رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک

  مدل‌های ۲۰۵۰ خودروهای محبوب فورد موستانگ، شورولت کوروت، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، مرسدس بنز SL، مینی کوپر و جگوار XJ چه ظاهری خواهند داشت؟  

چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲:۵۵ |

یکی از جذابیت‌های دنیای خودرو و نمایشگاه‌های بزرگ و بین‌المللی، نمایش جدیدترین خودروهای مفهومی است. هر شرکتی برای پیش‌نمایش زبان طراحی آینده، خبردادن از تولید محصولی جدید، به‌رخ‌کشیدن توانایی‌های تیم طراحی و فناوری، جذب مشتریان نسل جوان و صدها دلیل دیگر، هر چند وقت یک ‌بار خودروهای مفهومی رونمایی می‌کند.

خودرو مفهومی می‌تواند براساس هدف سازنده، قابلیت حرکت داشته باشد یا حتی کابینش هم طراحی نشود. جذاب‌ترین بخش خودروهای مفهومی طراحی و فناوری‌هایشان است؛ به‌گونه‌ای که خودروساز می‌تواند تمام یا بخش کوچکی مثل چراغ عقب خودرو مفهومی را در محصولات تولیدی آینده‌اش به‌کار ببرد. گاهی اوقات، مدل مفهومی نمونه‌ی پیش‌تولید خودرو جدید هم محسوب می‌شود.

تیم طراحی وب‌سایت BudgetDirect تصمیم گرفته است با نگاهی به چند دهه بعد، مدل‌های مفهومی آینده از خودروهای محبوب بازار جهانی را نمایش دهد. رندرهای هفت خودرو شامل شورولت کوروت، تویوتا کرولا، فورد موستانگ، جگوار XJ، مرسدس بنز SL، مینی کوپر و هوندا سیویک با درنظرگرفتن زبان طراحی فعلی شرکت و سی سال بعد طراحی شده‌اند.

شورولت کوروت؛ اروپایی‌شدن به‌ هر قیمتی

جدیدترین نسل از شورولت کوروت اولین‌بار موتور‌میانی شده و با قیمت رقابتی یکی از خودروهای اسپرت جذاب بازار است. رندر سال ۲۰۵۰ شورولت کوروت مدلی تمام‌برقی با دو یا چهار موتور در‌نظر‌گرفته‌شده و بسته‌ی باتری با ظرفیت پیمایش چشمگیر دارد. طرح موتور‌میانی کوروت C۸ در این رندر حفظ و بدنه با تمرکز بر پنل‌های بزرگ و دریچه‌های هوای چند‌ضلعی تصور شده است.

در نمای جلو، دریچه‌های هوای بزرگ با هدف خنک‌کردن موتور برقی محور جلو طراحی شده و سقف و شیشه هم مشابه محصولات کونیگزگ است. طرح رینگ‌ها و چراغ‌های جلو یادآور کوروت مدرن است؛ اما بدون دیدن طراحی نمای عقب، نمی‌توان این رندر را در نمایش اصالت شورولت کوروت تأیید کرد.

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین به‌دنبال طراحی جذاب


هیچ شکی نیست تویوتا کرولا یکی از خودروهای جان‌سخت‌ تاریخ خودروسازی محسوب می‌شود. درواقع، فروش درخورتوجه این خودرو مصداق بارز ادعاهای بزرگ درباره‌ی کیفیت ساخت بی‌نظیر کرولا و محصولات بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن است. بااین‌حال در چند دهه‌ی گذشته، مدل‌های مختلف کرولا با طراحی عجیب‌وغریب کم ندیده‌ایم. البته دوازدهمین نسل و جدیدترین کرولای ژاپنی‌ها، به‌ویژه در مدل هاچ‌بک جذاب‎تر شده و به‌دنبال رضایت رانندگان جوان‌تر است.

تیم طراحی و مهندسی تویوتا سال ۲۰۱۷ خودرو مفهومی Concept-i را رونمایی کرد که مدلی تمام‌برقی با هوش مصنوعی و هدف تولید در دهه‌ی ۲۰۲۰ بود. رندری که مشاهده می‌کنید، ترکیبی از این مدل مفهومی با نسل فعلی کرولا است که مثل چند سال گذشته، طراحی سدان کامکپت پرفروش ژاپنی‌ها را عجیب‌ و شلخته کرده است. چراغ‌های جلو این رندر مشابه دوازدهمین کرولا است و رینگ‌هایش هم از روی Concept-i قرض گرفته شده.

فورد موستانگ؛ پونی برقی


هر نسلی از موستانگ جدید که عرضه می‌شود، در تعداد طرفداران این خودرو پونی اصیل آمریکایی تغییر به‌وجود می‌آورد. همیشه راضی نگه‌داشتن باشگاه هواداران متعصب این  خودرو محبوب یکی از مأموریت‌های دشوار فورد است. در رندر BudgetDirect، موستانگ Mach E به مدل فست‌بک تبدیل شده، با تصور اینکه خودرو برقی است.

تیم طراحی BudgetDirect برخلاف طراحان فورد نیازی نیست که نگران فروش بیشتر یا کمتر موستانگ باشد؛ بنابراین، رندر موستانگ مفهومی ۲۰۵۰ انواع خطوط زاویه‌دار و تیز را با ستون‌های A و C مشکی درهم آمیخته که نمایی آشنا، ولی در‌عین‌‌حال تازه به‌وجود آمده است.

جگوار XJ؛ شلوغ‌کاری به ‌سبک انگلیسی


سدان لوکس بریتانیایی جگوار XJ از روزهای گانگستری فاصله گرفته و در آخرین مدلش، لوکس و اشرافی شده است. مدتی پیش، مدیران ارشد جگوار برقی‌شدن نسل جدید XJ را تأیید کردند؛ بنابراین، رندر مفهومی ۲۰۵۰ این خودرو هم تمام‌برقی است.

در نگاه اول، XJ سال ۲۰۵۰ به محصولات جدید اینفینیتی شبیه شده است؛ البته هماهنگی خطوط لبه‌دار جلو و میانه و عقب ژاپنی‌ها در این رندر دیده نمی‌شود. BudgetDirect از این رندر امتیاز رضایت‌بخشی نمی‌گیرد و امیدواریم XJ سال ۲۰۵۰ شباهتی به این مدل مفهومی نداشته باشد.

مرسدس بنز SL؛ گالوینگ ۲۰۵۰

شش نسل از گرندتورر اسپرت مرسدس بنز SL تولید شده که هر کدامشان، به‌خصوص مدل‌های ابتدایی، در فهرست جاودانه‌های خودروسازی قرار دارند. آخرین SL سال ۲۰۱۱ رونمایی و تا سال ۲۰۲۰ تولید شد و براساس گفته‌های منابع معتبر، آلمانی‌ها نسل جدید این خودرو جذاب را با پلتفرم AMG GT در سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌کنند.

رندر ۲۰۵۰ کلاس SL ترکیبی از طراحی مدل‌های مفهومی سیلور ارو (Silver Arrow) و ویژن گرن توریزمو (AMG Vision Gran Turismo) را نشان می‌دهد. شاید بهتر باشد مرسدس بنز ۳۰۰SL کلاسیک را با موتور برقی هم عرضه کند؛ چرا‌که هنوز‌هم زیبایی بکر و محصورکننده‌ای دارد.

مینی‌کوپر؛ مینی کوچک‌شده


مینی‌کوپر کلاسیک قطعا خودرویی تاریخ‌ساز و از افتخارات خودروسازی بریتانیا بود. نسل جدید مینی که سال ۲۰۰۱ عرضه شد، بزرگ‌تر و آلمانی و بزرگ شده بود. بااین‌حال، تنها بزرگ‌شدن ابعاد بدنه‌ی مینی کافی بود که طرفداران قدیمی محصول جدید با مهندسی بی‌ام‌و را تأیید نکنند.

رندر ۲۰۵۰ مینی‌کوپر ابعادی کوچک‌تر از مدل ۲۰۰۱ دارد و برقی شده است. جلوپنجره هم کاملا‌ پرچم بریتانیا را نشان می‌دهد که البته چندان هم با طراحی کلی همخوانی ندارد و رندر را به محصولات کپی چینی شبیه کرده است.

هوندا سیویک؛ VTEC آینده


چندی پیش، مدل پروتوتایپ نسل یازدهم سیویک رونمایی شد که رویکرد محافظه‌کارانه‌ی هوندا را در طراحی این خودرو پرفروش و محبوب نشان داد؛ اما BudgetDirect در رندر ۲۰۵۰، از سبک ربات‌های غول‌پیکر گاندام ژاپنی بهره برده که سیویک را با نمایی شرقی و علمی‌تخیلی همراه کرده است.

باتوجه‌به رندر BudgetDirect برای سال ۲۰۵۰، می‌توان گفت گِل‌گیرهای برآمده تا بالای کاپوت، اسپویلر خاص مشابه مدل CRZ، ارتفاع کم شاسی و شیب ملایم سقف، رندر ۲۰۵۰ هوندا سیویک را تکمیل می‌کند.


رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
مقاله

کد محتوا: ۲۱۱۷۲

ارسال: چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲:۵۵

به روز شده: چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷:۱۰

کلید واژه‌‌ها: فورد، شورولت کوروت، تویوتا، هوندا، مرسدس بنز، جگوار

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۷۰۹

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.