توسط کمپانی کلاسیک Recreation توسعه یافته است

فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰CR فیبر کربنی مدل ۱۹۶۷

  یقینا برچسب قیمت ۲۹۸ هزار دلاری برای یک فورد موستانگ کمی غیر قابل قبول و گران است. به خصوص اگرکه بدانید این خودرو یک موستانگ معمولی نبوده و یک نسخه کلاسیک مربوط به دهه ۱۹۶۰ میلادی بوده که در آن تکنولوژی های روز گنجانده شده است! این خودرو که در ابتدا در ماه می سال پیشین توسط کلاسیک Recreation معرفی شده بود، حال مراحل توسعه خود را پشت سر گذاشته و این شرکت رسما از ۱۰۶۷ شلبی GT۵۰۰CR موستانگ خود پرده برداری کرده است.  

دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴:۵۴ |

طراحی ظاهری و پنل های بدنه
این خودرو ترکیبی از استایل کلاسیک موستانگ شلبی GT۵۰۰ ۱۹۶۷ با تکنیک های مدرن خودروسازی است؛ چراکه این ماسل کار جذاب آمریکایی دارای بدنه ای تمام فیبر کربنی است که همین موضوع سبب کاهش ۲۷۲ کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به شلبی GT۵۰۰CR استاندارد شده است. این موستانگ کربن ادیشن با همکاری شرکت SpeedKore توسعه یافته که این شرکت کار خود را ابتدا با بدنه استیل موستانگ GT۵۰۰CR مدل ۱۹۶۷ آغاز کرد و آن را به طور کامل اسکن کرد و سپس نتیجه را در برنامه CAD ترسیم و پس از مهندسی سازی به مرحله تولید رساند.

نتیجه نهایی یک همانند سازی دقیق مانند موستانگ GT۵۰۰CR مدل ۱۹۶۷ بوده که توسط کلاسیک Recreation محقق شده است. بدنه این خودرو به رنگ خام الیاف فیبر کربن بوده که روی آن به منظور جذابیت بیشتر خط کشی های قرمز رنگی طراحی شده است؛ البته امکان سفارش بدنه در رنگ های دیگر نیز وجود دارد. این خودرو به رینگ های ۱۸ اینچی فورج لاین سه تکه مجهز شده که برای این رینگ ها تایرهای BFGoodrich Rival S با سایز ۲۷۵/۳۵ در جلو و ۳۳۵/۳۰ در عقب نصب شده است.

در این لحظه تصاویر مربوط به داخل کابین این خودرو منتشر نشده؛ اما ما می دانیم که برای سقف تودوزی جیر آلکانتارا و برای صندلی های تودوزی چرمی در نظر گرفته شده است. نشانگرهای قرمز رنگ شلبی هم در پشت فرمان نصب شده اند که سرعت سنج تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را نشان می دهد که این موضوع به توانایی های این ماسل کار کلاسیک جذاب اشاره دارد. در نهایت هم باید به سیستم صوتی Kicker و نمایشگر مالتی مدیا Kenwood این خودرو اشاره کرد.

سیستم ترمز و مشخصات فنی
برای متوقف کردن این هیولا کالیپرهای ترمز شش پیستونه Wilwood با روتورهای ۱۴ اینچی در جلو و کالیپرهای چهار پیستونه با روتورهای ۱۳ اینچی در عقب نصب شده است. روتورهای نصب شده در هر دو اکسل دارای شکاف، سوراخ و از نوع خنک شونده هستند؛ همچنین یک سوپاپ سوپات تطبیق پذیر تنظیم شونده نیز برای بالانس و تنظیم قدرت و فشار نیروی ترمز بین اکسل جلو و عقب نیز طراحی و اجرا شده است.

قلب تپنده فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰CR کلاسیک Recreation، نسل سوم پیشرانه ۵.۲ لیتری هشت سیلندر کایوت فورد با یک سوپرشارژ ۲.۹ لیتری از برند Whipple است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۸۱۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۸۱۳ نیوتن متر است. تمام این نیرو به وسیله گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته فورد با پدال شیفترهای پشت فرمان به چرخ های عقب این خودرو منتقل می شود.

سخن پایانی
برای داشتن این خودرو الزامی به پرداخت ۲۹۸ هزار دلار نیست؛ بلکه کمپانی کلاسیک Recreation نسخه پایه شلبیGT۵۰۰CR را با بدنه فیبر کربنی و بدون آپشن اضافی با قیمت ۲۶۵ هزار دلار هم به فروش می رساند. این خودرو به دلیل بدنه فیبر کربنی، رینگ ها و تم های گرافیکی روی بدنه یقینا در خیابان توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و به صاحب خود اطمینان خاطر می دهد که با پرداخت این مبلغ هنگفت ضرر نکرده است!

توسط كمپاني كلاسيك Recreation توسعه يافته است
فورد موستانگ شلبي GT۵۰۰CR فيبر كربني مدل ۱۹۶۷توسط كمپاني كلاسيك Recreation توسعه يافته است
فورد موستانگ شلبي GT۵۰۰CR فيبر كربني مدل ۱۹۶۷توسط كمپاني كلاسيك Recreation توسعه يافته است
فورد موستانگ شلبي GT۵۰۰CR فيبر كربني مدل ۱۹۶۷توسط كمپاني كلاسيك Recreation توسعه يافته است
فورد موستانگ شلبي GT۵۰۰CR فيبر كربني مدل ۱۹۶۷


توسط کمپانی کلاسیک Recreation توسعه یافته است
فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰CR فیبر کربنی مدل ۱۹۶۷
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۰۴

ارسال: دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴:۵۴

به روز شده: دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰:۰۵

کلید واژه‌‌ها: فورد، فورد موستانگ

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۳۳

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.