تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
چرا قدرت موتور خودرو کاهش مییابد؟
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و استفاده از موتورهای پیشرفته، روند عیب یابی خودروها نیز تخصصی تر از قبل شده است.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
نگاهی کوتاه به پژو ۳۰۱ ۲۰۱۶ + قیمت خودرو در بازار
سهشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
۱۱ خودرو موفق در آینده
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
موپار ۷۱؛ خودرویی متفاوت از دهه طلایی!
پنجشنبه، ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸
یکشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
مجهز به بزرگترین جلوپنجره تاریخ باواریا
نسل جدید ب ام و سری چهار معرفی شد
اگر نگران یکنواختی و بی حاشیه بودن محصولات دو در ب ام و بودید، با رونمایی نسل جدید سری ۴ مدل ۲۰۲۱ این نگرانی به صورت کامل برطرف شده؛ چراکه این خودرو مشابه نمونه مفهومی به یک جلوپنجره دوقلوی بسیار بزرگ، تکنولوژی های جدید، پیشرانه شش سیلندر با تکنولوژی هیبریدی ملایم و همچنین کیت آیرودینامیکی ارتقا یافته مجهز شده است.
دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۱۷ |
تمامی این تغییرات موجب ارتقا چشمگیر نسل جدید سری ۴ نسبت به نسخه پیشین شده اند و چه عاشق استایل ظاهری این خودرو باشید و چه متنفر از آن، بهتر است بدانید که مشخصات فنی آن روی کاغذ بسیار جذاب به نظر می رسند. طراحی ظاهری از زاویه های مختلفی استایل ظاهری نسل جدید ب ام و سری ۴ جذاب به نظر می رسد. این خودرو از دیزاینی دقیق و تهاجمی مشابه کانسپت ۴ که سال پیش رونمایی شده بود، بهره می برد. به موجب این طراحی دقیق ضریب مقاومت هوای این خودرو از ۰.۲۹ در نسل پیشین به ۰.۲۵ بهبود یافته است. مضاف بر آن چراغ های LED تطبیقی، رینگ های ۱۸ اینچی استاندارد و ۱۹ اینچی آپشنال به همراه چراغ های عقب با دیزاینی L شکل موجب زیبایی این کوپه جذاب به خصوص از نمای عقب شده اند. اما نکته بسیار عجیب و پر حاشیه در خصوص نسل جدید ب ام و سری ۴، آن جلوپنجره دوقلوی بیش از حد بزرگی است که دقیقا مشابه نمونه نصب شده در کانسپت ۴ است. بسیاری جسارت ب ام و را برای نصب این جلوپنجره ستوده اند، چراکه به موجب نصب آن این کمپانی از طراحی های تکراری و کسل کننده فاصله گرفته است. ب ام و اظهار کرده که نصل این جلوپنجره بزرگ برای رساندن هوا به پیشرانه شش سیلندر جدید این خودرو الزامی بوده است. مشخصات فنی نسخه پایه نسخه پایه نسل جدید سری ۴، ترین ۴۳۰i بوده که در دو نوع عقب محرک و چهار چرخ محرک xDrive قابل سفارش است. این خودرو به نسخه ارتقا یافته پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب ام و تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۵۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۹۹ نیوتن متر است. این پیشرانه نسبت به نمونه نصب شده روی نسل قبلی سری ۴، ۷ اسب بخار قدرت و ۵۲ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند که ارتقای چشمگیری محسوب می شود. به موجب این پیشرانه، نسخه عقب محرک ۴۳۰i طی ۵.۵ ثانیه و نسخه تمام چرخ محرک xDrive این خودرو طی ۵.۳ ثانیه قادر هستند از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابند. لازم به ذکر است که بیشینه سرعت هر دو مدل به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مشخصات فنی نسخه M۴۴۰i همانطور که پیشتر گفته شد، دلیل اصلی طراحی این جلوپنجره پرچالش، رساندن هوای کافی به پیشرانه شش سیلندری جدیدی است که برای نسخه M۴۴۰i نصب شده است. این پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر با یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی کوپل شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۸۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر است. سیستم هیبریدی ملایم این خودرو به کمک ژنراتو استارتر قادر به تولید ۱۱ اسب بخار قدرت به صورت لحظه ای بوده و به موجب آن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۳ ثانیه ای برای سری ۴ M۴۴۰i به ارمغان آمده است. ب ام و برای مشتریان در اروپا نسخه های دیزلی مختلفی اعم از ۴۲۰d، ۴۲۰d xDrive، ۴۳۰d xDrive و ۴۴۰d xDrive را عرضه کرده و همانند نسخه های بنزینی یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها را برعهده دارد. بهبود داینامیک نسبت به نسل قبل تمامی تغییرات اعمال شده در سری ۴ جدید که بی حاشیه هم نبوده، موجب بهبود داینامیک این خودرو نسبت به گذشته شده اند. با وجود اینکه سری ۴ از پلتفرم سری ۳ جدید بهره برده، اما به تعلیقی انحصاری مجهز شده که صلبیت آن را ارتقا داده؛ مضاف بر آن ابعاد این خودرو نسبت به سری ۳ مقداری تفاوت دارد. سری ۴ کوپه جدید ۶ سانتی متر طویل تر، ۲.۵ سانتی متر عریض تر و ۶ سانتی متر ارتفاع کمتری نسبت به سری ۳ استاندارد دارد. اما با این وجود تقسیم وزن ۵۰/۵۰ سری ۳ در این خودروی کوپه همچنان حفظ شده است. همچنین مشتریان قادر هستند سیستم تعلیق تطبیقی M را برای سری ۴ سفارش دهند که به موجب نصب آن فرمانپذیری، سواری و پاسخ جعبه فرمان به حرکت های ناگهانی بهبود زیادی پیدا می کند. طراحی کابین افرادی که به دیزاین محصولات جدید ب ام و اشراف داشته باشند، در اولین برخورد متوجه تغییرات اعمال شده در کابین می شوند. کابین سری ۴ جدید دیزاینی راننده محور درست مشابه سری ۳ جدید داشته و به صورت استاندارد دارای تودوزی چرمی SensaTec در رنگ بژ یا سیاه است. البته به صورت آپشنال امکان سفارش چرم Vernasca در هفت رنگ بژ/مشکی، قرمز، موکا، مشکی/آبی، مشکی، سفید صدفی و زرد وجود دارد. در میان داشبورد این خودرو شاهد نصب جدیدترین ورژن سیستم سرگرمی ب ام و موسوم به iDrive ۷.۰ هستیم که در حالت پایه متشکل از یک نمایشگر ۸.۸ اینچی در میان داشبورد و یک نمایشگر ۵.۱ اینچی در پشت فرمان است. ولی به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی در میان داشبورد و ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان نیز وجود دارد. ویزگی های جدید سری ۴ در خصوص تجهیزات تازه نصب شده برای این کوپه باواریایی می توان به رهیاب بر پایه cloud اشاره کرد که در کنار سیستم رهیاب استاندارد این خودرو فعالیت می کند. همچنین یک هد آپ دیسپلی جدید برای این خودرو نصب شده که ۷۰ درصد ابعاد بزرگتری نسبت به نمونه پیشین داشته و شفافیت آن نیز نسبت به گذشته بهبود یافته است. همچنین سری ۴ جدید دارای درگاه اندروید اتو و اپل کاری بدون سیم به صورت استاندارد است. در مقوله ایمنی هم سری ۴ دارای ویژگی های جدید از جمله هشدار برخورد از حلو با ترمز اضطراری خودکار، هشدار تغییر خطوط با کمکی فرمان و سیستم محدود کننده سرعت دست مشابه سری ۳ جدید است. به صورت آپشنال هم امکان نصب پکیج کمکی راننده حرفه ای ب ام و شامل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت و توقف، تثبیت کننده خطوط حرکت با قابلیت پیشگیری از برخورد جانبی و ترمز خودکار عقب وجود دارد. قیمت نسخه پایه عقب محرک ب ام و ۴۳۰i در آمریکا برچسب قیمتی معادل ۴۵ هزار و ۶۰۰ دلار دارد. نسخه xDrive ۴۳۰i هم قیمتی معادل ۴۷ هزار و ۶۰۰ دلار داشته؛ اما مجهزترین نسخه فعلی سری ۴ موسوم به M۴۴۰i xDrive قیمتی معادل ۵۸ هزار و ۵۰۰ دلار داشته و قرار است که از ماه اکتبر این خودرو راهی بازارهای جهانی شود.
کد محتوا: ۲۱۰۰۳
ارسال: دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۱۷
به روز شده: دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱:۵۸
کلید واژهها: ب ام و سری چهار، بی ام و،
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۹۶۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.