معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶

  پس از یک کمپین تبلیغاتی چند هفته‌ای، نیسان بالاخره از کانسپت Z پروتو رونمایی کرد. این کانسپت پیش‌نمایشی از جایگزین احتمالی کوپه پرطرفدار ۳۷۰Z یا عضوی جدید را ارائه می‌کند. شاید بدانید ۳۷۰Z از سال ۲۰۰۹ مونتاژ شده و جزو سالخورده‌ترین مدل‌های تولیدی جهان به حساب می‌آید.  

پنج‌‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۴ |

همانطور که نیسان وعده داده بود، Z پروتو از طراحی به اصطلاح رترو برخوردار بوده و ریشه در گذشته دارد. هر کدام از ویژگی‌های ظاهری این مفهومی از اعضای پیشین خانواده Z نیسان الهام گرفته شده است. برای نمونه رنگ زرد به کار رفته در بدنه، کاپوت کشیده و قاب گرد چراغ‌های LED این مفهومی یادآور نسل اول ۲۴۰ است.

در نمای عقب قسمت مستطیلی شکلی که کل عرض خودرو را فراگرفته، بیش از هر چیز دیگری باعث جلب توجه می‌شود. این المان به همراه چراغ‌های افقی که در آن مخفی هستند، نیسان ۳۰۰ZX – مدل تولید شده در دهه ۹۰ میلادی – را در ذهن تداعی می‌کند. در این نما دو خروجی اگزوز گرد هم به چشم می‌خورند.

با آنکه طراحی نیسان Z پروتو از مدل‌های قدیمی اقتباس شده، اما در ساخت برخی اجزای بدنه از جمله رکاب‌های جانبی، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب از فیبر کربن استفاده شده است. رینگ‌های ۱۹ اینچی هم جنسی از آلیاژ داشته و سبک وزن هستند.

از لحاظ ابعاد نیسان Z پروتو کمی بزرگ‌تر از ۳۷۰Z محبوب است. طول، عرض و ارتفاع این کانسپت به ترتیب برابر است با ۴۳۸۲، ۱,۸۴۹ و ۱,۳۱۱ میلی‌متر. با این ابعاد باید گفت Z پروتو ۱۲۷ میلی‌متر طویل‌تر، ۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۵ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از ۳۷۰Z است.

برخلاف نمای بیرونی، در داخل کابین با فضایی مدرن و بروز روبرو هستیم. نیسان می‌گوید در طراحی کابین از توصیه‌ها و تجارب رانندگان حرفه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی استفاده کرده تا به ترکیبی اسپرت و جذاب دست پیدا کند.

همانند اکثر مدل‌های جدید، داشبورد نیسان Z پروتو هم در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اینفوتینمنت است. اگر این نمایشگر همان نمونه موجود در نسل جدید روگ (اکس‑تریل) باشد، اندازه آن ۹ اینچ خواهد بود. اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال حاضر در پشت فرمان، در اختیار وی قرار می‌گیرد. سه نشان‌دهنده گرد و آنالوگ حاضر در قسمت فوقانی داشبورد، تکمیل‌کننده عملکرد نمایشگرهای دیجیتال هستند.

در قسمت مرکزی فرمان سه‌شاخه و خوش‌فرم Z پروتو، به جای لوگوی نیسان، لوگوی اختصاصی Z قرار داده شده و برای کنترل راحت برخی امکانات دکمه‌های متعددی روی آن نصب هستند.

صندلی‌های تازه‌ترین مفهومی نیسان پوششی از آلکانتارا و چرم دارند. برای هماهنگی بیشتر با بدنه و دیگر اجزای کابین، در دوخت پوشش صندلی‌ها از نخ و رگه‌های زرد رنگ استفاده شده است.

نیروبخش کوپه دو نفره ژاپنی‌ها یک موتور V۶ توئین توربو است. درباره مشخصات فنی این موتور اطلاعاتی منتشر نشده، اما برخی نشریات گمان می‌کنند نیسان آن را از سری Red Sport اینفینیتی امانت گرفته است. در صورت صحت این گمانه‌زنی، خروجی موتور Z پروتو باید چیزی در حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور ۳.۷ لیتری V۶ نیسان ۳۷۰Z توانایی تولید ۳۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور را دارد.

با فرض بهره‌گیری از موتور ۴۰۰ اسب بخاری، نسخه نهایی Z پروتو خواهد توانست حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر تویوتا سوپرا و حتی رقبای قدرتمند دیگری چون فورد موستانگ GT و شورولت کامارو SS داشته باشد.

نیسان وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌های محور عقب را بر عهده یک گیربکس شش سرعته دستی گذاشته است. این کمپانی اعلام کرده گیربکس خودکار هم مراحل توسعه را سپری می‌کند.

نیسان Z پروتو با آنکه یک خودروی مفهومی یا به عبارت بهتر پروتوتایپ است، اما انتظار می‌رود نسخه خیابانی آن اواخر سال آینده به عنوان مدل ۲۰۲۲ راهی نمایندگی‌های فروش شود. برای این کوپه ژاپنی قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار پیش‌بینی شده که در آن صورت ارزان‌تر از تویوتا سوپرا خواهد بود.


معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۸۷

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۴

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰:۳۳

کلید واژه‌‌ها: نیسان، تویوتا، شورولت

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۸۴۲

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.