اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو

  اکورا با معرفی ان اس اکس۲۰۲۰ بار دیگر یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت جهان را پیش روی مخاطبان صنعت خودرو قرار داده است.  

دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷:۴۱ |

نام اکورا در صنعت خودروی ژاپن اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد زیرا برندی است که قواعد و فرهنگ چشم بادامی ها در تولید خودرو را با تحولات عمیقی مواجه ساخت. تا پیش از معرفی آکورا، اولویت اصلی ژاپنی ها در تولید خودرو ارائه محصولاتی کیفی با حداقل هزینه بود یعنی خودروهایی ارزان که دوام بالایی داشته باشند. طبیعتا این رویکرد بطور اتوماتیک موجب حذف بخشی از فاکتورها بویژه در زمینه طراحی می شد اما با ورود آکورا به عنوان برند لوکس کمپانی هوندا عملا شرایط جدیدی شکل گرفت تا مفهوم خودروی لوکس با شاخص قیمت رقابتی به زبان نیهونگو نیز ترجمه شود.

اکورا فعالیت خود را در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و از همان ابتدا محصولات خود را در آمریکا، کانادا و هنگ کنگ عرضه کرد. در سال ۲۰۰۴ دامنه فعالیت برند افزایش یافت و محصولاتش به مکزیک صادر شد بدنبال آن در سال  ۲۰۰۶ وارد بازار چین و در سال ۲۰۰۸ به روسیه نیز راه یافت.

بدنبال آکورا شرکت هایی مانند لکسس برای تویوتا و اینفینیتی برای نیسان نیز وارد میدان شدند تا ژاپنی ها در بخش خودروهای لوکس نام خود را هر چه بیشتر جهانی کنند.

در میان محصولات هوندا و اکورا، خاص ترین خط تولید به خانواده "ان اس اکس" تعلق دارد که معرفی مدل ۲۰۲۰ این اسپرت خیابانی بهانه ای شد تا نگاهی به جزئیات آن داشته باشیم.

اکورا ان اس اکس مدل ۲۰۲۰ با کاملترین امکانات (شامل ترمزهای کربن سرامیک و کیت فیبر کربن ۴ تکه کاهش وزن) ۱۹۸۴۹۵ دلار قیمت گذاری شده است. این خودرو یک رقابت نزدیک با محصولات اسپرت دیگر کمپانی های مطرح مانند آئودی آر۸ با برچسب قیمت ۱۹۵۹۰۰ دلار و پورشه ۹۱۱ توربو اس با قیمت ۲۰۳۵۰۰ دلار دارد.

NSX از اصول و قوانین طراحی خاص خود پیروی می کند و برای سال ها با این روش مخاطبان را مجذوب خود کرده است.

این هیولای خیابانی اکنون فناورانه تر از هر زمان شده است زیرا برای ان اس اکس موتور وسط از پیشرانه هیبریدی استفاده شده که شامل یک تپنده ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربودوقلو، یک موتور الکتریکی با انتقال نیروی مستقیم به محور عقب و دو موتور الکتریکی در محور جلو می شود. خروجی این مجموعه برابر با ۵۷۳ اسب بخار و گشتاور نیز برابر با ۴۷۶ پوندفوت است.

شاید در محاسبات اولیه، میزان خروجی آن هم با حضور ۴ موتور برایتان چندان شگفت انگیز نباشد اما NSX رکورد صفر تا ۹۶ کیلومتر را طی ۲.۷ ثانیه ثبت کرده که این سندی بر مهندسی موتور و طراحی موفق ائروداینامیک اکورا خواهد بود. رکوردی که برخی از خودروها با موتور قویتر و خروجی بالاتر موفق به ثبت آن نشده اند.

بیشینه سرعت ان اس اکس ۲۰۲۰ برابر با ۳۰۷ کیلومتر برساعت است. وزن خالص خودرو نیز برابر با ۱۷۵۹ کیلوگرم است.

سامانه تمام چرخ محرک، سیستم تعلیق و کیفیت فرمان پذیری ان اس اکس ۲۰۲۰ نیز به میزان چشمگیری ارتقا یافته و در تست جاده های پر پیچ و خم نتایج فوق العاده ای را ثبت کرده است.

مجموعه پیشرانه با یک جعبه دنده ۹ سرعته دوکلاچه هماهنگ شده است. این جعبه دنده عملکرد سریع و بدون تاخیری دارد که می توان آنرا با پورشه مقایسه کرد. همانطور که ابتدای متن اشاره شد ترمزهای سرامیکی البته به عنوان یک آپشن ۱۰۶۰۰ دلاری در ان اس اکس ۲۰۲۰ استفاده شده که با کمترین نقص ممکن وظیفه توقف خودرو را انجام می دهند.


فضای داخل کابین ان اس اکس طراحی بسیار زیبایی دارد. مواد دارای بافت نرم، بافت فیبرکربن، چرم در دو رنگ متفاوت(اینجا سفید و مشکی) و عناصر کرومی در تمامی قسمت ها و بویژه کنسول اصلی خودنمایی می کنند.

اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰ در مدل پایه ۱۵۷۵۰۰ دلار قیمت دارد و در مدلی که تصاویر آنرا مشاهده کردید برچسب قیمت برابر با ۱۶۴۶۹۵ دلار است. همانطور که ابتدای متن نیز اشاره شد؛ در گرانترین تریم قیمت به ۲۰۰ هزار دلار نزدیک می شود.


اكورا ان اس اكس ۲۰۲۰؛ نمونه اي موفق از معادلات دقيق مهندسي و طراحي خودرو
اكورا ان اس اكس ۲۰۲۰؛ نمونه اي موفق از معادلات دقيق مهندسي و طراحي خودرو
اكورا ان اس اكس ۲۰۲۰؛ نمونه اي موفق از معادلات دقيق مهندسي و طراحي خودرو
اكورا ان اس اكس ۲۰۲۰؛ نمونه اي موفق از معادلات دقيق مهندسي و طراحي خودرو


اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۱۴

ارسال: دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷:۴۱

به روز شده: دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸:۰۴

کلید واژه‌‌ها: آکورا، اکورا ان اس اکس، هوندا، تویوتا، لکسس، نیسان، اینفینیتی

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۹۵۲

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.