طراحی کاملا متفاوت از نسل گذشته

هیوندای توسان ۲۰۲۱ رونمایی شد

  توسان یکی از مولفه های مهم در موفقیت کمپانی خودروسازی هیوندای محسوب می شود. این خودرو پرفروش ترین کراس اوور و دومین محصول پرفروش هیوندای در کشور آمریکا بوده و همین موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه توسان برای هیونداست. به همین دلیل ما بسیار متعجب هستیم که چرا هیوندای چنین ریسک بزرگی را در طراحی توسان ۲۰۲۲ کرده؛ چراکه مدل جدید این خودرو کاملا طراحی جدیدی دارد که در استایل ظاهری آن تا حدودی از نسل جدید النترا الگوبرداری شده است.  

سه‌‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵:۰۳ |

به روزرسانی های هیوندای توسان جدید تنها در طراحی و استایل ظاهری محدود نمی شوند؛ بلکه این خودرو همانند همزاد سدانش یعنی النترا، برای اولین بار به صورت هیبریدی و پلاگ این هیبریدی نیز عرضه می شود. بدین ترتیب قدرت پیشرانه این خودرو بدون اینکه ذره ای به آلایندگی محیط لطمه بزند افزایش پیدا کرده است. مضاف بر اینها، هیوندای قصد عرضه نسخه اسپرت و عملکردی N لاین را برای توسان دارد تا خانواده محصولات اسپرت خود را گسترش داده باشد. هیوندای قصد دارد که توسان جدید را به عنوان مدل ۲۰۲۱ از ماه جاری در کره به فروش برساند. ولی عرضه این خودرو به بازارهای جهانی در اواسط سال ۲۰۲۱ به عنوان مدل ۲۰۲۲ صورت می گیرد.

طراحی ظاهری
به لطف ریسک پذیری هیوندای، می توان اظهار کرده که هیچ المان مشترکی بین نسل جدید این خودرو با نسل پیشین آن وجود ندارد. جلوپنجره این خودرو دارای یک طرح مثلثی شکل غیر معمول درون خود بوده که سرتاسر آن را در بر گرفته و شباهت زیادی به النترا و سوناتای جدید دارد. ولی توسان بر خلاف النترا و سوناتا، دارای چراغ های اصلی جلویی به صورت یکپارچه با این جلوپنجره و المان های مثلثی شکل دارد که همین موضوع باعث شده توسان جدید چهره بسیار گیرا و خشنی داشته باشد.

پروفیل جانبی توسان، وجه تمایز اصلی طراحی این خودرو از سایر محصولات هیوندای است. در این قسمت طرح های لوزی و مثلثی شکلی به صورت نامنظم پخش شده است. البته نکات مثبت و منفی زیادی در خصوص طراحی توسان جدید وجود دارد. گلگیرهای حجم پردازی شده جلو و عقب به همراه خط شخصیت طولانی بدنه باعث زیبایی این خودرو از نمای جانبی شده اند. آرک زاویه دار چرخ ها و همچنین قاب رکاب های نصب شده برای توسان جدید همگی به رنگ مشکی و از جنس پلاستیک هستند. همچنین سقف کشیده خودرو نیز به رنگ مشکی مزین شده که به دلیل نصب یک المان کرومی ضخیم درست در زیر آن، ارتفاع توسان کمی کمتر از چیزی که هست به نظر می رسد.

در قسمت عقب، برجسته ترین المان ظاهری توسان جدید، چراغ ها بوده که متشکل از یک نوار LED سرتاسری و چهار چراغ مثلثی شکل عمودی هستند که مشابه آن در هیچ یک از محصولات فعلی هیوندای دیده نشده است. هیوندای سعی کرده با مخفی کردن برف پاک کن شیشه عقب در زیر اسپویلر نصب شده هم راستای سقف، چهره تمیزی را برای توسان جدید رقم بزند. ولی به جای برف پاک کن، لوگوی بیضی شکل خود را در قسمت پایینی شیشه عقب نصب کرده است.

از نظر بسیاری، هیوندای توسان جدید جذاب نیست. ولی هیوندای اظهار کرده که از این سبک طراحی قصد داشته که به توسان چهره ای متفاوت و بارز در این سگمنت پر ازدحام و شلوغ ببخشد. بدین ترتیب که هیچ کس توسان را با خودروی دیگری اشتباه نخواهد گرفت!

کابین
فضای داخلی هیوندای توسان، بویی از خشن بودن سبک طراحی بیرونی آن نبرده و می توان اظهار کرد که مانند سایر محصولات مدرن این شرکت طراحی شده است. برای این خودرو غربیلک فرمانی مشابه با سوناتا نصب شده که ترکیب رنگ نقره ای با مشکی در طراحی آن، جذابیت خاصی به آن بخشیده است. این تم نقره ای رنگ روی سرتاسر داشبورد و رودری ها نیز امتداد یافته است.

هیوندای توسان جدید دارای یک نمایشگر دیجیتالی تبلت مانند برآمده در پشت فرمان است. یکی دیگر از ویژگی های جذاب کابین توسان جدید صفحه نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا و همچنین کلیدهای کنترلی لمسی نصب شده در زیر آن است. بدین صورت که هیوندای هیچ کلید فیزیکی را در این قسمت طراحی نکرده است.

سایز این صفحه نمایش لمسی در حالت استاندارد ۸ اینچ بود، اما به صورت آپشنال امکان نصب نمونه ۱۰.۳ اینچی نیز وجود دارد. این نمایشگر به صورت استاندارد دارای درگاه اپل کار پلی، اندروید اتو بوده و امکان اتصال دو وسیله به صورت همزمان توسط بلوتوث را دارد. هرچند کارکردن با کلیدهای لمسی خازنی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نسبت به کلیدهای فیزیکی برای راننده در حین راندن خودرو دشوارتر است، اما این سبک طراحی چهره بسیار مدرن و جذابی را به کابین توسان جدید بخشیده است.

یکی از ویژگی های جذاب توسان جدید، سیستم نظارت بر کیفیت هوای این خودرو است که با استفاده از سنسورهای ریزگرد نصب شده سطح آلودگی هوای بیرونی را بررسی می کند و در صورت لزوم هوای درون کابین را تصفیه می کند. همچنین اواپوراتور کولر با رطوبت پایین تر کولر این خودرو باعث می شود هوای در گردش کابین این خودرو بدون بو باشد.

مشخصات فنی
هیوندای توسان ۲۰۲۲ به صورت استاندارد با پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی این کمپانی کره ای راهی بازار می شود. این پیشرانه قادر به تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور است. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تنها راه انتقال نیروی این پیشرانه تزریق مستقیم سوخت به چرخ ها است.

نسخه هیبریدی هیوندای توسان ۲۰۲۲ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی بهره می برد. این سیستم الکتریکی سازی شده روی هم رفته قادر به تولید ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این قدرت به مراتب بیشتر از سیستم ۱۹۲ اسب بخاری سوناتا هیبرید یا ۱۳۹ اسب بخاری النترا هیبرید است. بدین ترتیب توسان هیبریدی باید عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در این لحظه هیوندای اظهار نکرده از چه گیربکسی برای انتقال قدرت این پیشرانه هیبریدی به چرخ ها استفاده می کند.

همچنین هیوندای قصد دارد که نسخه پلاگین هیبریدی توسان را نیز در آینده نزدیک معرفی کند که از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره گرفته است.

به احتمال زیاد هیوندای قصد دارد توسان جدید را در دو مدل جلو و تمام چرخ محرک راهی بازار کند. نسخه تمام چرخ محرک این خودرو دارای مدهای رانندگی رانندگی بیشتری نسبت به گذشته است. نسخه پیشین توسان دارای مدهای رانندگی اکو، کامفورت، اسمارت و اسپرت بود، ولی مدهای رانندگی گل، ماسه و برف به مدل جدید این خودرو اضافه شده اند.
 
تجهیزات ایمنی
هیوندای لیست بلند بالایی را برای تجهیزات ایمنی توسان جدید در نظر گرفه است. البته در این لحظه مشخص نیست که کدام سیستم به صورت استاندارد و کدام یک به صورت آپشنال روی این خودرو نصب می شود، ولی توسان جدید دارای مانیتورینگ برخورد از جلو با سیستم پیشگیرنده و قابلیت تشخیص عابر پیاده است. این خودرو همچنین به سیستم های دیگری مانند کمکی تعویض خطوط، رادار نقطه کور و سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه هیوندای مجهز شده است.


طراحی کاملا متفاوت از نسل گذشته
هیوندای توسان ۲۰۲۱ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۱۰۸۵

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵:۰۳

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱:۵۰

کلید واژه‌‌ها: هیوندایی، هیوندای توسان، توسان، النترا، سوناتا

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۶۱

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.