آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

بررسی ب ام و سری یک جدید؛ دورترین خویشاوند یک باواریایی اصیل

  ب ام و سری یک جدید احتمالا یکی از پربحث‎ترین و منفورترین خودروهای سه-چهار سال اخیر لقب بگیرد؛  

سه‌‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱:۱۵ |

به محض اینکه شرکت باواریایی اعلام کرد قرار است سری یک جدید را به صورت دیفرانسیل جلو عرضه کند و موتور شش سیلندر آن را کنار بگذارد، ناگهان درهای جهنم به روی هواداران باز شد و زندگی چیزی جز پوچی برای مشتاقان ب ام و سری یک نبود.

هرچند که بر اساس آمار، مدل قبلی ب ام و سری یک یعنی نسخه M۱۴۰i در هر دو قالب دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ محرک با پیشرانه شش سیلندر، تنها حدود ۵ درصد از فروش کل شرکت را شامل می‌شد.

به هرحال این هواداران یا بایست به سراغ نسخه دو درِب دیفرانسیل عقب سری۲ بروند و یا این که واقعیت را بپذیرند و با سری۱ جدید که دیفرانسیل جلو بوده و فضای سرنشینان و محفظه بار آن نیز گسترش یافته، کنار بیایند. لازم به ذکر است که نسخه تمام چرخ محرک همچنان در مدل جدید نیز حضور دارد.

ب ام و سری۱ مورد بررسی در اینجا، از نوع M۱۳۵i تمام چرخ محرک بوده که حداکثر تا ۵۰ درصد از توان موتور آن از طریق گیربکس آیسین هشت سرعته مجهز به پدل شیفتر پشت غربیلک فرمان، به سوی چرخ‎های عقب روانه می‌شود.

همچنین M۱۳۵i بر روی سیستم تعلیق Mاسپرت تقویت شده با ۰.۴ اینچ کاهش ارتفاع و فنرهای ۱۰ درصد سفت‎تر سوار شده است. یک سیستم تعلیق تطبیق‎پذیر با کمک فنرهای قابل تنظیم نیز به صورت سفارشی در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

گرچه سیستم فرمان سفت‌تر M و ترمزهای M اسپرت نیز در دسترس هستند، اما اینجا خبری از قفل مکانیکی مبدل گشتاور محور جلو نیست. رینگ‎های ۱۸ اینچی به صورت استاندارد نقش پاهای M۱۳۵i را بازی می‌کنند و رینگ های ۱۹اینچی نیز قابل سفارش خواهند بود.

ب ام و به دلیل کمبود فضا، پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر قبلی را از کار اخراج کرده و به جای آن نمونه ۲.۰ لیتری توربوشارژ را از مدل ایکس۲ M۳۵i قرض گرفته و در سینه سری۱ M۱۳۵i قرار داده است.

گرچه ظاهرا این پیشرانه با نمونه به کار گرفته شده در مدل ۱۲۰i تفاوتی ندارد اما با این وجود از میل لنگ، پیستون‌ها و شاتون‌های جدید در ساخت آن بهره برده شده است. همچنین نسبت تراکم سیلندر از ۱۰.۲:۱ به ۹.۵:۱ کاهش یافته تا مقدمات استفاده از توربوشارژرهای بزرگتر در پیشرانه M۱۳۵i فراهم شود. سامانه‌های پاشش سوخت، مکش هوا و سیستم خنک‌کننده موتور نیز بهینه سازی شده‌اند.

توان خروجی پیشرانه M۱۳۵i معادل ۳۰۶اسب بخار است و گشتاور حاصل از آن به رقم ۴۴۹ نیوتن متر می‌رسد که در نهایت شتاب صفر تا صد ۴.۸ ثانیه‌ای را برای سری۱ به دنبال خواهد داشت.

رانندگی با سری۱ جدید حس بسیار متفاوتی ایجاد می‌کند که همه آن را نمی‌توان ناشی از پیشرانه جدید آن دانست. این پیشرانه نسبت به قبل گرچه حس خوشایندتری ایجاد نمی‌کند اما غرش و صدای بیشتری از خود تولید نموده که بخشی از آن از طریق اسپیکرهای سیستم صوتی به داخل کابین راه می‌یابد.

وقتی صحبت از توان در میان باشد، نسخه جدید با وجود ۳۴ اسب بخار قدرت و ۴۹ نیوتن متر گشتاور کمتر، چندان نیاز به شرمندگی در برابر مدل قبلی با پیشرانه شش سیلندر ندارد.

M۱۳۵i سرزنده و پرتوان عمل می‌کند. شما می‌توانید زندگی خوب و مهیجی را با این پیشرانه جدید آغاز کنید. گیربکس آیسین هشت سرعته نیز به طور کلی عملکرد خوبی دارد؛ گرچه در حالت اسپرت کمی پر سروصدا و سنگین عمل می‌کند.

به کمک قفل محور جلو و واسطهای ترمزی داخلی چرخ‌ها، عبور از پیچ‎ها بسیار فوق‌العاده است. همچنین سامانه جدید ARB اقتباس شده از مدل i۳ نیز به این مهم کمک می‎کند.

در اینجا سامانه کنترل لغزش دیگر جزئی از ESP محسوب نمی‌شود بلکه در واحد پردازشگر مرکزی پیشرانه یا همان ECU خوش نشسته است. شرکت سازنده اعلام کرده که سری۱ جدید قابلیت کنترل سریع‌تر و حساس‌تری ارائه می‌دهد که منجر به کشش بیشتر در هنگام شتاب‎گیری خواهد شد و عملکرد خودرو را در عبور از پیچ‎ها و بر روی سطوح لغزنده بهبود می‎بخشد.

کم‎فرمانی در هنگام خروج از پیچ‎ها مسئله چندان مهمی نیست و میزان کشش به طرز غیرعادی بالاست. هنگام شتاب‎گیری در جاده‎های پر پیچ و خم و دارای شرایط نامساعد، شما ناچارید با یک فرمان سفت دست و پنجه نرم نمایید.

با وجود سفتی فرمان، اما فرمان‎پذیری M۱۳۵i راحت‎تر و بهتر از دیگر محصولات ب ام و است. تعادل M۱۳۵i  نیز در عبور از پیچ‎ها بسیار خوب بوده و به هر اندازه که شما بخواهید سریع و چابک عمل می‌کند. نسبت به عملکرد تعلیق نمی‌توانید شکایتی داشته باشید؛ گرچه کمی فنرهای آن سفت است اما هرگز حس ناخوشایندی به سرنشینان منتقل نمی‎کند.

فضای داخلی M۱۳۵i یادآور سری۳ است. کیفیت متریال افزایش یافته و برای اولین بار از یک هدآپ دیسپلی ۹.۲ اینچی در ب ام و سری یک استفاده شده است. نمایشگر مرکزی لمسی و پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۰.۳ اینچی نیز در اینجا قابل مشاهده است.

صندلی‌های M اسپرت با پشت سری یکپارچه جاه‌طلبانه و خوش فرم هستند اما کمی تنگ به نظر می‌رسند. سرنشینان با قدی بلندتر از ۱۸۵سانتیمتر، با فضای محدود سر و شانه‎ها چه در جلو و چه در ردیف عقب مواجه خواهند شد.

با این حال M۱۳۵i نسبت به قبل فضای سر، پاها و شانه بیشتری ارائه می‌دهد. گنجایش محفظه بار آن نیز به ۳۸۰ لیتر و ۱۲۰۰ لیتر (در هنگام خواباندن صندلی‎های ردیف عقب) می‌رسد.

مزایا: پیشرانه پرقدرت چهار سیلندر، شتاب بالا، کشش عالی، سیستم تعلیق عالی، فضای داخلی جادارتر.

معایب: فرمان نسبتا سفت، ب ام و سری یک جدید شخصیت ویژه قبل را ندارد، به اندازه مدل قبلی مهیج و اصطلاحا وحشی نیست، افزایش قابل توجه قیمت.

مشخصات فنی ب ام و سری یک ۲۰۱۹

  • پیشرانه: توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهارسیلندر
  • توان خروجی: ۳۰۶ اسب بخار، ۴۴۹ نیوتن متر
  • انتقال قدرت: اتوماتیک هشت سرعته/ تمام چرخ محرک
  • شتاب ۰-۱۰۰: ۴.۸ ثانیه
  • نهایت سرعت: ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت
  • وزن: ۱۶۰۰ کیلوگرم
  • قیمت: ۵۴هزار دلار


بررسی ب ام و سری یک جدید؛ دورترین خویشاوند یک باواریایی اصیل
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۱۰۴۷

ارسال: سه‌‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱:۱۵

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷:۱۶

کلید واژه‌‌ها: ب ام و، ب ام و سری یک

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۸۹۵

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.