجهز به قدرتمندترین پیشرانههای تاریخ این شرکت هستند. سری بلک وینگ از CT۵-V و CT۴-V در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند.
کراساوور کوچک و ارزانقیمت رنو کیگر معرفی شد
شنبه، ۱۱ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶:۴۶
رنو در نوامبر سال ۲۰۲۰ کراساوور جدیدی بنام کیگر را در قالب یک کانسپت نمایشی معرفی نمود و حالا نسخهٔ تولیدی آن رونمایی شده است. کیگر در وهلهٔ اول برای بازار هند طراحی شده و به همین دلیل زیر چهار متر طول دارد تا طبق قانون این کشور، از مالیاتهای بالا مصون باشد. کراساوور جدید رنو با طول دقیق تنها ۳,۹۹۱ میلیمتر حتی از سایپا کوییک هم کوچکتر است اما ازآنجاییکه در طول زمان کلاسبندی خودروها معنای دقیق خود را از دست داده است، رنو این خودرو را رسماً یک کراساوور کامپکت میداند.
معرفی هیوندای توسان N Line مدل ۲۰۲۱
پنجشنبه، ۹ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹:۰۸
پس از رونمایی نسخه N Line برای نسل قبلی توسان در مارس ۲۰۱۹، وقت آن رسیده که نسخه اسپرت از نسل جدید این خودرو هم به علاقمندان معرفی شود.
سریع ترین و قدرتمندترین محصول تاریخ ب ام و
ب ام و M۵ CS ۲۰۲۲ معرفی شد
چهارشنبه، ۸ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴:۳۸
ب ام و M۵ به روززرسانی شده ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد؛ از همان زمان کری خوانی های ب ام و در خصوص نسخه سرسخت تر این خودرو یعنی مدل CS آغاز شده بود. از آن زمان تصاویر جاسوسی بسیاری از M۵ CS در اینترنت به همراه چند تیزر رسمی توسط ب ام و منتشر شده است. ولی در این لحظه همه این تصاویر جاسوسی و تیزرها دیگر اهمیتی ندارند؛ چراکه M۵ CS رسما معرفی شده و واقعا سریع است!
پرفروشترین خودرو در کشورهای مختلف جهان
پنجشنبه، ۲ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۳۳
در بسیاری از کشورها محصولات تویوتا پرفروشترین خودرو هستند؛ اما در ایران سایپا پراید رکورد میزند.
۴ مزیت جذاب هیوندای سوناتا
سهشنبه، ۲۳ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸:۴۹
هیوندای برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ خودرو جدید خود، سوناتا را معرفی کرد و تا امروز هم تولید نسل هفتم آن در کارخانههای هیوندای ادامه دارد. هیوندای سوناتا یک سدان متوسط خانوادگی است که طراحان سعی داشتهاند ظاهر این خودرو را اسپرت و خشن طراحی کنند؛ و همین امر باعث شده است که سوناتا، کاملا جوانپسند باشد. نسل هفتم هیوندا آزرا، در سال ۲۰۱۵ با نسخههای هیبریدی و بنزینی، وارد ایران شد. با اینکه نسل هفتم هیوندای سوناتا، به عنوان جایگزینی برای نسل قبلی وارد ایران شد، اما همچنان نسل ششم خودرو محبوبیت بیشتری در میان خریداران ایرانی دارد. اگر مایلید که با معایب و مزایای نسل ششم خودرو آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
مراقب باشید کلاه سرتان نرود
نکات مهمی که قبل از خرید خودرو باید بدانید
چهارشنبه، ۱۷ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵:۳۷
درست است که همه دنبال ظاهر شیک و امکانات مطلوب خودرو هستند، اما غفلت از نکات لازم می تواند سبب از دست رفتن سرمایه ای شود که بابت خودرو به سختی جمع آوری شده است. لذا در این مقاله قصد آن را داریم تا نکاتی که پیش از خرید یک خودرو صفر و کارکرده لازم است رعایت شود را مورد بررسی قرار دهیم.
رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
چهارشنبه، ۱۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲:۵۶
مدلهای ۲۰۵۰ خودروهای محبوب فورد موستانگ، شورولت کوروت، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، مرسدس بنز SL، مینی کوپر و جگوار XJ چه ظاهری خواهند داشت؟
تأثیرگذارترین خودروها در فرهنگ عمومی
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۵
بعضی از خودروها آن قدر خوششانس هستند که تبدیل به عضوی از بطن جامعه میشوند و در روح و فکر مردم رسوخ میکنند. این خودروها آن قدر در فرهنگ عمومی خوب جا میافتند که دیگر با گذشتن چند سال نیز کسی قادر به بیرون کردن آنها از یاد و خاطره مردم نیست. نام این خودروها به راحتی به ذهن میرسند. البته اگر بخواهیم قضاوت کنیم این اصل که خودروها جزوی از فرهنگها میشوند به شدت در آمریکا که بهشت خودروها است به چشم میآید؛ اما ما در این مطلب قصد داریم تا به این خودروها که به شدت در فرهنگ عمومی خود را جا انداختهاند اشارهای کنیم.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
دوشنبه، ۶ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸:۵۵
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
دلیل اصلی ترکیدگی سیلندر خودرو
علت شاتون زدن موتور خودرو
سهشنبه، ۳۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶:۰۳
قطعاتی در خودرو وجود دارد که شاید اسم آن ها را رانندگان تابحال نشنیده باشند. این قطعات کوچک نقش مهمی در سیستم خودرو ایفا می کنند و بی توجهی به آن ها می تواند سبب استهلاک و در نهایت تخریب آن ها شود. شاتون نمونه ای از این قطعات است که غلی رغم اندازه کوچکش، وظیفه مهمی را در سیستم موتور برعهده دارد و استهلاک و آسیب به آن می تواند سبب بروز مشکلاتی در موتور شود که حرکت خودرو هم دچار اختلال می شود.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
پنجشنبه، ۲۵ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳:۰۳
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
راه هایی برای افزایش بازده و توان پیشرانه
روش های ساده تیونینگ خودرو
سهشنبه، ۲ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷:۳۸
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
یکشنبه، ۹ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸:۴۹
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
پورشه ۹۱۱ GT۳ مدل ۲۰۲۱ رسما معرفی شد؛ لذت ناب رانندگی از پیست تا خانه
نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT۳ رسما توسط پورشه معرفی شد. این مدل با برچسب قیمت پایه ۱۲۳.۱۰۰ پوندی به فروش خواهد رسید.
چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۸ |
موتور این سوپرخودرو توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت را دارد که در حدود ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی با کد ۹۹۱.۲ است. حداکثر سرعت آن نیز به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت میرسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد. پورشه برای توصیف این محصول جدید از توضیح کوتاه زیر استفاده کرده است:
«یک سوپرخودرو جادهای با قابلیت های بالا در پیست های مسابقهای که امکان استفاده به صورت روزمره را برای خریداران فراهم میکند».
بخش موتور اسپرت پورشه به شدت درگیر این پروژه بوده است تا عملکرد فنی این محصول مورد انتظار را به سطح جدیدی برساند. همانند همیشه این محصول از موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت شکل تنفس طبیعی نیرو میگیرد. همچنین در بخش آیرودینامیک و فن آوریهای اختصاصی با محصولی کاملا جدید طرف هستیم. در نتیجه این تغییرات نسل جدید ۹۱۱ GT۳ یک دور کامل پیست نوربرگ رینگ موسوم به جهنم سبز را در عرض ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه پشت سر میگذارد. این رکورد با مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک به ثبت رسیده است. طراحی ظاهری و آیرودینامیک مهم ترین مشخه طراحی ظاهری نسل جدید ۹۱۱ GT۳ را باید بال عقب آن دانست که از مدل مسابقهای ۹۱۱ RSR الهام گرفته شده است. این بال به طور دستی قابلیت تغییر زاویه را دارا است و به همراه دیفیوزر در بخش زیرین خودرو میتواند در حالت های مختلف از جمله حداکثر نیروی رو به پایین و یا حداقل نیروی رو به پایین با کمترین میزان درگ مورد استفاده قرار بگیرد. در نمای جلو از یک سپر با طراحی جدید و سادهتر استفاده شده تا از نظر عبور جریان هوا بهینه باشد. همچنین بر روی کاپوت خودرو دو خروجی هوا قرار گرفته است. سقف فیبرکربنی نیز به صورت یک آپشن مجزا به فروش میرسد. از دیگر آپشن های بدنه میتوان به آینههای فیبرکربنی، چراغ های جلو با تم سیاه، چراغ عقب با طراحی متفاوت و محافظ لبه های رینگ به رنگ آبی یا قرمز اشاره کرد. قوای محرکه همانند دیگر مدل های نسل جدید که با کد ۹۹۲ خوانده میشود، GT۳ با بدنه پهن تولید میشود. گرچه هنوز ابعاد دقیق توسط پورشه منتشر نشده تا ببینم به چه میزان از نظر طولی و عرضی ابعاد آن تغییر کرده است. با این وجود پورشه وزن این محصول را در مدل مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و در مدل مجهز به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک PDK برابر با ۱۴۳۵ کیلوگرم اعلام کرده است. پورشه در جهت کاستن از وزن خودرو، از کربن ضد آب با الیاف پلاستیکی (CFRP) برای ساخت کاپوت و همینطور شیشه های سبک وزن استفاده کرده است. همچنین با توجه به رینگ های آلیاژی و استفاده از صندلی های سبک وزن عقب نسل جدید تنها ۵ کیلوگرم سنگین تر از نسل قبلی آن است. سیستم خروجی اگزوز نیز در حدود ۱۰ کیلوگرم سبک تر شده است و مجهز به فلپ با قابلیت باز و بسته شدن است تا از نظر حجم تولید صدا و همینطور قوانین زیست محیطی در بهترین شرایط خود قرار بگیرد. موتور این سوپرخودرو توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت را دارد که در حدود ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی با کد ۹۹۱.۲ است. حداکثر سرعت آن نیز به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت میرسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد. حداکثر دور موتور این محصول نیز به ۹۰۰۰ rpm میرسد. مصرف سوخت میانگین GT۳ برابر با ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر در حدود ۲۸۳ تا ۳۰۴ گرم کربن دی اکسید تولید میکند. برای اولین بار در سری ۹۱۱ از تعلیق جناغی دوبل در محور جلو استفاده شده است و تعلیق عقب نیز از سیستم مولتی لینک با اتصالات چندگانه بهره میبرد. دیسک ترمز در جلو ابعادی برابر با ۴۰۸ میلی متر و ۳۸۰ میلی متر در عقب دارد. به طور استاندارد چرخ های ۲۰ در جلو و ۲۱ اینچی در عقب کار شده است. لاستیک فابریک این محصول میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ با ابعاد ۲۵۵/۳۵ در جلو و ۳۱۵/۳۰ در عقب است. همچنین امکان انتخاب لاستیک های نیمه مسابقهای میشلن کاپ ۲ R نیز وجود دارد. فضای داخلی و فن آوری تقریبا طراحی داخلی اتاق هیچ تفاوت چشمگیری با دیگر مدل های نسل جدید ۹۱۱ ندارد و تنها با هدف کاهش وزن از قطعات و جنس های سبک وزن استفاده شده است. با این وجود دیگر امکان حذف سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد. تریم آلکانتارا، صندلی های اسپرت ساخته شده از فیبرکربن و همینطور رول کیج از مهم ترین ویژگی های اتاق GT۳ است. پورشه از یک اهرم دنده مشابه در هر دو مدل دستی و اتوماتیک استفاده میکند. مدیر بخش GT شرکت پورشه شخصا دوست دارد در مدل اتوماتیک به وسیله اهرم دنده را تعویض کند و علاقهای به شیفترهای پشت فرمان ندارد. با انتخاب حالت مسابقهای تنها اطلاعات اساسی بر روی صفحه نمایش به نمایش در میآید که از جمله آنها میتوان به میزان باد لاستیک، میزان فشار روغن و همینطور دمای روغن و آب اشاره کرد. پورشه از ماه می سال جاری این محصول را به مشتریان خود تحویل خواهد داد و پس از آن قرار است مدل تورینگ که بدون بال عقب و تنظیمات مسابقهای است را معرفی و به بازار عرضه کند.
کد محتوا: ۲۲۲۱۲
ارسال: چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۸
به روز شده: چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱:۳۶
کلید واژهها: پورشه، پورشه ۹۱۱، پورشه ۹۱۱ GT۳
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۳۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.