رانا پلاس؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات احتمالی

  رانا پلاس، محصولی با امکانات بیشتر نسبت به نسخه استاندارد رانا است. این خودرو با پیشرانه TU۵، جعبه‌دنده دستی و قیمت مشابه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸ فروخته خواهد شد.  

یک‌‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵:۰۵ |

رانا با کد X۱۲ از سال ۱۳۹۱ در خط تولید ایران خودرو حضور دارد. این محصول، سومین خودروی ایرانی پس از سمند و تیبا محسوب می‌شود که با عنوان «خودرو ملی» به مردم معرفی شد. رانا، از پلتفرم و قطعات فنی پژو ۲۰۶ صندوقدار استفاده می‌کند؛ اما اطلاعات دقیقی از هزینه‌های مربوط به طراحی و پیش‌تولید آن دردسترس نیست. سال ۱۳۹۱، مجید شیخانی (مسئول پروژه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار) از صرف ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه طراحی و آماده‌سازی خط تولید ایران‌خودرو برای پژو ۲۰۶ صندوق‌دار (طی سال‌های دهه ۸۰) خبر داده بود؛ درحالی‌که این خودرو از بسیاری جهات با ۲۰۶ هاچبک (بدون صندوق) مشابهت دارد؛ اما رانا دارای چراغ‌ و داشبورد متفاوت است.

رانا در بازار آزاد، قیمت پایین‌تری نسبت به ۲۰۶ صندوق‌دار V۸ دارد. این شرایط، به‌دلیل کیفیت نامطلوب اتاق و عایق‌کاری خودرو است. حالا ایران‌خودرو نسخه پلاس از رانا را آماده عرضه دارد تا ضمن بهبود کیفیت ساخت و آرامش کابین، امکانات بیشتر به خریدار ارائه دهد.

رانا پلاس در سال ۱۳۹۷ معرفی شد و قرار است اواخر پاییز ۱۳۹۹ به بازار عرضه شود. براساس اطلاعات موجود، می‌توان اطمینان داشت که موتور و جعبه‌دنده این خودرو، تفاوتی با رانا معمولی نداشته باشد. با این اوصاف، رانا پلاس نیز، همراه پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی TU۵ عرضه می‌شود تا قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر فراهم کند. بیشترین قدرت این موتور در ۵۶۰۰ دوربردقیقه و نهایت گشتاور پس از ۴۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌شود.

رانا پلاس، مشابه رانا معمولی دارای جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته خواهد بود تا احتمالا در زمانی حدود ۱۲/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. همچنین باید توجه داشت که از اواسط سال ۱۳۹۸، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸ از ترمز کاسه‌ای به‌جای دیسکی استفاده می‌کند که البته کیفیت و قیمت پایین‌تری دارد. این شرایط برای رانا و رانا پلاس مدل ۹۹ هم محتمل است. افزون بر این، رانا پلاس با جعبه‌دنده‌خودکار نیز مراحل قیمت‌گذاری را در شورای رقابت می‌گذارند.

قرار است راناپلاس، قیمتی مشابه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸ داشته باشد؛ اما مجموعه امکانات بیشتری ارائه کند تا برای خریدار، جذاب باشد. هم‌اکنون قیمت رسمی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸، حدود ۱۰۵ میلیون تومان است؛ اما در بازار آزاد به قیمت ۲۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

مهم‌ترین آپشن‌های رانا پلاس عبارت‌اند از:

  • فرمان برقی
  • نمایشگر لمسی
  • دوربین عقب
  • حسگر تصادف از پشت
  • کامپیوتر سفر با نمایشگر دیجیتالی تک‌رنگ
  • سقف شیشه‌ای ثابت
  • چراغ LED روشنایی روز
  • رینگ آلومینیوم
  • شیشه برقی
  • آینه بغل راهنمادار
  • ترمز ضد قفل (ABS) با سیستم کمکی (EBD)
  • کروز کنترل
  • صندلی‌های جدید (طرح پژو ۲۰۷)
  • فرمان ویژه با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز


رانا پلاس؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات احتمالی
خبر

کد محتوا: ۲۱۰۸۹

ارسال: یک‌‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵:۰۵

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸:۹۹

کلید واژه‌‌ها: رانا، رانا پلاس، پژو، ۲۰۶ صندوق دار، سمند، تیبا

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۱۴۵۳

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.