احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
FIAT 500L Living 2014 اتومبیلی برای یک عمر زندگی!
جمعه، ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
ایمنترین شاسی بلندهای لوکس سال ۲۰۱۹
شنبه، ۲۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
نگاهی کوتاه به لکسوس RC ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۲۶ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
خودرویی با امکانات متنوع و قیمت رقابتی
رنو کپچر ۲۰۲۰ معرفی شد
چهارشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
برترین خودرو های ساخت برند SRT
سهشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بی ام سری ۴ کانورتیبل معرفی شد
جدیدترین محصول دودر بیامو، علاوهبر آپشنهای ظاهری و فنی M با سقف جمعشونده نیز تولید میشود.
شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۴۳ |
سری ۴ کانورتیبل مدل ۲۰۲۱، دارای پوشش پارچهای خواهد بود و سقف فلزی نخواهد داشت.
استفاده از پارچه و برزنت برای سقف خودروهای کروک، از گذشته بسیار معمول و پرطرفدار بوده است. نصب قطعات فلزی بدنه روی این سیستم با قابلیت باز و بسته شدن، وزن و هزینه اضافی به خودرو تحمیل میکند که درنتیجه آن، ضمن افزایش زیبایی، احتمال خرابی و نیاز به تعمیرات هم در پی دارد. با این اوصاف، حتی خودروسازارن درجه یک و تولیدکنندگان محصولات لوکس، مثل بنز و بی ام و هم، عرضه مدلهای دارای سقفهای جمعشونده فلزی را کاهش دادهاند. یکی از نکات جالب در بی ام و M۳ کوپه کانورتیبل نسل E۹۰ که بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید شد، سقف سهتکه فلزی با قابلیت جمعشدن در صندوق عقب بود. در این خودرو، پوشش صندوق به جهت عکس باز میشد و سقف شامل ادوات فلزی و شیشه پشت با موتور برقی، روی اتاق قرار میگرفت. عملکرد این سیستم، بسیار نرم و چشمنواز بود؛ بهشکلی که پس از بستهشدن سقف، تشخیص کروک یا کوپه بودن M۳ برای عامه مردم، مشکل میشد. نسل اول بیامو M۴ و سری ۴ که سال ۲۰۱۳ معرفی شد، دارای سقف فلزی جمعشونده برای مدلهای کانورتیبل بود. چنین شرایطی بنابه دلایل مختلف که احتمالا مهمترین آن بهبود وزن و قیمت است، برای نسل دوم ساخت ۲۰۲۱، فراهم نخواهد بود. همچنین، کاهش وزن ۴۰ درصدی برای سیستم سقف نرم در مقایسه با ادوات مرتبط با مدل فلزی وجود دارد که در خودروهای اسپرت، بسیار مهم است. افزون بر اینها، سقف فلزی جمعشونده، فضای زیادی در صندوق بار اشغال میکند؛ درحالیکه بهلطف مدل پارچهای، ۳۴ لیتر صرفهجویی میشود تا فضای قابل استفاده در پشت به ۲۵۵ لیتر برسد. ارتفاع سقف برای سرنشینان عقب مدل ۲۰۲۱، اندکی بیشتر است. باز و بسته شدن سقف، ۱۸ ثانیه طول میکشد و تنها در سرعتهای کمتر از ۵۰ کیلومتربرساعت انجام میشود. همچنین در نسخههای سفارشی میتوان با فرمان از راه دور، سقف را باز و بسته کرد. رنگ این قسمت در مدل استاندارد، سیاه و برای نمونههای خاص، خاکستری تیره است. پیشرانههای موجود برای سری ۴ کانورتیبل استاندارد، شامل سری ۴۳۰i با موتور توربوشارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۵۵ اسببخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر است که ۵/۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و نهایت سرعت محدود شده به ۲۱۰ تا ۲۵۰ کیلومتربرساعت (در مدلهای مختلف) دارد. بیامو M۴۴۰i کانورتیبل دارای موتور ۳ لیتر توربوشارژ ۶ سیلندر خطی با سیستم هیبرید ۴۸ ولتی است که ۳۸۲ اسببخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت برای این مدل، ۵ ثانیه است و نهایت سرعت مشابه سری ۴ استاندارد دارد. تمامی خودروهای سری ۴ کانورتیبل ۲۰۲۱، دارای جعبهدنده خودکار ۸ سرعته هستند؛ اما سیستم محور عقب یا دو دیفرانسیل برای آنها، قابل سفارش خواهد بود. احتمالا در آینده نزدیک، سری ۴ با پیشرانههای سری M۴ و قدرت ۴۸۰ تا ۵۱۰ اسببخار نیز عرضه خواهد شد. آستانه قیمت برای سری ۴ کانورتیبل مدل ۴۳۰i، به ۵۳ هزار دلار میرسد. نسخه M۴۴۰i با قیمت ۶۴ هزار دلار فروخته خواهد شد. برای نصب سیستم دو دیفرانسیل، دو هزار دلار به هزینه خرید اضافه میشود.
کد محتوا: ۲۱۰۹۹
ارسال: شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۴۳
به روز شده: شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳:۲۶
کلید واژهها: بی ام و، بی ام سری ۴، بی ام سری ۴ کانورتیبل
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۱۴۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.