آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

رنو ۵، خودرویی که استحقاق توجه بیشتری داشت

  رنو ۵ خودرویی که از طراحی کوچک اما تاثیرگذاری برخوردار بود و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت.  

پنج‌‌شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۱۵ |

آخرین باری که یک رنو ۵ را مشاهده کردید، احتمالا به سال‌های دور باز می‌گردد و اکثر مردم از این موضوع که این خودرو چه تاثیری روی خودروهای نسل بعد گذاشت، غافل هستند. در این جستار به بررسی جزییات طراحی کوچولوی فرانسوی می‌رویم. زمانی که شعار «هرچه بزرگتر، بهتر» رایج بود، این کوچولوی دوست داشتنی تاثیر عمیقی در صنعت خودروسازی ایفا کرد.

طراحی میشل بوئه برای این فلفل فرانسوی از خیلی جهات قابل توجه بود، اما در حال حاضر فقط به بررسی جزییات می‌پردازیم. رنو ۵ یکی از اولین خودروهایی بود که از سپرهای پلاستیکی استفاده می‌کرد (پونتیاک Endura پیش از رنو بود). البته جنس سپرها نیستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند بلکه نکته‌ی قابل توجه طراحی سپرها است، به گونه‌ای که در جلو به پایین کشیده شده و چرخ‌های جلو را می‌پوشاند و در عقب نیز در ادامه‌ی چرخ‌های عقب کشیده شده است. در عکس‌ها این مورد به وضوح مشخص است. در دهه‌ی ۷۰ میلادی خودروها این گونه ساخته نمی‌شدند، به طور مثال به عکس فولکس واگن پولو تولید شده در سال ۱۹۷۲ توجه کنید. نحوه‌ی طراحی سپرها در رنو۵ هیچ شباهتی به خودروهای زمان خود ندارد. در آن سال‌ها معمولا سپرهای فلزی و به شکل مستطیل روی خودروها قرار می‌گرفت و تا سال ۱۹۸۰ این شکل از سپرها رایج بود.

این روند تا سال ۱۹۹۰ ادامه داشت و از آن زمان اوضاع تغییر کرد و این تغییرات بیشتر و بیشتر به سمت رنو ۵ بود. در دهه‌ی ۹۰ تقریبا هراتومبیلی از این روش استفاده می‌کرد و سپرهای پلاستیکی و همرنگ بدنه در جلو و عقب خودرو، کم کم جایگاه سپرهای فلزی را از آن خود کردند. امروزه همه‌ی خودروها مثل این بی ام و از نوآوری رنو۵ استفاده می‌کنند و این امر فقط محدود به خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت نمی‌شود. کوچولوی فرانسوی اولین خودرویی بود که از این ایده‌ی هوشمندانه بهره برد و امروزه این امر تبدیل به یک استاندارد شده است.

رنو ۵ در عین کوچکی و ریزنقشی، تحولی عظیم و در عین آرام ایجاد کرد، خودرویی که باید لحظاتی به احترامش درنگ کرد و از تاثیرش در این صنعت پرفراز و نشیب، غافل نماند.


رنو ۵، خودرویی که استحقاق توجه بیشتری داشت
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۱۰۴۳

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۱۵

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۱۲

کلید واژه‌‌ها: رنو، رنو ۵، بی ام و، فولکس واگن

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۲۰۶۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.