هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
ام وی ام ایکس ۳۳ / MVM X۳۳؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید
پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
نگاهی به پیشرانههای کلاسیک چندکاربراتوری آمریکایی
سهشنبه، ۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
با ب ام و آلپینا B7 مدل ۲۰۱۷ آشنا شوید
پنجشنبه، ۲۲ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
پس از یک کمپین تبلیغاتی چند هفتهای، نیسان بالاخره از کانسپت Z پروتو رونمایی کرد. این کانسپت پیشنمایشی از جایگزین احتمالی کوپه پرطرفدار ۳۷۰Z یا عضوی جدید را ارائه میکند. شاید بدانید ۳۷۰Z از سال ۲۰۰۹ مونتاژ شده و جزو سالخوردهترین مدلهای تولیدی جهان به حساب میآید.
پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۴ |
همانطور که نیسان وعده داده بود، Z پروتو از طراحی به اصطلاح رترو برخوردار بوده و ریشه در گذشته دارد. هر کدام از ویژگیهای ظاهری این مفهومی از اعضای پیشین خانواده Z نیسان الهام گرفته شده است. برای نمونه رنگ زرد به کار رفته در بدنه، کاپوت کشیده و قاب گرد چراغهای LED این مفهومی یادآور نسل اول ۲۴۰ است. در نمای عقب قسمت مستطیلی شکلی که کل عرض خودرو را فراگرفته، بیش از هر چیز دیگری باعث جلب توجه میشود. این المان به همراه چراغهای افقی که در آن مخفی هستند، نیسان ۳۰۰ZX – مدل تولید شده در دهه ۹۰ میلادی – را در ذهن تداعی میکند. در این نما دو خروجی اگزوز گرد هم به چشم میخورند. با آنکه طراحی نیسان Z پروتو از مدلهای قدیمی اقتباس شده، اما در ساخت برخی اجزای بدنه از جمله رکابهای جانبی، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب از فیبر کربن استفاده شده است. رینگهای ۱۹ اینچی هم جنسی از آلیاژ داشته و سبک وزن هستند. از لحاظ ابعاد نیسان Z پروتو کمی بزرگتر از ۳۷۰Z محبوب است. طول، عرض و ارتفاع این کانسپت به ترتیب برابر است با ۴۳۸۲، ۱,۸۴۹ و ۱,۳۱۱ میلیمتر. با این ابعاد باید گفت Z پروتو ۱۲۷ میلیمتر طویلتر، ۵ میلیمتر عریضتر و ۵ میلیمتر کمارتفاعتر از ۳۷۰Z است. برخلاف نمای بیرونی، در داخل کابین با فضایی مدرن و بروز روبرو هستیم. نیسان میگوید در طراحی کابین از توصیهها و تجارب رانندگان حرفهای مسابقات اتومبیلرانی استفاده کرده تا به ترکیبی اسپرت و جذاب دست پیدا کند. همانند اکثر مدلهای جدید، داشبورد نیسان Z پروتو هم در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اینفوتینمنت است. اگر این نمایشگر همان نمونه موجود در نسل جدید روگ (اکس‑تریل) باشد، اندازه آن ۹ اینچ خواهد بود. اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال حاضر در پشت فرمان، در اختیار وی قرار میگیرد. سه نشاندهنده گرد و آنالوگ حاضر در قسمت فوقانی داشبورد، تکمیلکننده عملکرد نمایشگرهای دیجیتال هستند. در قسمت مرکزی فرمان سهشاخه و خوشفرم Z پروتو، به جای لوگوی نیسان، لوگوی اختصاصی Z قرار داده شده و برای کنترل راحت برخی امکانات دکمههای متعددی روی آن نصب هستند. صندلیهای تازهترین مفهومی نیسان پوششی از آلکانتارا و چرم دارند. برای هماهنگی بیشتر با بدنه و دیگر اجزای کابین، در دوخت پوشش صندلیها از نخ و رگههای زرد رنگ استفاده شده است. نیروبخش کوپه دو نفره ژاپنیها یک موتور V۶ توئین توربو است. درباره مشخصات فنی این موتور اطلاعاتی منتشر نشده، اما برخی نشریات گمان میکنند نیسان آن را از سری Red Sport اینفینیتی امانت گرفته است. در صورت صحت این گمانهزنی، خروجی موتور Z پروتو باید چیزی در حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور ۳.۷ لیتری V۶ نیسان ۳۷۰Z توانایی تولید ۳۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. با فرض بهرهگیری از موتور ۴۰۰ اسب بخاری، نسخه نهایی Z پروتو خواهد توانست حرفهای زیادی برای گفتن در برابر تویوتا سوپرا و حتی رقبای قدرتمند دیگری چون فورد موستانگ GT و شورولت کامارو SS داشته باشد. نیسان وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخهای محور عقب را بر عهده یک گیربکس شش سرعته دستی گذاشته است. این کمپانی اعلام کرده گیربکس خودکار هم مراحل توسعه را سپری میکند. نیسان Z پروتو با آنکه یک خودروی مفهومی یا به عبارت بهتر پروتوتایپ است، اما انتظار میرود نسخه خیابانی آن اواخر سال آینده به عنوان مدل ۲۰۲۲ راهی نمایندگیهای فروش شود. برای این کوپه ژاپنی قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار پیشبینی شده که در آن صورت ارزانتر از تویوتا سوپرا خواهد بود.
کد محتوا: ۲۱۰۸۷
ارسال: پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۴
به روز شده: پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰:۳۳
کلید واژهها: نیسان، تویوتا، شورولت
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۱۸۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.