معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
جیلی امگرند جدید رقیب مهم آریزو ۵ از راه رسید
جیلی به طور رسمی پیش فروش نسل پنجم سدان امگرند خود را آغاز کرده است، با قیمت بین ۹۷۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار که به صورت محدود ارائه می شود. مدل جدید بر پایه پلتفرم ماژولار جهانی BMA Evo ساخته شده و دو گزینه موتور ارائه میدهد: موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
یکشنبه، ۱۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۲
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
برترین خودرو های ساخت برند SRT
سهشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
۱۰ ابرخودرو جدید، با بالاترین قیمت ها در طول تاریخ
سهشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
نگاهی به تکامل خودروهای عضلانی
شنبه، ۲۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
آشنایی با نیسان ورسا ۲۰۲۰؛ خودرویی که می توانست جایگزین تندر ۹۰ در ایران شود
دوشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پس از یک کمپین تبلیغاتی چند هفتهای، نیسان بالاخره از کانسپت Z پروتو رونمایی کرد. این کانسپت پیشنمایشی از جایگزین احتمالی کوپه پرطرفدار ۳۷۰Z یا عضوی جدید را ارائه میکند. شاید بدانید ۳۷۰Z از سال ۲۰۰۹ مونتاژ شده و جزو سالخوردهترین مدلهای تولیدی جهان به حساب میآید.
پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۴ |
همانطور که نیسان وعده داده بود، Z پروتو از طراحی به اصطلاح رترو برخوردار بوده و ریشه در گذشته دارد. هر کدام از ویژگیهای ظاهری این مفهومی از اعضای پیشین خانواده Z نیسان الهام گرفته شده است. برای نمونه رنگ زرد به کار رفته در بدنه، کاپوت کشیده و قاب گرد چراغهای LED این مفهومی یادآور نسل اول ۲۴۰ است. در نمای عقب قسمت مستطیلی شکلی که کل عرض خودرو را فراگرفته، بیش از هر چیز دیگری باعث جلب توجه میشود. این المان به همراه چراغهای افقی که در آن مخفی هستند، نیسان ۳۰۰ZX – مدل تولید شده در دهه ۹۰ میلادی – را در ذهن تداعی میکند. در این نما دو خروجی اگزوز گرد هم به چشم میخورند. با آنکه طراحی نیسان Z پروتو از مدلهای قدیمی اقتباس شده، اما در ساخت برخی اجزای بدنه از جمله رکابهای جانبی، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب از فیبر کربن استفاده شده است. رینگهای ۱۹ اینچی هم جنسی از آلیاژ داشته و سبک وزن هستند. از لحاظ ابعاد نیسان Z پروتو کمی بزرگتر از ۳۷۰Z محبوب است. طول، عرض و ارتفاع این کانسپت به ترتیب برابر است با ۴۳۸۲، ۱,۸۴۹ و ۱,۳۱۱ میلیمتر. با این ابعاد باید گفت Z پروتو ۱۲۷ میلیمتر طویلتر، ۵ میلیمتر عریضتر و ۵ میلیمتر کمارتفاعتر از ۳۷۰Z است. برخلاف نمای بیرونی، در داخل کابین با فضایی مدرن و بروز روبرو هستیم. نیسان میگوید در طراحی کابین از توصیهها و تجارب رانندگان حرفهای مسابقات اتومبیلرانی استفاده کرده تا به ترکیبی اسپرت و جذاب دست پیدا کند. همانند اکثر مدلهای جدید، داشبورد نیسان Z پروتو هم در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اینفوتینمنت است. اگر این نمایشگر همان نمونه موجود در نسل جدید روگ (اکس‑تریل) باشد، اندازه آن ۹ اینچ خواهد بود. اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال حاضر در پشت فرمان، در اختیار وی قرار میگیرد. سه نشاندهنده گرد و آنالوگ حاضر در قسمت فوقانی داشبورد، تکمیلکننده عملکرد نمایشگرهای دیجیتال هستند. در قسمت مرکزی فرمان سهشاخه و خوشفرم Z پروتو، به جای لوگوی نیسان، لوگوی اختصاصی Z قرار داده شده و برای کنترل راحت برخی امکانات دکمههای متعددی روی آن نصب هستند. صندلیهای تازهترین مفهومی نیسان پوششی از آلکانتارا و چرم دارند. برای هماهنگی بیشتر با بدنه و دیگر اجزای کابین، در دوخت پوشش صندلیها از نخ و رگههای زرد رنگ استفاده شده است. نیروبخش کوپه دو نفره ژاپنیها یک موتور V۶ توئین توربو است. درباره مشخصات فنی این موتور اطلاعاتی منتشر نشده، اما برخی نشریات گمان میکنند نیسان آن را از سری Red Sport اینفینیتی امانت گرفته است. در صورت صحت این گمانهزنی، خروجی موتور Z پروتو باید چیزی در حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور ۳.۷ لیتری V۶ نیسان ۳۷۰Z توانایی تولید ۳۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. با فرض بهرهگیری از موتور ۴۰۰ اسب بخاری، نسخه نهایی Z پروتو خواهد توانست حرفهای زیادی برای گفتن در برابر تویوتا سوپرا و حتی رقبای قدرتمند دیگری چون فورد موستانگ GT و شورولت کامارو SS داشته باشد. نیسان وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخهای محور عقب را بر عهده یک گیربکس شش سرعته دستی گذاشته است. این کمپانی اعلام کرده گیربکس خودکار هم مراحل توسعه را سپری میکند. نیسان Z پروتو با آنکه یک خودروی مفهومی یا به عبارت بهتر پروتوتایپ است، اما انتظار میرود نسخه خیابانی آن اواخر سال آینده به عنوان مدل ۲۰۲۲ راهی نمایندگیهای فروش شود. برای این کوپه ژاپنی قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار پیشبینی شده که در آن صورت ارزانتر از تویوتا سوپرا خواهد بود.
کد محتوا: ۲۱۰۸۷
ارسال: پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۴
به روز شده: پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰:۳۳
کلید واژهها: نیسان، تویوتا، شورولت
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۲۵۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.