مدرن ترین و پیچیده ترین محصول ب ام و

ب ام و iX الکتریکی ۲۰۲۱ رونمایی شد

  ب ام و سری ۷ دیگر پرچمدار تکنولوژی محصولات ب ام و نیست و این برند باواریایی پرچمدار جدید تکنولوژی خود را معرفی کرده است. این خودروی جدید ابعاد بزرگ داشته و به صورت تمام الکتریکی، تمام متصل و نیمه خودران به بازار عرضه می شود. زمانی که این اسیووی الکتریکی در حالت پروتوتایپ و پیش تولید بود، iNext نام داشت؛ ولی تبدیل این خودرو از نسخه پروتوتایپ به نمونه تولیدی باعث شده تا نام آن به iX تغییر کند. در حالی که این اسیووی لاکچری و مدرن الکتریکی ب ام و هنوز در حال پشت سر گذاشتن فازهای توسعه و تولید است، اما تقریبا ب ام و با رونمایی آن تمامی جزییات iX را منتشر کرده است.  

پنج‌‌شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳:۱۷ |

این اسیووی الکتریکی جدید روی پلتفرم جدید ب ام و توسعه یافته که صرفا ویژه تولید خودروهای الکتریکی طراحی شده است. این پلتفرم ارتقای بسیار زیادی نسبت به پلتفرم های پیشین ب ام و داشته که بارزترین ویژگی های آن از دید ب ام و، هماهنگی کامل آن با سیستم های رانندگی خودران و همچنین سرویس های و تکنولوژی های دیجیتال است. به عنوان مثال توان پردازش داده های پردازنده این خودرو ۲۰ برابر نمونه پیشین شده است.

طراحی ظاهری ب ام و iX
در خصوص ابعاد، ب ام و iX الکتریکی به سایر اسیووی های درونسوز ب ام و بسیار نزدیک است. این کراس اوور الکتریکی طولی برابر با X۵، ارتفاعی برابر با X۶ و ابعاد چرخی برابر با X۷ دارد. این موضوع باعث شده تا iX کراس اووری خشن و چندان جذاب در نگاه اول به نظر نرسد، ولی ب ام و اینگونه توضیح داده که این طراحی مینیمال، سبک طراحی خودروهای آینده بوده و بیشتر مورد پسند مشتری امروزی است.

هرچند امیدوار بودیم که در کراس اوور الکتریکی iX دیگر شاهد جلوپنجره زشت و بیش از اندازه بزرگ ب ام و نباشیم، اما متاسفانه ب ام و این المان را هرچند به صورت بسته ولی در iX حفظ کرده و از آن به عنوان بستری برای نصب دوربینها، سنسورهای متعدد و رادار و سایر سیستم های مربوط به تکنولوژی رانندگی خودران و کمکی راننده استفاده کرده است.

آدریان ون هویدونک مدیر طراحی ب ام و در خصوص استایل ظاهری iX بیان کرد:
ب ام و iX به خوبی نشان می دهد که ما چگونه می توانیم تکنولوژی های جدید را در قالب خودرویی طراحی مدرن و احساسی تولید کنیم. هرچند این خودرو از نظر تکنولوژی بسیار پیچیده است، ولی ظاهری بسیار ساده و غیر پیچیده دارد.

طراحی داخلی ب ام و iX
ب ام و iX اولین خودروی تولیدی جهان محسوب شده که به غربیلک فرمانی شش ضلعی مجهز شده که به گفته ب ام و این غربیلک فرمان دسترسی راننده و همچنین دید وی را نسبت به نمایشگر اطلاعات این خودرو در پشت فرمان بهبود می بخشد. یکی دیگر از ویژگی های کابین ب ا م و iX که توجه ما را به خود جلب کرده، کلیدهای تنظیم الکترونیکی صندلی ها بوده که به جای اینکه روی صندلی ها طراحی شوند، روی رودری ها جانمایی و طراحی شده اند و درست استایلیی شبیه به طراحی کلیدهای کنترلی صندلی های مرسدس بنز دارند.

مشخصات فنی ب ام و iX
قلب تپنده ب ام و iX از پنجمین نسل پیشرانه های الکتریکی این برند باواریایی تشکیل شده است. این خودرو به دو موتور الکتریکی متکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرتی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار هستند. به لطف همین موتورهای الکتریکی، ب ام و iX قادر است در کمتر از ۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ب ام و iX به لطف بهره بردن از یک پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت ۴۸۴ کیلومتر را تحت سیکل EPA FTP طی کند. در صورت درنظر گرفتن سیکل WLTP اروپا بیشینه مسافت قابل پیمایش این خودرو در حالت شارژ کامل به ۶۰۰ کیلومتر افزایش می یابد. لازم به ذکر است که تمامی این اعداد ذکر شده هنوز نهایی نشده و در این مرحله از توسعه ب ام و iX به دست آمده است.

قابلیت های شارژ ب ام و iX از جمله جذاب ترین ویژگی های این خودرو محسوب می شوند. در صورت اتصال این کراس اوور الکتریکی به شارژر سریع DC ۲۰۰ کیلوواتی، تنها ۴۰ دقیقه زمان لازم است که باتری های این خودرو تا ۷۰ درصد ظرفیتشان شارژ شوند. ضمن اینکه در صورت شارژ سریع ۱۰ دقیقه ای، انرژی لازم برای پیمایش ۱۲۰ کیلومتر مسافت در باتری های این خودرو ذخیره می شود.
 
سخن پایانی
در این لحظه هیچ صحبتی مبنی بر تاریخ دقیق عرضه و همچنین آغاز تولید iX توسط ب ام و نشده است. اما ب ام و اظهار کرده که قصد دارد تولید این اسیووی الکتریکی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در کارخانه Dingolfing آغاز کند. بدین ترتیب انتظار می رود که این خودرو از اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی عرضه شود.

مدرن ترين و پيچيده ترين محصول ب ام و
ب ام و iX الكتريكي ۲۰۲۱ رونمايي شدمدرن ترين و پيچيده ترين محصول ب ام و
ب ام و iX الكتريكي ۲۰۲۱ رونمايي شد


مدرن ترین و پیچیده ترین محصول ب ام و
ب ام و iX الکتریکی ۲۰۲۱ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۱۱۳۲

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳:۱۷

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷:۲۴

کلید واژه‌‌ها: ب ام و،‌ب ام و iX الکتریکی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۰۶

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.