(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
بررسی ب ام و سری یک جدید؛ دورترین خویشاوند یک باواریایی اصیل
ب ام و سری یک جدید احتمالا یکی از پربحثترین و منفورترین خودروهای سه-چهار سال اخیر لقب بگیرد؛
سهشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱:۱۵ |
به محض اینکه شرکت باواریایی اعلام کرد قرار است سری یک جدید را به صورت دیفرانسیل جلو عرضه کند و موتور شش سیلندر آن را کنار بگذارد، ناگهان درهای جهنم به روی هواداران باز شد و زندگی چیزی جز پوچی برای مشتاقان ب ام و سری یک نبود.
هرچند که بر اساس آمار، مدل قبلی ب ام و سری یک یعنی نسخه M۱۴۰i در هر دو قالب دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ محرک با پیشرانه شش سیلندر، تنها حدود ۵ درصد از فروش کل شرکت را شامل میشد. به هرحال این هواداران یا بایست به سراغ نسخه دو درِب دیفرانسیل عقب سری۲ بروند و یا این که واقعیت را بپذیرند و با سری۱ جدید که دیفرانسیل جلو بوده و فضای سرنشینان و محفظه بار آن نیز گسترش یافته، کنار بیایند. لازم به ذکر است که نسخه تمام چرخ محرک همچنان در مدل جدید نیز حضور دارد. ب ام و سری۱ مورد بررسی در اینجا، از نوع M۱۳۵i تمام چرخ محرک بوده که حداکثر تا ۵۰ درصد از توان موتور آن از طریق گیربکس آیسین هشت سرعته مجهز به پدل شیفتر پشت غربیلک فرمان، به سوی چرخهای عقب روانه میشود. همچنین M۱۳۵i بر روی سیستم تعلیق Mاسپرت تقویت شده با ۰.۴ اینچ کاهش ارتفاع و فنرهای ۱۰ درصد سفتتر سوار شده است. یک سیستم تعلیق تطبیقپذیر با کمک فنرهای قابل تنظیم نیز به صورت سفارشی در دسترس مشتریان قرار گرفته است. گرچه سیستم فرمان سفتتر M و ترمزهای M اسپرت نیز در دسترس هستند، اما اینجا خبری از قفل مکانیکی مبدل گشتاور محور جلو نیست. رینگهای ۱۸ اینچی به صورت استاندارد نقش پاهای M۱۳۵i را بازی میکنند و رینگ های ۱۹اینچی نیز قابل سفارش خواهند بود. ب ام و به دلیل کمبود فضا، پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر قبلی را از کار اخراج کرده و به جای آن نمونه ۲.۰ لیتری توربوشارژ را از مدل ایکس۲ M۳۵i قرض گرفته و در سینه سری۱ M۱۳۵i قرار داده است. گرچه ظاهرا این پیشرانه با نمونه به کار گرفته شده در مدل ۱۲۰i تفاوتی ندارد اما با این وجود از میل لنگ، پیستونها و شاتونهای جدید در ساخت آن بهره برده شده است. همچنین نسبت تراکم سیلندر از ۱۰.۲:۱ به ۹.۵:۱ کاهش یافته تا مقدمات استفاده از توربوشارژرهای بزرگتر در پیشرانه M۱۳۵i فراهم شود. سامانههای پاشش سوخت، مکش هوا و سیستم خنککننده موتور نیز بهینه سازی شدهاند. توان خروجی پیشرانه M۱۳۵i معادل ۳۰۶اسب بخار است و گشتاور حاصل از آن به رقم ۴۴۹ نیوتن متر میرسد که در نهایت شتاب صفر تا صد ۴.۸ ثانیهای را برای سری۱ به دنبال خواهد داشت. رانندگی با سری۱ جدید حس بسیار متفاوتی ایجاد میکند که همه آن را نمیتوان ناشی از پیشرانه جدید آن دانست. این پیشرانه نسبت به قبل گرچه حس خوشایندتری ایجاد نمیکند اما غرش و صدای بیشتری از خود تولید نموده که بخشی از آن از طریق اسپیکرهای سیستم صوتی به داخل کابین راه مییابد. وقتی صحبت از توان در میان باشد، نسخه جدید با وجود ۳۴ اسب بخار قدرت و ۴۹ نیوتن متر گشتاور کمتر، چندان نیاز به شرمندگی در برابر مدل قبلی با پیشرانه شش سیلندر ندارد. M۱۳۵i سرزنده و پرتوان عمل میکند. شما میتوانید زندگی خوب و مهیجی را با این پیشرانه جدید آغاز کنید. گیربکس آیسین هشت سرعته نیز به طور کلی عملکرد خوبی دارد؛ گرچه در حالت اسپرت کمی پر سروصدا و سنگین عمل میکند. به کمک قفل محور جلو و واسطهای ترمزی داخلی چرخها، عبور از پیچها بسیار فوقالعاده است. همچنین سامانه جدید ARB اقتباس شده از مدل i۳ نیز به این مهم کمک میکند. در اینجا سامانه کنترل لغزش دیگر جزئی از ESP محسوب نمیشود بلکه در واحد پردازشگر مرکزی پیشرانه یا همان ECU خوش نشسته است. شرکت سازنده اعلام کرده که سری۱ جدید قابلیت کنترل سریعتر و حساستری ارائه میدهد که منجر به کشش بیشتر در هنگام شتابگیری خواهد شد و عملکرد خودرو را در عبور از پیچها و بر روی سطوح لغزنده بهبود میبخشد. کمفرمانی در هنگام خروج از پیچها مسئله چندان مهمی نیست و میزان کشش به طرز غیرعادی بالاست. هنگام شتابگیری در جادههای پر پیچ و خم و دارای شرایط نامساعد، شما ناچارید با یک فرمان سفت دست و پنجه نرم نمایید. با وجود سفتی فرمان، اما فرمانپذیری M۱۳۵i راحتتر و بهتر از دیگر محصولات ب ام و است. تعادل M۱۳۵i نیز در عبور از پیچها بسیار خوب بوده و به هر اندازه که شما بخواهید سریع و چابک عمل میکند. نسبت به عملکرد تعلیق نمیتوانید شکایتی داشته باشید؛ گرچه کمی فنرهای آن سفت است اما هرگز حس ناخوشایندی به سرنشینان منتقل نمیکند. فضای داخلی M۱۳۵i یادآور سری۳ است. کیفیت متریال افزایش یافته و برای اولین بار از یک هدآپ دیسپلی ۹.۲ اینچی در ب ام و سری یک استفاده شده است. نمایشگر مرکزی لمسی و پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۰.۳ اینچی نیز در اینجا قابل مشاهده است. صندلیهای M اسپرت با پشت سری یکپارچه جاهطلبانه و خوش فرم هستند اما کمی تنگ به نظر میرسند. سرنشینان با قدی بلندتر از ۱۸۵سانتیمتر، با فضای محدود سر و شانهها چه در جلو و چه در ردیف عقب مواجه خواهند شد. با این حال M۱۳۵i نسبت به قبل فضای سر، پاها و شانه بیشتری ارائه میدهد. گنجایش محفظه بار آن نیز به ۳۸۰ لیتر و ۱۲۰۰ لیتر (در هنگام خواباندن صندلیهای ردیف عقب) میرسد. مزایا: پیشرانه پرقدرت چهار سیلندر، شتاب بالا، کشش عالی، سیستم تعلیق عالی، فضای داخلی جادارتر. معایب: فرمان نسبتا سفت، ب ام و سری یک جدید شخصیت ویژه قبل را ندارد، به اندازه مدل قبلی مهیج و اصطلاحا وحشی نیست، افزایش قابل توجه قیمت. مشخصات فنی ب ام و سری یک ۲۰۱۹
کد محتوا: ۲۱۰۴۷
ارسال: سهشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱:۱۵
به روز شده: سهشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷:۱۶
کلید واژهها: ب ام و، ب ام و سری یک
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۸۹۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.