نگاهی به خاص ترین نسخه های بوگاتی ویرون

  تولید خودروی افسانه‌ای و فوق قدرتمند ۱۶.۴ بوگاتی ویرون، در اگوست سال ۲۰۱۴ با تولید آخرین و چهار صد و پنجاهمین نسخه از این خوش‌چهره فرانسوی، به پایان رسید.  

یک‌‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱:۲۰ |

ویرون در طول این سال های تولید خودش، توانست رکوردهایی همچون سریع ترین خودروی مجاز جاده‌ای در جهان را با سرعت ۴۳۱.۰۷ کیلومتر بر ساعت بشکند. در واقع، طراحان و مهندسان بوگاتی، این خودرو را با این هدف طراحی کرده بودند که به صورت دیوانه واری، سریع و قدرتمند باشد. برای این منظور نیز باید تعداد زیادی از فن‌آوری‌های مدرن روز و همچنین استفاده از بدنه‌ای فوق آیرودینامیک، در دستور کار بوگاتی قرار می‌گرفت.

قلب تپنده ۱۶ سیلندر (W۱۶) ۸ لیتری این خودرو که از ۴ عدد توربوشارژ استفاده می‌کند، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هم ویرون و هم شیرون بوگاتی را با آن می‌شناسند. جالب است بدانید که از بین ۴۵۰ دستگاهی که از این ابرخودرو تولید شد،۳۴ نسخه از آن‌ها، نمونه‌هایی کاملا منحصربه‌فرد و متمایز با دیگر ویرون ها بودند. با ما باشید تا با جذاب ترین نسخه‌های ویرون خوش‌چهره و قدرتمند، بیشتر آشنا شوید.

بوگاتی ویرون ۱۶.۴ سوپراسپرت نسخه رکورد جهانی

نسخه خاص از بوگاتی ویرون که توانست به سرعت خارق‌العاده ۴۳۱.۰۷ کیلومتر بر ساعت برسد، نسخه‌ای بود که تنها ۳۰ دستگاه از آن تولید شد و توانست مهارت‌های خارق‌العاده خود را در کسب چنین رکوردهایی و رسیدن به سرعت‌های بسیار بالا، به اثبات برساند. نسخه سوپراسپرت ویرون، می‌توانست ۱,۱۸۴ اسب بخار قدرت را در سال ۲۰۰۹ تولید کند؛ اما بوگاتی،۲۵ دستگاه از ۳۰ دستگاه تولیدی این نسخه را با محدوده سرعتی ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت، روانه بازارهای جهانی کرده بود.

بوگاتی ویرون گرند اسپرت ونت (Grand Sport Venet)

آقای برنار ونت (Bernar Venet) یک طراح مفهومی فرانسوی بوده که بنا به گفته‌های خود شرکت بوگاتی، او یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های معاصر زمان ما در این حوزه است. بوگاتی همچنین، نسخه گرند اسپرت ویرون را به‌عنوان سریع ترین ساخته دست بشر تا زمان خود، توصیف کرده بود. خودرویی که به واقع نیز نیازی به تعریف نداشته و اعداد و ارقام و طراحی منحصربه‌فرد آن، می‌تواند خود گویای همه چیز باشد.

بوگاتی ویرون گرند اسپرت لجند بلک بس (Legend Black Bess)

بوگاتی ۶ نسخه از ویرون را بانام سری لجند (به معنای افسانه‌ای) تولید کرد که نسخه بلک بس، از موردعلاقه ترین تولیدات این سری است. این خودرو در واقع در طراحی خود، می‌خواهد از روی خودروی موسوم به بوگاتی تایپ ۱۸ بلک بس که یک خودروی مسابقه‌ای افسانه‌ای تولیدشده بین سال های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۴ بود، الهام بگیرد. این نسخه از ویرون، هم‌چنین در بنه خود از کربن مشکی‌رنگی استفاده کرده است که ظاهر به غایت جذابی را به خودرو، بخشیده است.

بوگاتی ویرون ۱۶.۴ گرند اسپرت سنگ بلو (Sang Bleu)

این خودروی افسانه‌ای را می‌تواند آخرین نسخه از تولیدات سری‌های خاص ویرون از طرف بوگاتی، قلمداد کرد. رنگ مورد علاقه بوگاتی که امضای تخصصی این برند نیز محسوب می‌شود در کنار طراحی نهایی آلومینیومی، از هنرهای جذابی بودند که در این نسخه از ویرون به‌کاررفته اند. جالب است بدانید که ترکیب سنگ بلو (به معنای خون آبی در زبان فرانسوی) از فیبر کربن و بدنه آلومینیومی، اولین باری بود که در یک خودروی بوگاتی، اتفاق می‌افتاد.

بوگاتی ویرون گرند اسپرت لور بلانک (L’Or Blanc)

این خودروی جذاب که یک نسخه خاص ویرون محسوب می‌شود نیز در بدنه خود به صورت جزئی از ماده ای گران قیمت به نام پورسلین (Porcelin) بهره برده است. خودرویی که یک شاهکار هنری تمام عیار محسوب شده و در مکان‌هایی همچون مخزن سوخت، باک سوخت و دیگر قطعات، از پورسلین استفاده‌شده است. از طرف دیگر، شاید جدای از بحث رکوردارسرعت بودن و قدرت تولیدی فوق‌العاده بالا، رنگ‌آمیزی جذاب و منحصربه‌فرد، از زیباترین قسمت‌های این نسخه محسوب شود.

بوگاتی ویرون ۱۶.۴ گرند اسپرت ویتس لا فیناله (Vitesse La Finale)

نسخه لا فیناله نیز همان گونه که از نامش برمی‌آید، یک خداحافظی غم‌انگیز از طرف نسخه‌های منحصربه‌فرد ویرون با علاقه مندانش است. جالب است بدانید که رنگ‌آمیزی این نسخه، به صورت عمد مخالف رنگ‌آمیزی نسخه اولیه ویرون همان گونه که در تصور مشاهده می‌کنید، انجام‌شده است. استفاده زیاد از فیبر کربن، ترکیب رنگی خلاقانه و جذاب، استفاده از چرم بانام هات اسپور و دیگر مولفه ها، از ویژگی‌های خاص این ابرخودروی خاص محسوب می‌شوند.


نگاهی به خاص ترین نسخه های بوگاتی ویرون
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۳۳

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱:۲۰

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۳۵

کلید واژه‌‌ها: بوگاتی، بوگاتی ویرون

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۲۷۸

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.