پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
علت شاتون زدن موتور خودرو
قطعاتی در خودرو وجود دارد که شاید اسم آن ها را رانندگان تابحال نشنیده باشند. این قطعات کوچک نقش مهمی در سیستم خودرو ایفا می کنند و بی توجهی به آن ها می تواند سبب استهلاک و در نهایت تخریب آن ها شود. شاتون نمونه ای از این قطعات است که غلی رغم اندازه کوچکش، وظیفه مهمی را در سیستم موتور برعهده دارد و استهلاک و آسیب به آن می تواند سبب بروز مشکلاتی در موتور شود که حرکت خودرو هم دچار اختلال می شود.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
هفت خودروی کپی برداری شده از خودروهای موفق دنیا که در ایران وجود دارد
سهشنبه، ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
با همه شاسیبلندهای کیا آشنا شوید، از کوچکترین تا بزرگترین!
چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیدهاید
یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
رویارویی نسخه های کروکی فوردماستنگ ۲۰۱۲ و کامارو RS
پنجشنبه، ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
برترین خودروها با بدنه فایبرگلاس
دوشنبه، ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
هایپراسکرین مرسدس بنز مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شد؛ قدمی تازه در تکنولوژی جهان خودرو
مرسدس بنز اولین نسخه از سیستم اینفوتینمنت اختصاصی MBUX (برگرفته از عبارت تجربه کاربری مرسدس بنز) را در CES ۲۰۱۸ رونمایی کرد. حال با گذشت سه سال و در آستانه برگزاریCES ۲۰۲۱، این کمپانی از نسخه ارتقا یافته سیستم اینفوتینمنت پیشرفته خود با نام هایپراسکرین (Hyperscreen) رونمایی کرده است.
جمعه، ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۱۳ |
هایپراسکرین که نخستین بار در سدان الکتریکی EQS ۲۰۲۲ به کار گرفته خواهد شد، به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی متکی است. مرسدس بنز میگوید به لطف این دو ویژگی، هایپراسکرین یکپارچگی بهتری با استفادهها و ترددهای روزمره داشته و تجربه بهتری را برای راننده و دیگر سرنشینان رقم خواهد زد. شیشه منحنی حاضر روی نمایشگر هایپراسکرین احتمالا بزرگترین قطعه سیلیکاتی است که جهان خودرو تاکنون به خود دیده است بیشک اصلیترین ویژگی فیزیکی هایپراسکرین طراحی خاص و ابعاد بسیار بزرگ آن است، طوری که سرتاسر داشبورد خودرو را فرا گرفته و از یک لبه تا لبه دیگر ۵۶ اینچ طول دارد. این سیستم مدرن در حقیقت از ترکیب سه نمایشگر OLED ساخته شده که یکی از آنها مختص سرنشین کنار راننده است. هایپراسکرین در سمت راننده، علاوه بر اطلاعات رایج، جزئیات دیگری از قبیل انرژی بازیابیشده هنگام ترمزگیری، میزان شارژ و وضعیت رانندگی را در مرسدس بنز EQS به نمایش میگذارد. همانطور که قابل حدس است، قسمت میانی این نمایشگر عظیم به سیستم اینفوتینمنت اختصاص یافته و سمت راست هم وظیفه سرگرم کردن یا ارائه برخی اطلاعات به سرنشین کنار راننده را بر عهده دارد. هنگامی که صندلی سرنشین خالی باشد، این نمایشگر کهکشانی از لوگوی کمپانی را نمایش میدهد. در دو طرف هایپراسکرین دریچههای گرد مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار دارند که به خاطر طراحی خاص گویی روی نمایشگر معلق هستند. به اعتقاد اشتوتگارتیها، این دو دریچه گرد دنیای آنالوگ را به دنیای دیجیتال پیوند میزنند. تکمیلکننده زیبایی هایپراسکرین فریم پلاستیکی حاشیه آن است که با رنگ نقرهای تیره جلایی خاص به آن بخشیده است. مرسدس بنز ادعا میکند شیشه خمیده هایپراسکرین در دمای ۱۲۰۰ درجه فارنهایت (۶۴۸ درجه سلسیوس) شکل داده شده تا عاری از هر گونه اعوجاج، کاملا شفاف و مستحکم باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید شیشه گوریلا گلس در دمای ۷۵۰ درجه فارنهایت (تقریبا ۴۰۰ درجه) تولید میشود. آنطور که کمپانی پیشگام آلمانی ادعا کرده، ایمنی شیشه هایپراسکرین برای تصادفهای شدید تحت آزمایشهای گوناگون قرار گرفته و خیال مشتریان باید از این بابت راحت باشد. به گفته اشتوتگارتیها شیشه هایپراسکرین در دو طرف و در ۵ نقطه اتصال به داشبورد، دارای نقاط شکست است و به لطف سازه لانه زنبوری، در برخوردهای شدید طبق الگوی از پیش تعریف شده، میشکند. مرسدس بنز هایپراسکرین را به منزله مغز و سیستم عصبی خودرو میداند هایپراسکرین قادر است اطلاعات چند راننده و سرنشین را در خود ذخیره نموده و با کمک هوش مصنوعی بهینهترین تنظیمات را برای آنها فعال کند. برای مثال سیستم تعلیق مرسدس بنز EQS به قابلیت تغییر ارتفاع مجهز است تا راننده هنگام ورود به پارکینگ یا عبور از روی دستاندازها به مشکل بر نخورد. حال اگر راننده چندین بار در مکانی معین (مثل ورودی پارکینگ) اقدام به افزایش ارتفاع خودرو کند، هایپراسکرین این رفتار را یاد گرفته و در دفعات بعدی پیش از رسیدن به آنجا، تغییر ارتفاع را به راننده پیشنهاد میدهد! پردازشهای سنگین هایپراسکرین توسط یک CPU هشت هستهای انجام میشود، ۲۴ گیگابایت رم با پهنای باند ۴۶.۴GB در هر ثانیه این CPU را همراهی میکند به غیر از مکان، هایپراسکرین بر اساس فاکتور زمان نیز یاد میگیرد. برای نمونه چنانچه راننده مثلا سهشنبهها عصر پس از خروج از محل کار چند بار تماس تلفنی برقرار کند، هایپراسکرین مرسدس بنز EQS این مساله را به خاطر سپرده و دفعه بعد مخاطب یا مخاطبینی را که احتمال تماس با آنها زیاد است، روی نمایشگر نشان میدهد. نکته جالب اینکه اگر شخص دیگری جز مالک پشت فرمان EQS بنشیند، هایپراسکرین این موضوع را تشخیص داده و از نمایش مخاطبین پرتکرار خودداری میکند! حتی بدون در نظر گرفتن هوش مصنوعی، سیستم ابداعی مرسدس بنز جذاب و مدرن دیده میشود. صفحه نخست نمایشگر میانی هایپراسکرین که «لایه صفر» (zero-layer) نامگذاری شده، دسترسی به امکاناتی چون نقشه، سیستم صوتی و مدیریت تماس را ممکن میسازد. مرسدس بنز دلیل این انتخاب را پرکاربرد بودن آنها در نسخه قبلی MBUX عنوان کرده است. در کنار این، فرمانهای صوتی هم همچون سابق با گفتن «Hey Mercedes» فعال شده و راننده میتواند از این طریق امکانات مختلف خودرو را کنترل کند. همانطور که در تصاویر ضمیمهشده میتوانید مشاهده فرمایید، هایپراسکرین فاقد هر گونه دکمه فیزیکی است و احتمالا در EQS خبری از دکمههای رایج برای کنترل سیستم تهویه مطبوع یا تنظیم صدای سیستم صوتی نخواهد بود. خودروساز اشتوتگارتی هایپراسکرین را به عنوان یک آپشن برای خانواده EQS عرضه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این خانواده سبز دقیقا چه زمانی از راه خواهد رسید، ولی پیشبینی میشود تابستان پیش رو مدل سدان و در پاییز یا نهایتا زمستان آینده شاهد معرفی عضو شاسیبلند EQS باشیم. علاوهبر سری EQS، انتظار میرود هایپراسکرین در سایر محصولات مرسدس بنز نیز بهتدریج به کار گرفته شود. شاید نسل کنونی S کلاس جزو مدلهایی باشد که در صف دریافت این سیستم نوین قرار دارد.
کد محتوا: ۲۲۱۷۸
ارسال: جمعه، ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۱۳
به روز شده: جمعه، ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸:۲۵
کلید واژهها: مرسدس بنز
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۷۵۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.