معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
اولین رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰
شنبه، ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
برترین شاهکارهای تویوتا در دهه ۹۰ میلادی
یکشنبه، ۲۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
بهشت چهار چرخ
مرسدس بنز ۶۰۰ W100
دوشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
قوانین مربوط به نصب چراغ در اتومبیل
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
سواری کوتاه با مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹+فیلم
چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
توسط کمپانی کلاسیک Recreation توسعه یافته است
فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰CR فیبر کربنی مدل ۱۹۶۷
یقینا برچسب قیمت ۲۹۸ هزار دلاری برای یک فورد موستانگ کمی غیر قابل قبول و گران است. به خصوص اگرکه بدانید این خودرو یک موستانگ معمولی نبوده و یک نسخه کلاسیک مربوط به دهه ۱۹۶۰ میلادی بوده که در آن تکنولوژی های روز گنجانده شده است! این خودرو که در ابتدا در ماه می سال پیشین توسط کلاسیک Recreation معرفی شده بود، حال مراحل توسعه خود را پشت سر گذاشته و این شرکت رسما از ۱۰۶۷ شلبی GT۵۰۰CR موستانگ خود پرده برداری کرده است.
دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴:۵۴ |
طراحی ظاهری و پنل های بدنه این خودرو ترکیبی از استایل کلاسیک موستانگ شلبی GT۵۰۰ ۱۹۶۷ با تکنیک های مدرن خودروسازی است؛ چراکه این ماسل کار جذاب آمریکایی دارای بدنه ای تمام فیبر کربنی است که همین موضوع سبب کاهش ۲۷۲ کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به شلبی GT۵۰۰CR استاندارد شده است. این موستانگ کربن ادیشن با همکاری شرکت SpeedKore توسعه یافته که این شرکت کار خود را ابتدا با بدنه استیل موستانگ GT۵۰۰CR مدل ۱۹۶۷ آغاز کرد و آن را به طور کامل اسکن کرد و سپس نتیجه را در برنامه CAD ترسیم و پس از مهندسی سازی به مرحله تولید رساند. نتیجه نهایی یک همانند سازی دقیق مانند موستانگ GT۵۰۰CR مدل ۱۹۶۷ بوده که توسط کلاسیک Recreation محقق شده است. بدنه این خودرو به رنگ خام الیاف فیبر کربن بوده که روی آن به منظور جذابیت بیشتر خط کشی های قرمز رنگی طراحی شده است؛ البته امکان سفارش بدنه در رنگ های دیگر نیز وجود دارد. این خودرو به رینگ های ۱۸ اینچی فورج لاین سه تکه مجهز شده که برای این رینگ ها تایرهای BFGoodrich Rival S با سایز ۲۷۵/۳۵ در جلو و ۳۳۵/۳۰ در عقب نصب شده است. در این لحظه تصاویر مربوط به داخل کابین این خودرو منتشر نشده؛ اما ما می دانیم که برای سقف تودوزی جیر آلکانتارا و برای صندلی های تودوزی چرمی در نظر گرفته شده است. نشانگرهای قرمز رنگ شلبی هم در پشت فرمان نصب شده اند که سرعت سنج تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را نشان می دهد که این موضوع به توانایی های این ماسل کار کلاسیک جذاب اشاره دارد. در نهایت هم باید به سیستم صوتی Kicker و نمایشگر مالتی مدیا Kenwood این خودرو اشاره کرد. سیستم ترمز و مشخصات فنی برای متوقف کردن این هیولا کالیپرهای ترمز شش پیستونه Wilwood با روتورهای ۱۴ اینچی در جلو و کالیپرهای چهار پیستونه با روتورهای ۱۳ اینچی در عقب نصب شده است. روتورهای نصب شده در هر دو اکسل دارای شکاف، سوراخ و از نوع خنک شونده هستند؛ همچنین یک سوپاپ سوپات تطبیق پذیر تنظیم شونده نیز برای بالانس و تنظیم قدرت و فشار نیروی ترمز بین اکسل جلو و عقب نیز طراحی و اجرا شده است. قلب تپنده فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰CR کلاسیک Recreation، نسل سوم پیشرانه ۵.۲ لیتری هشت سیلندر کایوت فورد با یک سوپرشارژ ۲.۹ لیتری از برند Whipple است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۸۱۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۸۱۳ نیوتن متر است. تمام این نیرو به وسیله گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته فورد با پدال شیفترهای پشت فرمان به چرخ های عقب این خودرو منتقل می شود. سخن پایانی برای داشتن این خودرو الزامی به پرداخت ۲۹۸ هزار دلار نیست؛ بلکه کمپانی کلاسیک Recreation نسخه پایه شلبیGT۵۰۰CR را با بدنه فیبر کربنی و بدون آپشن اضافی با قیمت ۲۶۵ هزار دلار هم به فروش می رساند. این خودرو به دلیل بدنه فیبر کربنی، رینگ ها و تم های گرافیکی روی بدنه یقینا در خیابان توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و به صاحب خود اطمینان خاطر می دهد که با پرداخت این مبلغ هنگفت ضرر نکرده است!
کد محتوا: ۲۲۲۰۴
ارسال: دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴:۵۴
به روز شده: دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰:۰۵
کلید واژهها: فورد، فورد موستانگ
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۶۵۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.