تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی میتوانیم بخریم؟

  در این مقاله قصد داریم ببینیم با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم. انتخاب در این بازه قیمتی، به‌اجبار خودروهای کارکرده است؛ البته چند گزینه صفر هم می‌توان خرید که در ادامه به آن می‌پردازیم.  

دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳:۲۶ |

این روزها بازار خودرو ما در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا حتی در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروها به‌ طور افسارگسیخته‌ای، افزایش می‌باید و علت آن‌ هم عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی و قانون منع واردات و تحریم‌های خودرویی است.

همه این‌ها دست‌به‌دست هم دادند تا امروز ما با بودجه ۱۰۰ میلیونی انتخاب‌های صفر خوبی را نداشته باشیم و این‌رو یادآور میشم که در سال‌های نه‌چندان دور (دو سال پیش) با ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانستیم کیا سراتو یا مزدا ۳ نیو سوار بشویم اما امروز؟؟؟

برویم تا در ادامه به گزینه های انتخابی با بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی بپردازیم:
 
۱-مزدا ۳۲۳

مزدا ۳۲۳ GLX بانام مزدا فامیلیا نیز شناخته می‌شود. این خودرو یک سدان در سگمنت C است که در ایران توسط گروه بهمن در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ در دو نسخه ۱.۶ لیتری اتومات و ۱.۶ لیتری دنده‌ای به بازار عرضه شد.

این خودرو دارای یک موتور ۱.۶ لیتری است که می‌تواند ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به زمان خود بازدهی عالی دارد. این خودرو به علت استهلاک خیلی کم و هزینه نگه‌داری پایین، توانسته هنوز که هنوز انتخاب مناسبی برای خریداران باشد و بازار دست‌دوم آن پس از گذشت بیش یک دهه از توقف تولید این خودرو، خریدوفروش مناسبی داشته باشد.

این خودرو در ۵ تیپ به بازار عرضه شد که قول‌ترین این خودرو (تیپ ۵) است که دارای امکاناتی مانند سانروف،آینه‌های برقی تاشوندِ،گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته، شیشه‌بالابر برقی درب‌ها، کولر و سیستم تهویه مطبوع و ایربگ است که در زمان تولیدی این خودرو امکانات بسیار خوبی حساب می‌شدند. قیمت این خودرو به ترتیب به سال ساخت و تیپ خودرو در بازه قیمتی ۶۵ تا ۹۰ میلیون تومانی قرار می‌گیرد.

۲-کیا ریو

کیا ریو یک سدان کوچک شهری است که از سال ۱۳۸۴ در سبد محصولات شرکت سایپا قرارگرفته است. این خودرو درواقع فیس لیفت نسل اول کیا ریو به شمار می‌آید. کیا ریو سایپایی، در ۲ تیپ اتوماتیک و دنده‌ای به بازار عرضه که نسخه اتومات آن بسیار محدود است و تنها در مدل‌های بالای این خودرو می‌توانید به‌صورت فابریک نسخه اتوماتیک آن را پیدا کنید.

این خودرو تنها تا سال ۱۳۹۰ در خط تولید شرکت سایپا قرار داشت. در سال ۱۳۹۰ پس از مخالفت شرکت کیا با نصب ایربگ روی این خودرو، تولید آن برای همیشه در بازار ایران خاتمه یافت.

این خودرو دارای پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی است که می‌تواند ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن بر متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. پیشرانه نسبتاً قوی در کنار استهلاک کم از مزایای این خودرو محسوب می‌شود و می‌تواند گزینه جذابی برای شما عزیزان باشد.

۳-زانتیا ۲۰۰۰

شاید به‌یقین بتونم بگوییم که در این بازه قیمتی زانتیا یکی از پر آپشن ترین و قوی‌ترین و لوکس‌ترین خودرویی هست که می‌توان خرید. زانتیا خودرویی است که در سال ۱۹۹۳ در فرانسه معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۲ در شرکت سیتروئن ادامه داشت که در همان زمان، سایپا با عقد قرارداد با این شرکت فرانسوی به تولید زانتیای فیس‌لیفت با دو پیشرانه ۱.۸ لیتری (XU۷) و ۲ لیتری (XU۱۰) در ایران پرداخت. سایپا این خودرو را تا سال ۱۳۸۹ و در سه تیپ مختلف به بازار عرضه کرد: تیپ X (ساده)، تیپ SX یا اکسکلوسیو (نیمه‌فول) و تیپ سوپر لوکس (فول)؛ که بیشتر تولیدات در ایران مدل SX هستند و مدل ساده با موتور ۱۸۰۰ تنها در سال‌های ابتدایی تولید یعنی ۱۳۸۱ یافت می‌شود.

اما پیشرانه این خودرو ۲۰۰۰ سی سی حجم دارد که می‌تواند ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن بر متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند. این خودرو از سیستم تعلیق هیدرولیکی معروف دی اس بهره می‌برد که بعدها روی پژو ۴۰۶ نیز همین سیستم تعلیق پیاده شد. از مزایا این سیستم تعلیق می‌توان به سواری نرم، قابلیت تنظیم ارتفاع و پایداری بیشتر خودرو اشاره کرد.

اما وسوسه نشوید چراکه این خودرو یکی از پرخرج‌ترین و پر استهلاک ترین خودروهای موجود در ایران است و هزینه نگه‌داری آن گاهی با یک خودرو ۳۰۰-۴۰۰ میلیونی برابر است. پس اگر درآمد خوبی دارید و از پس هزینه‌های این خودروبر می‌آیید زانتیا را حتماً انتخاب بکنید.

از آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور باران، قابلیت تنظیم ارتفاع، شیشه‌های و آیینه‌های جانبی برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، دکمه کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، صندلی‌های طبی بسیار خوب و … اشاره کرد.

۴- پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ را شاید بتوان جوان پسندترین خودروی مونتاژی داخل کشور دانست. این خودرو در سال ۱۳۸۰ توسط ایران‌خودرو در ۶ تیپ به بازار عرضه شد. بااینکه نزدیک به ۲۰ سال از حضور پژو ۲۰۶ در بازار ایران می‌گذرد اما هنوز هم خودروی زیباست و طراحی آن قدیمی نشده است.

این خودرو با دو پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱.۴ لیتری به بازار ایران عرضه‌شده است که پیشرانه اول ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور و پیشرانه دوم ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که شما می‌توانید در این بازه قیمتی مدل‌های ۱.۴ لیتری با سال ساخت بالاتر یا ۱.۶ لیتری مدل‌پایین را انتخاب بکنید. لازم به ذکر است که تیپ‌های ۱،۲،۳ این خودرو با موتور ۱.۴ لیتری و تیپ ۴،۵،۶ با موتور ۱.۶ لیتری به بازار عرضه‌شده است و اما نکته مهم فول ترین نسخه این خودرو تیپ ۶ است که با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته به بازار راه پیداکرده است.

هزینه نگه‌داری این خودرو شبیه باقی خودروهای ایرانی است و خیلی پرهزینه نیست و استهلاک پایینی هم دارد.

۵-رانا

در اواخر سال ۱۳۹۰ با تحریم خودرویی ایران، ایران‌خودرو، طراحی و تولید محصول جدید با برند ایرانی را در دستور کار خود قرارداد. هدف تولید خودرویی اقتصادی و ارزان‌قیمت بود که ماحصل این کار در سال ۱۳۹۱ چیزی نبود جز نمونه ایرانیزه شده پژو ۲۰۶ صندوقدار با طراحی جدیدتر به نام رانا.

درواقع رانا محصول جدید و متمایزکننده‌ای نبود و تنها یک فیس لیفت عجیب از خودرو پژو ۲۰۶ به‌حساب می‌آمد. این محصول که مشخصات فنی یکسانی را با پژو ۲۰۶ صندوقدار دارد و مقداری از پژو ۲۰۶ ارزانتر است؛ اما هیچ‌وقت بااینکه قیمت کمتری نسبت به پژو ۲۰۶ داشت نتوانست محبوبیت بالایی را در بازار به‌دست آورد.

اما این خودرو با موتور TU۵  با حجم ۱۶۰۰ سی سی روانه بازار شد که این پیشرانه می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن بر متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند. اما از آپشن های این خودرو می‌توان به سنسور دنده‌عقب، آیینه جانبی برقی، شیشه‌بالابر برقی درب‌ها، کامپیوتر سفری، ترمز دیسکی چرخهای جلو و عقب و … اشاره کرد.

۶-هیوندای ورنا

ورنا به‌عنوان یک سدان اقتصادی و ارزان‌قیمت هیوندایی،برای اولین بار در سال ۱۳۸۳ وارد خط تولید و مونتاژ خودروسازی راین که زیرمجموعه خودروسازی کرمان است شد و تا سال ۱۳۹۰ نیز بر روی خط تولید این شرکت حضور داشت. ورنا درواقع همان هیوندایی اکسنت است که نسل دوم آن پس از فیس لیفت شدن در کره پا به ایران گذاشت. اما نکته مهم اینجاست که هیوندایی آوانته و هیوندایی ورنا پس از پایان خط تولید دوو در ایران تولیدشان شروع شد و به علت محبوبیت زیاد دوو در آن زمان، این دو خودرو خیلی سریع جای خود را در بازار پیدا کرد.

ورنا در ایران با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۱.۶ لیتری عرضه شد که ورنا ۱.۵ لیتری دارای گیربکس دنده‌ای ۵ سرعته و ورنا ۱.۶ لیتری با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک است. البته مدل ۱.۶ لیتری چندین آپشن نسبت به مدل ۱.۵ لیتری بیشتر داشت مثل ترمز دیسکی عقب، ایربگ‌های جلو و تنظیم برقی آینه.

پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی ورنا می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در مورد هیوندایی ورنا باید اذعان کرد که این خودرو یکی از کم استهلاک‌ترین خودروهای موجود در این لیست ماست و اگر سرویس‌های آن به‌موقع انجام شود هیچ‌وقت به تک استارت شما نه نمی‌گوید.
 
۷-لیفان ۶۲۰

در سال ۱۳۸۶ بود که کرمان موتور شریک تجاری برند لیفان در ایران شد و خودروهای این کمپانی چینی را در ایران مونتاژ میکرد. اولین خودرو مونتاژی لیفان در ایران لیفان ۵۲۰ بود.

 لیفان ۶۲۰ یک خودرو سدان چینی است که در سال ۲۰۱۲ در کشور چین رونمایی شد و در همان سال به بازار ایران هم این محصول راه پیدا کرد.

لیفان ۶۲۰ در ایران در دو تیپ ۱.۶ لیتری و ۱.۸ لیتری عرضه‌شده که گیربکس هردوی آن‌ها یک گیربکس ۵ دنده دستی است. در مورد لیفان ۶۲۰ باید بگویم که این خودرو در ابتدا با موتور ۱.۶ لیتری توانست فروش خوبی را تجربه کند اما رفته به رفته از میزان محبوبیت این خودرو در ایران کاسته شد و علت آن‌هم پیشرانه ضعیف و کیفیت پایین کابین خودرو بود. کرمان موتور برای بازگشتن این محصول به بازار موتور ۱۸۰۰ سی سی  را بر روی این خودرو نصب کرد اما بازهم نتوانست فروش اولیه و قبلی خودرو را تکرار کند که در انتها در سال ۱۳۹۴ از چرخه تولیدی کرمان موتور کنار رفت.

این پیشرانه می‌تواند ۱۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که اعداد خوبی برای یک موتور ۱۸۰۰ محسوب می‌شود.

از مزایای این خودرو می‌توان به سواری نرم، استهلاک پایین، مصرف سوخت بسیارکم، ظاهر مناسب، آپشنهای خوب البته مدل ۱۸۰۰ آن و … اشاره کرد که باعث شد در لیست انتخابی ما باشد.

۸ – پروتون جن ۲

پروتون جن ۲ یک خودرو نسبتاً اسپرت و کوچک شهری، ساخت کشور مالزی است، این خودرو که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۲ ادامه پیدا کرد. این خودرو از اواخر سال ۲۰۰۶ وارد ایران شد و تا سال ۸۸ قبل از تحریم‌های زمان احمدی‌نژاد فروش خیلی خوبی را در بازار ایران تجربه کرد و توانسته بود با رقبایی قدری مثل زانتیا، مگان رقابت بکند.

این خودرو از پلتفرمی که با همکاری پروتون و لوتوس توسعه داده‌شده بود، استفاده می‌کرد؛ البته موتور آن‌هم توسط همین دو کمپانی طراحی و ساخته‌شده بود. موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی سی حجم دارد که می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

از مزایای این خودرو می‌توان به طراحی اسپرت و بروز، مصرف سوخت مناسب، ستاره ایمنی ۳ ستاره از موسسه یورو انکپ، شتاب مناسب، استهلاک پایین و سواری تا حدودی نرم اشاره کرد.

۹ – MVM ۵۳۰

این خودرو در سال ۲۰۰۹ در بازار چین رونمایی شد و در سال ۹۱ (زمان تحریم‌های خودرویی) توسط مدیران خودرو به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودرو را با الهام از نیسان ماکسیما نسل ششم طراحی‌شده است. این خودرو دارای پیشرانه ۲ لیتری است که اصلاً بازدهی خوبی ندارد. این پیشرانه می‌تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند که روی کاغذ اعداد خوبی در آن زمان محسوب می‌شوند اما به علت مچ نبودن این موتور با گیربکس ۵ دنده، شتاب و کشش اصلاً خوب و قابل‌توجهی به نسبت حجم موتوری که دارد را ندارد.

اما باید گفت این خودرو به علت سواری نرم، صندلی بزرگ و راحت، استهلاک پایین، قیافه خوب، قیمت مناسب و آپشن های خوب می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب در این بازه قیمتی باشد.

۱۰- سمند SE

شرکت ایران خودرو پس از حذف تولید سمند معمولی و در راستای جلب رضایت مشتریان و خانواده­هایی که نیاز به خودوریی باقیمت مناسب و اقتصادی داشته‌اند اقدام به به‌روزآوری محصول سمند معمولی بانام سمند بهینه (SE) نمود تا بتواند پاسخگوی تقاضاهای فراوان خویش باشد.

این خودرو با پیشرانه  ۱۸۰۰ XU۷ به بازار عرضه‌شده است که می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند که نمی‌تواند برای امروزه‌روز بَنا به حجمی که دارد مناسب باشد اما باید بگوییم که این موتور به علت گشتاور خوبی که دارد، کشش بسیار مناسب و خوبی را برای این خودرو فراهم کرده است.

از مزایای این خودرو می‌توان به فضای مناسب و بزرگ، کشش مناسب خودرو، سواری نرم، دسترسی به قطعات ارزان و فراوان و …. اشاره کرد. در این بازه قیمتی شاید این تنها گزینه‌ای باشد که شما می‌توانید نسخه کم سن و سالش را تهیه کنید.

در انتها
در انتهای این گزارش باید بگوییم که در این بازه قیمتی خودروهایی مثل تیبا،تیبا ۲، ساینا، پراید هم می‌توان در نسخه‌های صفر و کم کارکرد خریداری کرد؛ اما در این گزارش سعی داشتیم، شمارا با خودروهای کمی فراموش‌شده، اما ارزشمند در این بازه قیمتی آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را نسبت به بودجه خود داشته باشید.


تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی میتوانیم بخریم؟
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۶۸

ارسال: دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳:۲۶

به روز شده: دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹:۲۶

کلید واژه‌‌ها: تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی میتوانیم بخریم، مزدا، کیا، ریو، زانتیا، پژو، پژو ۲۰۶، رانا، ورنا، هیوندایی، لیفان، ام وی ام، سمند، تیبا، ساینا، پراید

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۸۵

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.