۴ مزیت جذاب هیوندای سوناتا

  هیوندای برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ خودرو جدید خود، سوناتا را معرفی کرد و تا امروز هم تولید نسل هفتم آن در کارخانه‌های هیوندای ادامه دارد. هیوندای سوناتا یک سدان متوسط خانوادگی است که طراحان سعی داشته‌اند ظاهر این خودرو را اسپرت و خشن طراحی کنند؛ و همین امر باعث شده است که سوناتا، کاملا جوان‌پسند باشد. نسل هفتم هیوندا آزرا، در سال ۲۰۱۵ با نسخه‌های هیبریدی و بنزینی، وارد ایران شد. با اینکه نسل هفتم هیوندای سوناتا، به عنوان جایگزینی برای نسل قبلی وارد ایران شد، اما همچنان نسل ششم خودرو محبوبیت بیشتری در میان خریداران ایرانی دارد. اگر مایلید که با معایب و مزایای نسل ششم خودرو آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.  

سه‌‌شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸:۴۹ |

گذری بر نسل‌های هیوندای سوناتا تا کنون
نسل اول هیوندای سوناتا، از لحاظ بدنه و ظاهر، کیفیت چندان مناسبی نداشت، اما کیفیت نسل دوم خودرو چنان بود که توانست به بازار خودروی اروپا، آمریکا و استرالیا وارد شود. تا نسل چهارم هیوندای سوناتا، خودرو طراحی چندان جذابی نداشت. اما با ورود نسل پنجم، اتفاق عظیمی در طراحی بدنه‌ی هیوندا رخ داد. این نسل هیوندا که NF نام داشت، در سال ۲۰۰۴ رونمایی شد. مدل NF در سال ۲۰۰۸ مورد فیس لیفت قرار گرفت و با شکل و شمایل جذاب‌تری در سال ۲۰۰۹، روانه‌ی بازار جهانی شد.  نسخه‌ی جدید با نام YF به دلیل طراحی شگفت انگیز، پیشرانه و عملکرد فوق‌العاده خودرو، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرد. هیوندای LF هفتمین نسل از این سدان شرکت هیونداست که در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد. همان طور که گفتیم به دلیل محبوبیت نسل ششم خودرو، یعنی هیوندای سوناتا YF، ما قصد داریم که در ادامه مزایا و معایب این خودرو را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

مزایای هیوندای سوناتا YF

طراحی اسپرت و بسیار زیبای بدنه
شرکت هیوندای، زمان و هزینه‌ی زیادی را برای طراحی ظاهری نسل ششم خودرو نسبت به نسل‌های پیشین صرف کرد. از این رو، ظاهر اسپرت و طراحی جذاب سوناتا YF از مهم‌ترین مزیت‌های خودرو است. در این نسل از خودرو، از زبان طراحی Fluidic Sculpture استفاده شده است که ظاهری کاملا اسپرت با حجم‌های غیر طبیعی و بسیار لوکس به خودرو می‌دهد. به طور کلی فیس لیفت این نسل از خودرو، نسبت به نسخه‌ی پایه عملکرد بهتری دارد و طراحی زیبای بدنه به گونه‌ای است که با این‌که از زمان عرضه‌ی آن تا کنون، بیش از یک دهه گذشته است، اما همچنان در بازار خودروهای لوکس همچون ستاره‌ای می‌درخشد.

امکانات رفاهی مناسب سوناتا YF
بیشتر سوناتا YF‌هایی که وارد ایران شد، فول آپشن هستند. همین موضوع باعث شد که سوناتا در لیست سدان‌های لوکس خانوادگی قرار گیرد. طراحی اسپرت و ظاهر تهاجمی خودرو در کنار کابین جادار آن باعث شده است که علاوه بر جوان‌ها، خانواده‌ها نیز مجذوب سوناتا شوند. کنترل کشش، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سنسور دنده عقب، دوربین عقب، اتولایت، مونیتور لمسی، پشت‌ سر‌ی‌های فعال شونده، استارت بدون کلید، تهویه‌ی اتوماتیک صندلی‌ها، صندلی هشت حالته‌ی برقی، گرم کن صندلی و فرمان، سقف پانوراما … نمونه‌ای از آپشن‌های رفاهی خودرو هستند. وجود چنین آپشن‌هایی در خودرو باعث شد که هیوندای سوناتا بازار فروش بهتری نسبت به رقیبانی چون تویوتا کمری داشته باشد.

ایمنی بالای سوناتا YF
سوناتا YF در کنار ظاهر جذاب خود، بدنه‌ی مستحکم و ایمنی دارد. حضور شش عدد کیسه‌ی هوا در فضای داخلی خودرو، ترمزهای ABS، ترمز کمی و ضد قفل و … تنها نمونه‌ای از امکانات ایمنی خودرو است. علاوه بر آن سوناتا YF از موسسه‌ی تست ایمنی جاده‌ای آمریکا، ۵ ستاره‌ی ایمنی را کسب کرده است.

بازار دست دوم خوب و عملکرد فنی مناسب
این خودرو از ابتدای ورود به ایران بازار خرید و فروش پر رونقی داشت. از دیگر مزایای این خودرو می‌توان به بازار کارکرده‌ی مناسب آن اشاره کرد.

به طور کلی نسخه‌ی نیوفیس خودرو، هم از لحاظ ظاهری و هم آپشن‌های رفاهی و امکانات فنی، عملکرد فوق‌‌العاده‌ای دارد. یک پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر، توانایی تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی موتور توسط یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌ها می‌رسد. مصرف سوخت خودرو، ۸.۱ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر است.

معایب هیوندای سوناتا YF

تعلیق خشک و ارتفاع پایین خودرو، مهم‌ترین نقطه ضعف خودرو است که می‌تواند در موارد بسیاری مشکل ساز باشد و باعث گیر کردن خودرو در جاده‌های خاکی و ناهموار شود. علاوه بر این در صورتی که پدال گاز را تا انتها فشار دهید، دنده‌ معکوس به نرمی انجام نمی‌شود. کابین شلوغ و استفاده از متریال معمولی و ارزان قیمت در کابین خودرو، کیفیت نا مطلوب شیفتر‌های پشت فرمان، فضای محدود پشت خودرو و … از دیگر معایب این سدان ژاپنی است. به طور کلی هیوندای سوناتای YF نسبت به نسخه‌‌ی قبلی خود، پیشرفت زیادی از نظر نرمی و راحتی نداشت.

کلام آخر
سوناتا حتی پس از گذشت یک دهه از عرضه‌ی خودرو، همچنان از سدان‌های پر طرفدار خانوادگی محسوب می‌شود. ممکن است تعلیق خشک و کیفیت پایین قطعات داخل کابین، کمی باعث آزردگی خاطر شما شود، اما ظاهر جذاب خودرو، ایمنی بالا، آپشن‌های رفاهی مناسب و بازار دست دوم خوب، از خصوصیاتی هستند که به راحتی فراموش نمی‌شوند. هیوندای سوناتای تولید ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷، با جزئیات و تیپ‌های متنوع، هم اکنون در بازه‌ی قیمتی ۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تا ۲،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.


۴ مزیت جذاب هیوندای سوناتا
مقاله

کد محتوا: ۲۲۱۸۲

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸:۴۹

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳:۱۰

کلید واژه‌‌ها: هیوندایی، هیوندای سوناتا، سوناتا، آزرا

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: اول خودرو

بازدید: ۸۶۷

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.