با بزرگ ترین قلب های تپنده نصب شده بر روی خودروهای ۲۰۲۰ آشنا شوید

  با اینکه در خودروهای امروزی، رسم بیشتر شرکت ها و سازندگان بر این شده است که حجم موتور را کم کرده و با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن به‌کاررفته در قلب‌های تپنده، بتوانند جبران این کاهش حجم موتور را در قدرت نهایی داشته باشند اما هنوز هم هستند مدل هایی که انجین هایی حجیم داشته و با موتورهایی کاملا متفاوت، عرضه می‌شوند. البته باگذشت سال های گذشته، تعداد خودروهایی که در بازارهای جهانی با موتورهایی پرحجم تولید و عرضه‌شده‌اند، کم و کمتر شده است.  

سه‌‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۳۹ |

باوجود همه مزایا و معایب یک انجین حجیم، نمی‌توان از قدرت و صدای لذت بخشی که موتورهای ۸ سیلندر،۱۰ سیلندر یا ۱۲ سیلندر در زیر کاپوت این خودروها تولید می کنند، صرف نظر کرد. اگرچه مسائلی همچون آلاینده‌های محیط زیستی، مصرف سوخت و وزن بالاتر خودرو برای چنین موتورهایی وجود دارد و می‌توان به عنوان معایب، آن‌ها را در نظر گرفت اما نباید از شور وشوق خیلی‌ها برای داشتن چنین خودروهایی نیز صرف نظر گرد.

همچنین بعضی از شرکت ها به این موتورهای حجیم نیز راضی نشده و با اضافه کردن یک سیستم مجزا توربو یا سوپرشارژ، می‌توانند یک حرف کاملا جدید و قدرتی باورنکردنی را به مشتری خود، تحویل دهند.

با ما باشید تا با خودروهایی آشنا شوید که در بازارهای جهانی، دارای بزرگ ترین و حجیم ترین موتورها هستند.

بوگاتی شیرون: موتور ۸ لیتری W۱۶

بوگاتی شیرون نامی نیست که کسی عاشق صنعت خودرو و طرفدار خودروهای برتر باشد و آن را نشناسد. ابرخودرویی فرانسوی که توانست هم در بحث سرعت و شتاب و هم زیبایی‌شناسی، نام د را در تاریخ جاودان کند. شرکت خلاق بوگاتی، برای مدل شیرون خود، یک قلب تپنده ۸ لیتری ۱۶ سیلندر را در نظر گرفته است که برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود، از چهار عدد توربوشارژ نیز استفاده کرد است. همچنین بوگاتی، یک نسخه خاص از شیرون را بانام شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس، تولید کرده است که می‌تواند قدرت خارق‌العاده ۱,۵۷۷ اسب بخار را تولید کرده و به سرعت نهایی سرسام‌آور ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته برچسب قیمتی این مدل نیز بسیار بالا بوده و روی عدد ۲,۹۹۸,۰۰۰ دلار، خود را نشان می دهد.

فورد سوپر دیوتی: موتور ۷.۳ لیتری V۸

فورد برای خودروهای F-۲۵۰ و F-۳۵۰ خود در نسخه سال ۲۰۲۰، تغییرات مهم و قابل توجه ای را در نظر گرفته است. اگرچه هنوز هم انجین ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر درون این وانت‌های غول‌پیکر دیده می‌شود اما فورد یک قلب تپنده ۷.۳ لیتری ۸ سیلندر را نیز برای سال ۲۰۲۰، روانه بازار کرده است. موتوری که قادر است ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ پوند فوت گشتاور را در دور ۳,۹۰۰ rpm، تولید کند.

رولزرویس کولینان/فانتوم: موتور ۶.۷۵ لیتری V۱۲

کولینان (Cullinan) اولین تلاش خودروساز بریتانیایی رولزرویس برای ساخت یک مدل شاسی‌بلند است. خودرویی که به واقع نیز یک مدل خیره‌کننده و استثنائی، تلقی می‌شود. حالا این بستگی به سلیقه افراد دارد که از ظاهر و طراحی خارجی کولینان مستطیل شکل، خوششان بیاید یا خیر؛ اما رولزرویس فانتوم، یک محصول نهایی فوق لوکس دیگر از این خودروساز بریتانیایی بوده که نشان دهنده عصاره مهندسی و طراحی این شرکت برای ساخت یک سدان ۴ درب است. در واقع اگرچه این دوخودرو رولزرویس کاملا متفاوت بوده و حتی با کلاس‌های متفاوتی نیز عرضه‌شده‌اند اما رولز رویس برای قلب تپنده آن‌ها، یک موتور ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر را استفاده کرده است که از روی بی ام و اقتباس‌شده است. موتوری که می‌تواند ۵۶۳ اسب بهار قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل کند.

بنتلی مولسان: موتور ۶.۷۵ لیتری V۸

باوجوداینکه به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان در حال حاضر، شرکت بنتلی به طور موقت تعطیل‌شده است اما این خودرو با که نسخه قدیمی مولسان محسوب می‌شود، با موتور ۶.۷۵ لیتری ۸ سیلندر خود و استفاده از سیستم توربوشارژ دوقلو، می‌تواند ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۱ پوند فوت گشتاور تولید کند. جالب است بدانید که این موتور از سال ۱۹۵۹ تا به اکنون در سدان پرچم‌دار بنتلی، استفاده‌شده است و این شرکت بریتانیایی، توانسته است از آن سال تا به اینجای کار، تعداد ۳۵,۸۹۸ دستگاه از این خودروی لوکس را به فروش برساند. استفاده از این موتور افسانه‌ای حجیم نیز در همین نسخه، از طرف بنتلی به پایان خواهد رسید.

رولز-رویس گوست: موتور ۶.۶ لیتری V۱۲

خودروی گوست (به معنای روح) شرکت رولز-رویس نیز یک خودروی سطح پایه برای این خودروساز محسوب شده که از یک موتور ۱۲ سیلندر حجیم استفاده می‌کند. موتوری که می‌تواند ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ پوند فوت گشتاور تولید کند. البته مصرف سوخت گوست بالا بوده ولی قیمت آن با توجه به سطح پایه بودنش، روی عدد ۳۱۱,۹۰۰ دلار ایستاده است که نسبت به دیگر خودروهای لوکس پرمیوم، بسیار پایین‌تر است.

شورلت سیلورادو: موتور ۶.۶ لیتری V۸

این بار به سراغ یک وانت غول‌پیکر قدرتمند آمریکایی می‌رویم که که دارای یک موتور توربو دیزل ۸ سیلندر است. این موتور می‌تواند ۴۰۱ اسب بخار قدرت و گشتاور بی نظیر ۹۱۰ پوند فوت را به راننده خود تحویل دهد. همچنین، فن‌آوری‌های به‌کاررفته درون خود و طراحی داخل کابین این وانت، بسیار مدرن و زیبا هستند. منتها بحث میزان مصرف سوخت، مشکلی است که راندن این وانت با این موتور حجیم را کمی کم صرفه می‌کند.

بی ام و سری ۷: موتور ۶.۶ لیتری V۱۲

نمی‌توان فهرستی از برترین خودروها در هر موضوعی نوشت و نامی از یک خودروی آلمانی در آن نبرد. این خودروی جذاب باواریایی، می‌تواند با موتور ۶.۶ لیتری ۱۲ سیلندرش، قدرت بی نظیر ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۷ پوند فوت را تولید کند. در واقع این موتور قادر است تا در مواقع نیاز، هم قدرت و صدای بی‌نظیری را برای راننده تولید کند و هم در مواقع آرامش، بامتانت و درخور یک بی ام و اصیل، به رانندگی خود ادامه دهد.

لامبورگینی اونتادور: موتور ۶.۵ لیتری V۱۲

برند گاو خشمگین ایتالیا، هیچ وقت طرفدار موتورهای کم حجم و توربوشارژ نبوده است. به همین خاطر، قلب تپنده تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر، از طرف مهندسان لامبورگینی برای اونتادور انتخاب‌شده است تا بتواند قدرت بی نظیر ۷۳۰ اسب بخار را در دور ۸,۲۵۰ rpm تولید کرده و ۵۰۷ پوند فوت گشتاور را نیز به زیر پای راننده منتقل کند. سریع ترین نسخه از اونتادور نیز بانام SVJ، می‌تواند ۷۹۱ اسب بخار قدرت تولید کند. لامبورگینی برای این خودروی خوش‌چهره جذاب خود، برچسب قیمتی ۵۱۷,۷۷۰ دلار را انتخاب کرده است.

فراری ۸۱۲ سوپرفست: موتور ۶.۵ لیتری V۱۲

این رقیب هم وطن لامبورگینی اونتادور نیز یک اسب شاهزاده ایتالیایی است که با موتور افسانه‌ای خود، می‌تواند نظر همه را به سمت خودش جلب کند. تولید ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ پوند فوت گشتاور، عددهایی هستند که برای این خودروی فوق سریع دیده می‌شوند. قدرتی که از طریق یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه خودکار، به زیر پای راننده منتقل می‌شود. جالب است بدانید که شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این ابرخودرو، تنها ۲.۸ ثانیه است که عدد خیره‌کننده‌ای محسوب می‌شود.


با بزرگ ترین قلب های تپنده نصب شده بر روی خودروهای ۲۰۲۰ آشنا شوید
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۲۹

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۳۹

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲:۱۱

کلید واژه‌‌ها: بوگاتی شیرون، فورد، رولزرویس، بنتلی، شورلت، بی ام و، لامبورگینی، فراری

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۹۱۸

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.