فیس لیفتی ساده و سطحی

رانا پلاس با رانا معمولی چه تفاوت هایی دارد؟

  سیاست تولید خودرو در ایران به این صورت بوده که یک محصول هرچند هم قدیمی و از مد افتاده باشد، مدت زیادی روی خط تولید باقی می ماند. خودروسازان هم هر چند سال یک بار منت سر مشتری گذاشته و یک فیس لیفت که چراغ لیفتی بیشتر نبوده از خودروی قدیمی و از مد افتاده خود راهی بازار می کنند و مشتری ساده پسند ایرانی هم جذب همین تغییرات هرچند ساده اعمال شده در خودرو می شود. رانا پلاس (رانا+) یکی از جدیدترین فیس لیفت های ایران خودرو بوده که بر پایه محصول رانا طراحی و تولید شده است. در این مطلب قصد داریم که تفاوت های ظاهری میان این دو خودرو را برایتان شرح دهیم.  

یک‌‌شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱:۰۱ |

در بیشتر نقاط دنیا هنگامی که خودرویی فیس لیفت می شود و پوست اندازی می کند، دیگر تولید نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت آن متوقف می شود. ولی در ایران به دلیل محدودیت های موجود و هزینه های بالای تولید خودرو این موضوع میسر نبوده و معمولا خودروی فیس لیفت شده با قیمتی گرانتر در کنار نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت به بازار عرضه می شود که این موضوع صرفا به نفع خودروساز است.

تفاوت های ظاهری
معمولا فیس لیفت انجام شده در صنعت خودروی کشور به مراتب ساده تر از فیس لیفت های سایر خودروسازان خارجی است. از این رو میان رانا معمولی و رانا پلاس نباید به دنبال تغییرات ظاهری عمقی و مهمی بگردید. در پروفیل جلو ایران خودرو اقدام به نصب چراغ ها با گرافیک جدید و تم مشکی رنگ در رانا پلاس کرده که چراغ LED روشنایی در روز نیز به آنها اضافه شده است. همچنین دیزاین مش بندی جلوپنجره رانا پلاس هم نسبت به رانا معمولی متمایز بوده و ظاهرا لوگوی ایران خودرو با ابعادی بزرگتر در میان جلوپنجره رانا پلاس نصب شده است.

در نمای جانبی تفاوت های کمتری را میان این دو خودرو شاهد هستیم. ایران خودرو در رانا پلاس آینه های جانبی راهنما دار به همراه زه ضربه گیر همرنگ با بدنه نصب کرده است. در قسمت عقب دیزاین سپر هر دو مدل رانا با یکدیگر مشترک بوده، ولی گرافیک چراغ های عقب در رانا پلاس نسبت به رانا متفاوت بوده و محل قفل صندوق عقب نیز به قسمت میانی درب صندوق و زیر لوگوی ایران خودرو نقل مکان کرده است.

کابین
سطح تغییرات اعمال شده در طراحی کابین رانا پلاس تا حدودی بیشتر از نمای بیرونی است. در این قسمت ایران خودرو غربیلک فرمان جدیدی برای رانا پلاس نصب کرده که روی آن کلیدهای کنترلی مربوط به سیستم صوتی قرار دارند. همچنین گرافیک نمایشگرهای پشت فرمان هم نسبت به رانا تغییراتی داشته و از نمایشگر دیجیتالی بزرگتری در میان دو نمایشگر سرعت و دور موتور آنالوگ این خودرو استفاده شده است.

ایران خودرو در بخش رودری ها و داشبورد سعی کرده مقداری کیفیت مواد به کار رفته را در رانا پلاس نسبت به رانا افزایش دهد. همچنین شاهد تغییراتی در ضبط و طراحی کنسول میانی رانا پلاس نسبت به گذشته هستیم.
 
مشخصات فنی و قیمت
از آنجایی که رانا پلاس صرفا یک فیس لیفت سطحی نسبت به رانا بوده، ایران خودرو هیچ تغییری در مشخصات فنی آن اعمال نکرده است. این خودرو همچنان از پیشرانه TU۵ ایرانیزه شده بهره می برد که یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود. ایران خودرو در لیست قیمت جدید خود که امروز اعلام کرده، قیمت رانا پلاس را ۱۴۴ میلیون تومان بیان کرده است. این در حالی است که این خودروساز داخلی پیشتر وعده داده بود که رانا پلاس را در تابستان سال جاری با قیمت خام (بدون عوارض، هزینه تعویض پلاک، مالیات و …) زیر ۱۰۰ میلیون تومان راهی بازار می کند.


فیس لیفتی ساده و سطحی
رانا پلاس با رانا معمولی چه تفاوت هایی دارد؟
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۱۰۹۵

ارسال: یک‌‌شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱:۰۱

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳:۱۵

کلید واژه‌‌ها: رانا، رانا پلاس، ایران خودرو، فیس لیفت

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.