پیش‌نمایش سایپا P۹۰؛ جایگزین تندر ۹۰ معرفی شد

  سایپا در تلاش است با استفاده از پلتفرم تندر ۹۰ که حق بهره‌برداری قانونی آن‌ را دراختیار دارد، محصولی با ظاهر متفاوت از رنو L۹۰ و داچیا لوگان تولید کند.  

چهارشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲:۰۹ |

بر اساس اظهارات مرکز روابط عمومی سایپا:

گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت‌های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B۰ گروه رنو نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P۹۰ به‌عنوان یک سدان متوسط روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه‌ای ارتقا یافته را به‌نام خود ثبت کرده است.

باتوجه‌به داخلی‌سازی هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P۹۰ استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه‌های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P۹۰، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.

سایپا P۹۰ فقط یک فیس لیفت ال ۹۰ نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.

سایپا P۹۰ در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو L۹۰ دارد و ویژگی‌های به روزتری در آن دیده می‌شود.

تا این لحظه، فقط دو تصویر از سایپا P۹۰ منتشر شده است که البته، رندرهای گرافیکی محسوب می‌شوند. تولید یک محصول تجاری با استفاده از تصاویر موجود، هنوز قطعی نیست اما می‌توان مطمئن بود، وقت و امکانات مالی برای این طرح‌ها هزینه شده باشد.

در نمای رو‌به‌رو، سایپا برای اولین‌بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصا کراس‌اورهایی مثل چانگان CS۷۵ به وفور دیده می‌شود. در پیش‌نمایش سایپا P۹۰، چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جای‌گزین کاسه‌چراغ‌های نسبتا کوچک تندر ۹۰ شده‌اند. لوگو نارنجی رنگ سایپا در این طرح دیده نمی‌شود و در عوض، عبارت لاتین SAIPA در بالا وجود دارد. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونه‌های موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده می‌کند و مه‌شکن‌های لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد.

با کمی ارفاق، می‌توان ضمن درنظرگرفتن قدرت فنی سایپا و عقب‌ماندگی شدید خودروسازی ایران نسبت به دیگر کشورهای دنیا، طراحی نمای رو‌به‌رو P۹۰ را رضایت‌بخش و عامه‌پسند توصیف کرد؛ اما در نمای پشت، ناهماهنگی و بی‌سلیقگی به وضوح دیده می‌شود. روشنایی اصلی این قسمت، روی گلگیرها و نمای جانبی نصب شده‌؛ درحالی‌که بخش وسیعی از درپوش صندوق، فاقد خطوط حجم‌دهنده یا تزئینات اضافی است. روی کاپوت عقب، نشان تجاری و عبارت لاتین SAIPA با ترکیبی بسیار بزرگ و ناخوشایند دیده می‌شود که می‌توان امیدوار بود در نمونه نهایی، تغییر کند.


پیش‌نمایش سایپا P۹۰؛ جایگزین تندر ۹۰ معرفی شد
خبر

کد محتوا: ۲۱۱۳۱

ارسال: چهارشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲:۰۹

به روز شده: چهارشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۳۹

کلید واژه‌‌ها: سایپا، تندر ۹۰، سایپا P۹۰

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۶۰۶

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.