رضایت مشتریان ایرانی از عملکرد، اجرا و چیدمان خودروها در سال ۹۸

خودروهای ژاپنی، چینی و کره‌ای در صدر جدول/ دناپلاس نیز رضایت مشتریان را کسب کرد

  براساس گزارش نظرسنجی مشتریان در رابطه با عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو در سال ۹۸ برندهای ژاپنی، چینی و کره‌ای به ترتیب مقام اول تا سوم رضایتمندی مشتریان را از آن خود کرده‌اند. در بین خودروهای ساخت داخل دناپلاس نیز در لیست بالاترین رضایت مشتریان قرار گرفته است.  

سه‌‌شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰:۱۱ |

براساس گزارش منتشر شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در طول سال گذشته، نظرسنجی مشتریان در رابطه با عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو (APEAL) نشان می‌دهد که بیشترین رضایت مشتریان به ترتیب از سه برند خودرویی ژاپنی، چینی و کره‌ای بوده است.

در این نظرسنجی که از ۲۴ هزار و ۳۹۶ مالک خودرو در طول مدت دو تا ۹ ماه ابتدایی مالکیت انجام شده است، ۵۹ مدل محصول از شش شرکت عرضه کننده خودرو درخصوص شاخص‌های سیستم تهویه، سیستم صوتی و وسایل تزئینی قابلیت دید و ایمنی، طراحی داخلی و خارجی، صندلی ها و ارگونومی راننده مورد ارزیابی قرار گرفته است.

باتوجه به میانگین امتیازات ثبت شده در این گزارش، می‌توان گفت بیشترین رضایت مشتریان با امتیاز ۶۹۴ متعلق به شاخص قابلیت دید و ایمنی بوده است. پس از آن به ترتیب  طراحی داخل و خارج خودرو، ارگونومی راننده، سرمایش، گرمایش و سیستم تهویه هرکدام با دریافت میانگین امتیاز ۶۸۳، ۶۷۳ و ۶۶۳ توانستند رضایت مشتریان را به خود جلب کنند. تین در حای است که دو معیار صندلی ها با ۶۲۹ امتیاز و سیستم صوتی و وسایل تصویری با ۶۲۳ امتیاز، با رضایت کمتر مشتریان روبرو بوده است.

APEAL خودروهای ژاپنی دارای بیشترین رضایت مشتریان
طبق گزارش نظرسنجی مشتریان از عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو که در سال گذشته، از بین پنج کشور اصلی عرضه‌کننده خودرو به ایران، ژاپن (با کسب میانگین ۷۳۸ امتیاز) بیشترین رضایت مشتریان ایرانی را از آن خود کرده و کشورهای چین (۷۱۶ امتیاز)، کره جنوبی (۷۰۳ امتیاز)، فرانسه (۶۵۴ امتیاز) و ایران (۶۴۱ امتیاز) به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

 میانگین نمره رضایت مشتریان ایرانی از خودروهای ارزیابی شده در شاخص APEAL نشان می‌دهد که آریزو۶ اکسلنت شرکت چری از چین با میانگین رضایت ۷۹۰، هیوندای آزرا با میانگین رضایت ۷۸۸ از کره جنوبی، مزدا ۳ صندوقدار با میانگین رضایت ۷۴۴ از ژاپن، پژو ۲۰۰۸ با میانگین رضایت ۷۴۱ از فرانسه و دنا پلاس ایران خودرو با میانگین رضایت ۷۲۲ از ایران بالاترین امتیاز را در میان سایر خودروها در کشورهای مذکور را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابر گزارش رضایتمندی مشتریان ایرانی از APEAL (عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو)، طی سال ۱۳۹۸ نسبت به سال پیش از آن، تعداد خودروهای تحویلی ۷.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین  تعداد خودروهای مورد سنجش ۲۳.۴ درصد کاهش داشته که در این بین ۴.۴ درصد میانگین امتیاز رضایت مشتریان کاهش داشته است.

جالب است که بدانیم ارزیابی APEAL چگونه انجام می‌شود:
اصطلاح APEAL برگرفته از «Automotive Performance, Execution And Layout» و معادل "عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو" است که در کنار بازخورد کیفی خودروها که توسط خریداران بیان می‌شود و از جمله شاخص‌های مهمی است که در تصمیم‌گیری‌های خودروسازان درمورد خودروی ساخته شده نقش مهمی ایفا می‌کند.

برای ارزیابی APEAL، شاخص‌هایی چون سیستم تهویه (شامل طراحی خروجی‌های سیستم و ابزارکنترلی آن)، صندلی‌ها (شامل قابلیت تنطیم صندلی‌ها و طراحی صندلی‌ها و پشت‌سری صندلی‌ها)، قابلیت دید و ایمنی (شامل طراحی برف‌پاک‌کن‌ها، شیشه‌شور، آیینه‌ها، ایربگ و …)، سیستم صوتی و وسایل تزئینی (شامل تجهیزات رادیوپخش، بلندگوها و رینگ‌ها)، طراحی داخلی و خارجی (شامل طراحی داشبور،‌آمپرها و گیج‌ها، چراغ‌ها و …) و ارگونومی راننده (شامل طراحی آفتاب‌گیر، امکانات جانبی روی فرمان، دنده و ترمزدستی و …) از نگاه مشتریان مورد سنجش قرار می‌گیرد.


رضایت مشتریان ایرانی از عملکرد، اجرا و چیدمان خودروها در سال ۹۸
خودروهای ژاپنی، چینی و کره‌ای در صدر جدول/ دناپلاس نیز رضایت مشتریان را کسب کرد
گزارش

کد محتوا: ۲۱۰۶۹

ارسال: سه‌‌شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰:۱۱

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶:۱۳

کلید واژه‌‌ها: دنا پلاس، خودرو ژاپنی، خودرو کره ای، خودور چینی، آریزو ۶، آزرا، پژو ۲۰۰۸، مزدا ۳

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: ایسنا

بازدید: ۴۲

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.