(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
مرسدس بنز، E350 كروك ، ۲۰۱۲
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۱۱۳,۰۰۰ کیلومتر
جک، S5 دنده اي ، ۱۳۹۵
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۵۰,۰۰۰ کیلومتر
هیوندایی، اَكسنت بلو ، ۲۰۱۵
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۴۸,۰۰۰ کیلومتر
ایران خودرو، دنا معمولي ، ۱۳۹۸
سفید، بدون رنگ شدگی، صفر کیلومتر
کیا، اُپتيما ، ۲۰۱۷
کربن بلک، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۵,۹۰۰ کیلومتر
تویوتا سلیکا باز میگردد؛ احیای یک کوپه کلاسیک در قالب یک کراساوور اسپرت
سهشنبه، ۷ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴:۰۴
ظاهرا این روزها تویوتا دوران شلوغی را پشت سر میگذارد. در کمتر از هفت روز، نه تنها شاهد باز طراحی سپر GT۸۶ بوده ایم، بلکه اکنون مشخص شده که این کمپانی به دنبال احیای نام و نشان سلیکا است. این دومین باری است که تویوتا به دنبال احیای نامی فراموش شده افتاده و برای این منظور، دو طرز فکر مختلف وجود دارد.
ادامه مطلب
نحوه ثبت تردد غیرمجاز خودروها در ساعات ممنوعه توسط دوربینها
چهارشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸:۱۵
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نحوه ثبت تردد غیرمجاز خودروها را در ساعات ممنوعه (۲۱ تا چهار صبح) توسط دوربینها تشریح کرد.
با کیا موهاوی جدید مدل ۲۰۲۱ آشنا شوید
دوشنبه، ۲۹ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳:۳۴
کیا موهاوی بهعنوان یک شاسیبلند میان سایز قلدر و توانمند برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۸ رونمایی شد.
پورشه باکستر ۲۵ معرفی شد؛ نسخهای ویژه برای گرامیداشت ۲۵ سالگی
چهارشنبه، ۲۴ دیماه ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹:۴۵
کمپانی پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد عرضه مدل باکستر، نسخهای جدید از این خودرو را با نام ادیشن ۲۵ رونمایی کرد. در این نسخه بیشتر بر ارتقای ظاهری باکستر تمرکز شده و طراحان سعی کردهاند با کمک نشانها و المانهای گرافیکی، این نسخه را از سایر مدلها متمایز کنند.
تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS با قدرت ۴۷۵ اسب بخار معرفی شد
شنبه، ۲۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵:۲۸
HKS از نسخهی قدرتمند و سریع هاچبک اسپرت تویوتا GR یاریس رونمایی کرد که به لطف تیونینگ پیشرانه، قدرت آن از ۲۵۰ به ۴۷۵ اسب بخار افزایش یافته است.
پرفروشترین خودرو در کشورهای مختلف جهان
پنجشنبه، ۲ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۳۳
در بسیاری از کشورها محصولات تویوتا پرفروشترین خودرو هستند؛ اما در ایران سایپا پراید رکورد میزند.
۴ مزیت جذاب هیوندای سوناتا
سهشنبه، ۲۳ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸:۴۹
هیوندای برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ خودرو جدید خود، سوناتا را معرفی کرد و تا امروز هم تولید نسل هفتم آن در کارخانههای هیوندای ادامه دارد. هیوندای سوناتا یک سدان متوسط خانوادگی است که طراحان سعی داشتهاند ظاهر این خودرو را اسپرت و خشن طراحی کنند؛ و همین امر باعث شده است که سوناتا، کاملا جوانپسند باشد. نسل هفتم هیوندا آزرا، در سال ۲۰۱۵ با نسخههای هیبریدی و بنزینی، وارد ایران شد. با اینکه نسل هفتم هیوندای سوناتا، به عنوان جایگزینی برای نسل قبلی وارد ایران شد، اما همچنان نسل ششم خودرو محبوبیت بیشتری در میان خریداران ایرانی دارد. اگر مایلید که با معایب و مزایای نسل ششم خودرو آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
مراقب باشید کلاه سرتان نرود
نکات مهمی که قبل از خرید خودرو باید بدانید
چهارشنبه، ۱۷ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵:۳۷
درست است که همه دنبال ظاهر شیک و امکانات مطلوب خودرو هستند، اما غفلت از نکات لازم می تواند سبب از دست رفتن سرمایه ای شود که بابت خودرو به سختی جمع آوری شده است. لذا در این مقاله قصد آن را داریم تا نکاتی که پیش از خرید یک خودرو صفر و کارکرده لازم است رعایت شود را مورد بررسی قرار دهیم.
رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
چهارشنبه، ۱۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲:۵۶
مدلهای ۲۰۵۰ خودروهای محبوب فورد موستانگ، شورولت کوروت، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، مرسدس بنز SL، مینی کوپر و جگوار XJ چه ظاهری خواهند داشت؟
تأثیرگذارترین خودروها در فرهنگ عمومی
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۵
بعضی از خودروها آن قدر خوششانس هستند که تبدیل به عضوی از بطن جامعه میشوند و در روح و فکر مردم رسوخ میکنند. این خودروها آن قدر در فرهنگ عمومی خوب جا میافتند که دیگر با گذشتن چند سال نیز کسی قادر به بیرون کردن آنها از یاد و خاطره مردم نیست. نام این خودروها به راحتی به ذهن میرسند. البته اگر بخواهیم قضاوت کنیم این اصل که خودروها جزوی از فرهنگها میشوند به شدت در آمریکا که بهشت خودروها است به چشم میآید؛ اما ما در این مطلب قصد داریم تا به این خودروها که به شدت در فرهنگ عمومی خود را جا انداختهاند اشارهای کنیم.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
دوشنبه، ۶ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸:۵۵
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
دلیل اصلی ترکیدگی سیلندر خودرو
علت شاتون زدن موتور خودرو
سهشنبه، ۳۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶:۰۳
قطعاتی در خودرو وجود دارد که شاید اسم آن ها را رانندگان تابحال نشنیده باشند. این قطعات کوچک نقش مهمی در سیستم خودرو ایفا می کنند و بی توجهی به آن ها می تواند سبب استهلاک و در نهایت تخریب آن ها شود. شاتون نمونه ای از این قطعات است که غلی رغم اندازه کوچکش، وظیفه مهمی را در سیستم موتور برعهده دارد و استهلاک و آسیب به آن می تواند سبب بروز مشکلاتی در موتور شود که حرکت خودرو هم دچار اختلال می شود.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
پنجشنبه، ۲۵ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳:۰۳
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
راه هایی برای افزایش بازده و توان پیشرانه
روش های ساده تیونینگ خودرو
سهشنبه، ۲ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷:۳۸
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
یکشنبه، ۹ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸:۴۹
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
کم اقبالترین خودروها در آمریکا
بعضی از خودروها هیچ گاه در بازار شماره یک خودرویی جهان یعنی آمریکا با تمام خوبیهایشان دیده نمیشوند. اگر دوست دارید تا این خودروها را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.
سهشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷:۴۱ |
هیچ جای دنیا قانونی وجود ندارد که بگوید که هر خودرویی که از نظر ظاهر و مشخصات فنی خودرو خوبی محسوب میشود حتماً موفق خواهد شد. در حقیقت این اتفاق برای بسیاری از خودروها در آمریکا میافتد. بسیار خودروهای معرکهای در آمریکا بودهاند که به شدت در سراسر دنیا طرفدار داشتهاند اما در آمریکا به شدت دچار کم توجهی شدهاند. اما این اتفاق میتواند به علتهای مختلفی روی دهد. اما بزرگترین دلیلی که باعث میشود که این اتفاق بیفتد به سیاست فروش خود کمپانیها برمیگردد که باعث میشود در اکثر مواقع بسیاری از مردم آمریکا با توجه به فرهنگی که در خرید و بحثهای اقتصادی دارند قید خودرو را بزنند. اما ما در این مطلب قصد داریم به خودروهایی بپردازیم که در ایالات متحده آمریکا کمترین بازخورد و امتیازها را دریافت کردهاند. Acura NSX در تمام دنیا این خودرو را با نام هوندا شناخته میشود اما در آمریکا با نام ساب برند این کمپانی یعنی شرکت آکورا عرضه میشود. خودرو آکورا یک خودرو گرانقیمت و البته بالارده است به همین علت به کلی بازار هدف آن قشر ثروتمند جامعه است. اما شاید کنجکاو باشید که چرا این خودرو بازخورد خوبی در آمریکا دریافت نکرده است. دلیل اصلی آن این است که در زمان معرفی، این خودرو جزو اولین سوپر کارهایی بود که به سیستم هیبریدی مجهز شده بود به همین علت هوندا این خودرو را یک خودرو آزمایشی توصیف کرد. به همین علت افرادی که در آمریکا تمایل به خرید خودرو گرانقیمت داشتند از این خودرو صرفاً به خاطر لفظ آزمایشی روگردان شدند. در واقع یک اشتباه در معرفی این خودرو و البته نحوه فروش این خودرو در آمریکا باعث شد که این خودرو با کم مهری در آمریکا روبه رو شود. اما خودرو NSX خودرو به شدت قوی و کاملی محسوب میشود. این خودرو از یک طراحی آیرودینامیک بهره میبرد. خودرو NSX تنها خودرو رده بالا ساخت هوندا است که از این طراحی بهره میبرد. طراحی خودرو NSX به شدت جذاب است. قسمت جلو خودرو کاملاً کم ارتفاع طراحی شده و چراغها و البته چلو پنجره به قول خود سازنده مانند چهره یک سامورایی طراحی شده است. اما در قسمت کناری خودرو NSX به شدت به خودرو AUDI R۸ نزدیک میشود البته که این خودرو از خودرو آلمانی طویلتر است. اما در قسمت پشت شاهد یک طراحی ساده هستیم. هوندا سعی کرده تا آنجا که میشود این خودرو در قسمت پشت شلوغ نباشد. خودرو NSX هم چنین به رینگهای ۱۹ اینچی به صورت استاندارد مجهز شده است البته که امکان سفارش رینگهای ۲۰ اینچی برای این خودرو فراهم شده است. اما در زمینهٔ وزن و ابعاد خودرو NSX خودرو آن چنان بزرگی محسوب نمیشود. طول این خودرو به ۴.۴ متر میرسد و ارتفاع آن نیز در حدود ۱.۱۹ متر است که یعنی اگر انسان بلند قدی بخواهد سوار یا پیاده شود باید زجر فراوانی تحمل کند. وزن این خودرو به عدد ۱۷۵۹ کیلوگرم میرسد تا با یک خودرو نه چندان سبک طرف باشیم. در زمینه رنگ نیز برای این خودرو در حدود ۹ رنگ در نظر گرفته شده است که همگی این رنگها شاد و دوست داشتنی هستند. اما در زمینهٔ پیشرانه این خودرو برخلاف فکر خریداران آمریکایی یک خودرو به شدت قوی و البته سریع محسوب میشود. خودرو NSX به یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر به همراه توربو دوقلو مجهز شده است. البته این موتور به صورت هیبریدی کار میکند و در کنار خود به ۳ موتور الکتریکی مجهز شده است. نیروی خروجی این موتور به ۵۷۳ اسب بخار میرسد. درباره سرعت و شتاب گیری این خودرو باید بگوییم این خودرو یک قهرمان تمام عیار است. این خودرو ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳ ثانیه عملی میسازد و نهایت سرعت خود را به بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت این خودرو به یک گیربکس اوتومات نیز مجهز شده و البته که سیستم حرکتی در نظر گرفته شده برای این خودرو به صورت AWD در نظر گرفته شده است. در پایان باید به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد که در حدود ۱۵۷ هزار دلار در نظر گرفته شده است. Subaru Legacy همانطور که قبلتر در مطلب بهترین سدان های شهری اشاره شد این خودرو یکی از برترین خودروهای شهری بود البته این قضیه برای این خودرو در آمریکا خیلی درست از آب در نیامد. متأسفانه دلیل اصلی کم اقبال بودن این خودرو نسبت به رقبایش در آمریکا به موتور آن و هم چنین جعبه دنده CVT آن برمیگردد. البته موتور این خودرو موتور ضعیفی نیست اما نسبت به رقبا، این خودرو در دور پایین سوخت بیشتری مصرف میکند هم چنین خودرو در دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نسبت به رقبا کندتر به نظر میرسد به همین علت خودرو سوبارو در آمریکا نتوانسته است اقبال خوبی داشته باشد. این خودرو در دسته سدان های متوسط قرار میگیرد و بزرگترین هدفش این است که خودرو کارآمدی باشد. طراحی خودرو سوبارو بسیار جمع و جور و البته دوست داشتنی است. در طراحی این خودرو نکته مهمی وجود ندارد. جلو خودرو طراحی مناسبی دارد اما کمی بزرگ به نظر میرسد. البته از نمای جلو کمی از رگههای طراحی لکسوس های قدیمی در این خودرو قابل دیدن است اما نه آنقدر که بگوییم خودرو سوبارو یک خودرو کپی شده باشد. در نمای کناری خودرو سوبارو با اینکه ساده است ولی باز هم طراحی خودرو آکورد را به ذهن متبادر میسازد. البته در نمای جانبی چرخهای ۱۸ اینچی فولادی نیز جلب توجه میکنند. در نمای پشتی طراحی سوبارو هم چنان دلپسند میماند. با اینکه ساده است اما این ساده بودن بیشتر دوست داشتنیترش کرده است؛ اما در قسمت ابعاد و اندازه خودرو سوبارو خارج از عرف عمل نکرده و شباهت زیادی به خودروهای دیگر این دسته دارد. طول خودرو سوبارو به ۴.۸۰ متر میرسد. ارتفاع خودرو نیز به ۱.۵ متر میرسد؛ اما وزن خودرو سوبارو به ۱۶۰۰ کیلوگرم میرسد تا در دسته متعادلها قرار بگیرد؛ اما در زمینهٔ رنگ خودرو سوبارو با ۷ رنگ مختلف عرضه میشود تا دست خریداران این خودرو برای انتخاب بین رنگهای مختلف باز باشد؛ اما در زمینهٔ پیشرانه این خودرو از ۲ نوع پیشرانه متفاوت استفاده میکند. پیشرانه پایه در این خودرو یک نمونه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر است که میتواند در نهایت تلاش خود ۱۸۱ اسب بخار توان تولید نماید اما مدل گرانتر این خورد به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو مجهز شده است که میتواند ۲۶۰ اسب بخار توان تولید نماید. شتاب گیری مدل مجهز به پیشرانه معمولی در حدود ۷ ثانیه طول میکشد اما مدل توربو این خودرو میتواند ۰ تا ۱۰۰ را در زیر ۶ ثانیه طی نماید. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت گیربکس استفاده شده برای این خودرو یک نمونه معمولی CVT است؛ اما سیستم حرکتی خودرو در همه مدلها AWD است تا با یک خودرو بینظیر طرف باشیم و البته که کار سوبارو به شدت قابل تحسین است؛ اما در زمینهٔ مصرف سوخت خودرو سوبارو یک نمونه بسیار خوب محسوب میشود. خودرو سوبارو لگاسی به یک باک ۷۰ لیتری مجهز شده است. به لطف موتور کم مصرف و وزن و اندازه مناسب این خودرو میتواند به رنج حرکتی بینظیر ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر دست یابد؛ اما کابین خودرو سوبارو یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو محسوب میشود. با اینکه کابین این خودرو ساده است و کیفیت متریال آن متوسط است اما به خاطر انتخاب رنگ مناسب و البته فضا سازی زیبا به شدت دل نشین و البته دوست داشتنی خواهد بود. در پایان باید به قیمت این خودرو نیز اشاره نمود که بین ۲۲ تا ۳۳ هزار دلار است. Lexus GX در حقیقت این خودرو یکی از مبهمترین تولیدات لکسوس است. شاید تنها خودرو لکسوس که بین مشخصات و قیمتش هیچ تناسبی وجود ندارد همین خودرو است. بزرگترین مانع این خودرو برای فروش بالا در بازار آمریکا هم به قیمت این خودرو برمیگردد چرا که اکثر کارشناسان خودرو آمریکا ارزش این خودرو را به شدت کمتر از قیمت پیشنهادی لکسوس میدانند. اما اجازه دهید تا با این خودرو کمی بیشتر آشنا شویم. خودرو GX لکسوس یک SUV بزرگ ۷ نفرهِ محسوب میشود که هدف اصلی آن رقابت با دو خودرو لندکروز والبته خودرو پرادو است. البته این خودرو از سال ۲۰۰۲ ساخته میشود و از همان سال تا الان تغییرات اندکی در ظاهرش اعمال شده است. اما از نظر ظاهر این خودرو شدت به خودرو پرادو شباهت دارد. این شباهت در نمای جانبی و به خصوص پخش پشتی به اوج خود میرسد. خودرو GX در قسمت جلو طراحی دل پسندی ندارد و به یکی از بزرگترین جلو پنجرههای تاریخ مجهز شده است. خودرو GX به رینگهای ۱۸ اینچی استاندارد مجهز شده است اما اگر بخواهید میتوانید این خودرو را با رینگهای ۱۹ اینچی نیز سفارش دهید. در زمینه وزن این خودرو یکی از سنگینترین خودروهای ساخته شده تا به اینجا به دست لکسوس است. وزن این خودرو به ۲۳۲۶ کیلوگرم میرسد. اما در زمینهٔ ابعاد خودرو لکسوس طولی برابر با ۴.۸۶ متر دارد. ارتفاع آن نیز به ۱.۸۲ متر میرسد. اما در زمینهٔ پیشرانه این خودرو از یک پیشرانه فوقالعاده پرمصرف و البته کمتوان بهره میبرد که پاشنه آشیل این خودرو نیز محسوب میشود. این پیشرانه یک پیشرانه تنفس طبیعی است که ۸ سیلندر است و ۴.۶ لیتر حجم دارد. انتظار اکثر ما از یک موتور ۸ سیلندر تولید حداقل ۴۰۰ اسب بخار است اما موتور این خودرو به شدت ناامیدکننده عمل میکند و تنها میتواند ۳۰۱ اسب بخار توان تولید کند. این توان ناچیز برای این موتور سنگین و حجیم به شدت ناامیدکننده به نظر میرسد. ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در ۷.۸ ثانیه عملی میشود تا تفاوت فاحشی با لندکروز در این زمینه داشته باشد تازه با توجه به این موضوع که لکسوس از لندکروز سنگینتر است. نهایت سرعت این خودرو بزرگ تنها ۱۸۰ کیلومتر است که لکسوس با این نقطه ضعف بزرگ تیر خلاص را به این خودرو میزند. با توجه به موتور نه چندان قوی حتی سیستم ۴X۴ نیز خیلی به درد بخور نشان نمیدهد. در پایان باید به قیمت این خودرو اشاره کرد. قیمت این خودرو بین ۵۴ تا ۶۵ هزار دلار است. جای تعجب دارد که با وجود فروش ناامید کننده این خودرو در آمریکا چرا هنوز لکسوس به تولید این خودرو میپردازد. Nissan ۳۷۰Z اما این خودرو نیسان یکی از قدیمیترین خودروهایی است که در بازار آمریکا تولید شده و هنوز هم در حال تولید است. البته این خودرو به زودی برای همیشه بازنشسته خواهد شد و جای خود را به ۴۰۰Z خواهد داد. اما این خودرو نه خودرو بدی است و نه گران تنها دلیلی که این خودرو در آمریکا نتوانسته امتیاز مناسبی بگیرد و البته کم اقبال هم ظاهرشده به وجود رقبای قدرتمند و البته جوان پسندتری هم چون تویوتا ۸۶ و البته سوبارو BRZ برمیگردد. اما خودرو ۳۷۰Z یک خودرو کوچک اندام است. خودرو نیسان یک اسپرت کوچک است که بیشتر مصارف شهری برایش در نظر گرفته شده است. درزمینهٔ طراحی این خودرو امتیاز بالایی نمیگیرد. متأسفانه طراحی این خودرو چند سالی است که تغییر نکرده است و مشکلاتی را برای این خودرو به همراه داشته ست. در زمینه ابعاد و وزن این خودرو رقم ۱۵۱۰ کیلوگرم را به عنوان وزن به ثبت میرساند. خودرو نیسان یک خودرو ۴.۲ متری است که ارتفاع ۱.۳۱ متری دارد. اما در زمینهٔ پیشرانه خودرو نیسان یکی از بهترین تجربههایی است که میتوانید با خرج یک قیمت معقول به دست آورید. خودرو نیسان به یک موتور ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این موتور توانمند میتواند ۳۳۲ اسب بخار توان تولید نماید. به لطف موتور توانمند این خودرو میتواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۷ ثانیه عملی سازد. نهایت سرعت این خودرو نیز به حداکثر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که برای این خودرو عدد بسیار خوبی محسوب میشود. اما سیستم انتقال قدرت در این خودرو دو نوع است. برای عاشقان سرعت یک نمونه ۶ سرعتِ دستی و برای افراد معمولی نیز یک نمونه خودکار ۷ سرعته است. سیستم حرکتی در نظر گرفته شده در این خودرو نیز به صورت RWD در نظر گرفته شده است. اما قیمت این خودرو نیز بین ۳۰ تا ۳۹ هزار دلار تعیین شده است. Honda Ridgeline متاسفانه این یکی هم قربانی رقبای سرسخت و تثبیت شده است. با اینکه نمیتوان کیفیت خودرو هوندا را زیر سؤال برد اما با توجه به رقبای مطرح هم چون فورد و یا تویوتا حضور در بازار وانتهای آمریکا برای نامهای دیگر به شدت سخت و تقریبا غیرممکن است. همانطور که در ابتدا گفتیم این وانت بسیار خوشساخت است و در وطن خود نیز به شدت خودرو پرفروشی محسوب میشود اما نکته اینجاست ک این خودرو برای رقابت در بازار آمریکا به این ظاهر معصومش نیازی ندارد. وانت هوندا مانند یک خودرو شاسی بلند است که نصف قسمت عقب را کنده باشید و به جایش یک قسمت بار اضافه کرده باشید. خودرو هوندا در مقابل نامداران بازار آمریکا بیشتر شبیه یک پسربچه کوچک نمایان میشود. اما خودرو هوندا در زمینهٔ سایز و ابعاد وانت تقریباً متوسط محسوب میشود. طول این خودرو به ۵.۳۳ متر و ارتفاع خودرو نیز به ۱.۷۸ متر میرسد در زمینهٔ وزن نیز وزن خودرو تقریباً به دو تن میرسد. اما خودرو هوندا یک وانت معمولی محسوب میشود. چرا که پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو یکی از سادهترین پیشرانههای ممکن است. پیشرانه به کار رفته در این خودرو یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی است که در نهایت تلاش میتواند ۲۸۰ اسب بخار توان تولید نماید. اما در زمینهٔ شتاب گیری این خودرو یک زمان معمولی حدوداً ۷ ثانیهای را به ثبت میرساند. هوندا در این خودرو یک گیربکس ۹ سرعتِ خودکار به کار برده است. سیستم حرکتی خودرو نیز به دو صورت FWD و AWD در دسترس است. اما قیمت خودرو هوندا تقریباً بین ۳۳ تا ۴۳ هزار دلار تعیین شده است. Honda Accord Coupe شاید بزرگترین دلیل بازخوردهای منفی این خودرو در آمریکا به مدل اصلی برگردد. مدل اصلی این خودرو بهقدری پرفروش و دوست داشتنی است که دیگرکسی به مدل کوپه توجهی نشان نمیدهد. چهره خودرو آکورد به عنوان یک کوپه کاملاً مورد قبل است. درست است که این ظاهر شما را به یاد خودروهای لوکس نمیاندازد ولی کاملاً میتوانید حس مثبتی از آن دریافت نمایید. در قسمت جلو ظاهر این خودرو شما را به یاد یک سامورایی آماده جنگ میاندازد. چراغهای تهاجمی از نوع LED به همراه یک جلو پنجره کاملاً بزرگ که نظمی در طراحی آن دیده نمیشود. از نمای کناری با یک کوپه سایز متوسط روبه رو میشویم. در نمای کناری نکته خاصی وجود ندارد و رینگها نیز با اینکه بزرگ هستند اما ساده هستند. در قسمت پشتی نیز این خودرو عملکرد قابل قبولی دارد اما با این حال به هیچ عنوان شباهتی به مدل اصلی این خودرو ندارد. در قسمت ابعاد و اندازه خودرو آکورد کاملاً اندازه و مناسب است. در قسمت رنگ نیز هوندا برای این خودرو ۹ رنگ متفاوت در نظر گرفته است که همگی رنگهای شاد و پویایی محسوب میشوند. در زمینهٔ موتور این خودرو، به دو نوع موتور مجهز شده است. موتور این خودرو یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری است که به صورت تنفس طبیعی کار میکند. البته برای این خودرو یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر نیز در نظر گرفته شده است. اما موتور اصلی این خودرو که در اکثر بازارها روی آن قرار دارد همین موتور ۲.۴ لیتری است. این موتور میتواند درنهایت تلاش خود ۲۷۸ اسب بخار تولید نماید. این توان برای این خودرو که یک کوپه شهری محسوب میشود کاملاً خوب ارزیابی میشود. به لطف این موتور این خودرو میتواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۵ ثانیه طی نماید. در زمینهٔ انتقال قدرت این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعتِ اوتومات در نمونه ۲.۴ لیتری و یک ۱۰ سرعتِ اوتومات در نمونه ۳.۵ لیتری استفاده میکند. در زمینهٔ سیستم حرکتی خودرو هوندا در تمام تریمهای این خودرو از سیستم FWD استفاده میکند. در مورد کیفیت رانندگی با توجه به این که این خودرو در دسته سدان های شهری قرار میگیرد میتوان گفت این خودرو عملکرد بینقصی در رانندگی در شهر از خود به نمایش میگذارد. این خودرو به هیچ وجه خشک نیست و در ضمن به سبب سیستم تعلیق مناسب میتوان گفت که عملکرد قابل قبولی در شهر از خود به نمایش میگذارد. در زمینهٔ مصرف سوخت نیز این خودرو به یک باک ۵۵ لیتری مجهز شده. به لطف موتور بهینه سوز این خودرو علاوه بر اینکه خودرو کم مصرفی محسوب میشود میتواند با یک باک پر نزدیک به ۶۴۰ تا ۷۸۸ کیلومتر را با سرعت متوسط طی نماید. بازه قیمتی این خودرو بین ۲۴ تا ۳۶ هزار دلار در نظر گرفته شده بود اما این خودرو به خاطر فروش کم در همین سال از خط تولید هوندا خارج شد. Toyota Avalon اما بر خلاف انتظار همه تویوتا نیز در این لیست خودرویی دارد. خودرو آوالون یک سدان سطح بالاست و البته زیبارو است. این خودرو دوست داشتی با توجه به قیمت و وجود خودروهای پرفروش و ارزانتری هم چون کمری که بازهم محصول خود تویوتا است این خودرو شانس کمی برای فروش داشت. اما خودرو آوالون یک خودرو زیبا و دوست داشتنی است که طراحی معقول و خوبی دارد. ظاهراً در طراحی این خودرو جلو پنجره اهمیت به شدت بالایی برای تویوتا داشته است چرا که این جلو پنجره تا به حال بزرگترین نمونه ممکن در خودروهای تویوتا است. خودرو تویوتا مجهز به رینگهای ۱۹ اینچی شده است. جنس این رینگها آلیاژی است تا تفاوت معنا داری با بقیه رقبا ایجاد کند. وزن خودرو تویوتا به ۱۶۱۲ کیلوگرم میرسد تا این خودرو را در دسته متوسطها جا دهد. اما در زمینهٔ ابعاد خودرو تویوتا یک سدان نسبتاً بزرگ محسوب میشود. آوالون طول تقریباً ۵ متری دارد و ارتفاعش نیز به ۱.۴۳ متر میرسد. اما در زمینهٔ پیشرانه خودرو تویوتا یکی از بهترین نمونههای این شرکت محسوب میشود. خودرو تویوتا به یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه توانمند میتواند درنهایت تلاش خود ۳۰۱ اسب بخار نیرو برای این خودرو تولید نماید. به لطف این پیشرانه خودرو تویوتا میتواند ۰ تا ۱۰۰ در حدوداً نزدیک به ۶ ثانیه طی نماید. نهایت سرعت این خودرو نیز به نزدیک ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. اما تویوتا خودرو خود را به یک گیربکس اوتومات ۸ سرعتِ مجهز کرده است و سیستم حرکتی خودرو نیز FWD است. در نهایت باید به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد. قیمت خودرو آوالون بین ۳۵ تا ۴۵ هزار دلار است.
کد محتوا: ۲۱۱۳۶
ارسال: سهشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷:۴۱
به روز شده: سهشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱:۲۲
کلید واژهها: آکورا، سوبارو، لکسوس، نیسان، هوندا، تویوتا،
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۶۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.