برترین suv های ۴x۴ جهان

  خودرو های زیادی وجود دارند که از حیث کارایی حرف های زیادی برای گفتن دارند اما شکی نیست که در این بین suv های ۴x۴ لذت یگانه ای را به خریدارانشان منتقل خواهند کرد.  

شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۴۶ |

بازار جهانی پرشده از شاسی بلنده های مختلف. هر کدام برای کار و هدف خاصی طراحی و ساخته شده اند. اما بدون شک یکی از موارد مصرف اکثر SUV ها در کورس های قدرت و آفرود است که برای بعضی بسیار مهم و حیاتی است. شکی نیست suv هایی که به قابلیت تمام چرخ متحرک مجهز شده اند در این زمینه از توان بالاتری بهره می برند. سیستم تمام چرخ به خودرو این امکان را می دهد تا قدرت تولیدی موتور به تمام چرخ ها منتقل شود و از این رو حرکت خودرو به صوت بالانس تر و روان تری صورت بگیرد. اما شاید در خودرو های وانت و suv با عبارتی مثل x۴۴ روبه رو شده باشید. این عبارت به همان معنا است اما کاملا برای خودروهایی درهمین وزن و هیبت به کار می رود. اگر دوست دارید تا با برترین خودروها که از سیستم x۴۴ استفاده می کنند آشنا شوید پس این مطلب را از دست ندهید.
 
۲۰۲۰ Ford Bronco

اولین خودرو لیست ما یک فورد و البته ارزان ترین خودرو این لیست است. برونکو که به تازگی معرفی شده است سبد محصولات فورد را کامل می کند. فورد که در مقابل کره ای ها و یا ژاپنی ها در زمینه ساخت suv های خوش قیمت دست خالی بود با ساخت برونکو امید دارد تا بتواند اوضاع را تغییر دهد. متاسفانه هنوز پای برونکو به بازار باز نشده است اما می توان اطمینان داشت که در زمان عرضه به بازار اوضاع را به نفع فورد تغییر بدهد. قیمت فوق العاده خوب در مقابل امکانات بی نظیر. ظاهر این خودرو کمی غیر متعارف است و به جای این که شما را به یاد یک SUV جاده ای بیندازد شما را به یاد خودرو های ارتشی می اندازد. البته این ظاهر از دور فریاد می زند که من برای کارهای سخت ساخته شده ام. خوشبختانه در زمینه ساخت خودرو های ارزان در چند سال اخیر فورد یک رویه کاملا مثبت در پیش گرفته که کاملا برادران آمریکایی خود را در این زمینه شکست می دهد. فورد در تمامی محصولات خود از موتورهای قوی و البته کم مصرفی موسوم به اکوبوست بهره می  برد. این موتورها بهره وری بالایی دارند و به واسطه پیشرفته بودنشان در حال حاضر جزو برترین ها در جهان محسوب می شوند. موتور این خودرو یک نمونه ۲.۳ لیتری توربوشارژ است که می تواند به راحتی هرچه تمام ۳۱۰ اسب بخار توان تولید نماید. البته فورد در این خودرو از یک گیربکس ۱۰ سرعته اوتومات نیز استفاده کرده است. متاسفانه هنوز اطلاع دقیقی از تریم های این خودرو و البته ظاهر داخل کابین نداریم. فقط می دانیم که قرار است به زودی در پایان سال ۲۰۲۰ شاهد حضور این خودرو در بازار جهانی باشیم. قیمت این خودرو فوق العاده بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار خواهد بود و تمامی تریم های احتمالی آن به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز خواهند شد.

۲۰۲۰ Jeep Cherokee

با کمی خوش بینی می توان گرند چروکی را هم در این لیست وارد  کرد. این خودرو رقیب مستقیم سانتافه و سورنتو است. جیپ همواره سعی کرده تا آن جا که می شود خودرو های خوب و مناسبی تولید کند اما اکثر مواقع در این کار ناتوان بوده است. به نظر می رسید که دیگر به زودی کار گرند چروکی به پایان می رسد اما هنوز که هنوزه این اتفاق نیفتاده است و جیپ امید دارد که بالاخره این خودرو روزی به حق خود برسد. کافی است به ظاهر این خودرو نگاه کنید تا متوجه شوید که قرار نیست مانند رقبایش یک خودرو شهری معمولی باشد. ظاهر خودرو از طراحی نسبتا خشنی بهره می برد. لاستیک های این خودرو به صورت اورجینال از نوع chunky هستند. این نوع تایر از نوع سخت بوده و از ۷ لایه تشکیل می شود. رینگ های این خودرو از ۱۷ تا ۲۰ اینچ متغیر بوده. اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم از جنبه طراحی نمی توان نکته بدی در ظاهر پیدا کنیم چون بدون شک قبلش می دانیم که این خودرو دست کار چیپ است و کسی غیر از این از جیپ انتظاری ندارد. در زمینه پیشرانه این خودرو از دو نوع پیشرانه استفاده می کند. مدلی که از سیستم تمام چرخ متحرک استفاده می کند  قوی ترین پیشرانه را در اختیار دارد. پیشرانه این مدل یک ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری است که  به صورت تنفس طبیعی کار می کند. واقعیت این است که هر کسی که به مشخصات این پیشرانه نگاه کند با خود می گوید این موتور یک غول تمام عیار است اما در عمل این موتور نه تنها عملکرد یک V۸ واقعی را به نمایش نمی گذارد بلکه به یک نکته منفی در زمینه وزن خودرو هم تبدیل می شود. این پیشرانه غول پیکر تنها می تواند ۳۶۰ اسب بخار توان تولید کند که بسیار نا امید کننده است. به نظر می آید اگر جیپ قید این موتور را می زد و از یک موتور کم حجم تر به همراه سیستم های کمکی استفاده می کرد موفقیت بیشتری در این زمینه برایش رقم می خورد. در مورد کیفیت رانندگی این خودرو به واسطه ۴WD بودنش از ۴ سیستم تعلیق استفاده می کند. به همین جهت این خودرو در مسیر های سخت  و ناهموار کم ترین فشار را در مورد کابین متحمل می شود اما متاسفانه در قسمت جاده این خودرو به هیچ عنوان به نرمی خودرویی مانند تلوراید کیا نیست. رانندگی با این خودرو بیش از حد خشک است و به هیچ عنوان حس یک SUV نرم را به شما انقال نمی دهد. البته جیپ توانسته ترکیب وزن و قدرت خوبی برای این خودرو بسازد. درست است که این خودرو در مسیر های درون شهری به خوبی رقبا نیست اما در خارج جاده ها و مسیر های سخت یک برنده تمام عیار محسوب می شود. همه چیز در کابین چروکی مناسب به نظر می رسد. از صندلی های راحت گرفته تا سیستم سرگرمی ساده اما کارآمد. همه چیز خوب و مناسب است. نه آن قدر لوکس که حس یک لندروور را بدهد نه آن قدر ساده که به یاد خودرو های دهه ۸۰ بیفتید. البته این خودرو بر خلاف هیکل بزرگش تنها ۵ صندلی دارد و این به آن معنا است که برای سفرهای های خانوادگی طراحی نشده است اما یک مزیت آن به بخش بار این خودرو مربوط است. فضای بار بسیار حجیم بوده و خیال خریدار را از بابت جا دادن وسایلش در آن راحت می کند. خوشبختانه چروکی در زمینه امنیت سرنشینان هم موفق عمل می کند و می تواند از این حیث خیال سرنشینان خود را راحت کند. چروکی قیمت مناسبی دارد. قیمت این خودرو در بازه ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار قرار دارد.

۲۰۲۰ Jeep Wrangler

همه این خودرو را به عنوان یک گزینه تمام عیار برای رانندگی آفرود می شناسند. این خودرو یک شاهکار محسوب می شود. قیمت مناسب و توان کافی و از همه مهم تر سیستم ۴WD این خودرو که مهم ترین مزیت آن محسوب می شود. این خودرو تا به حال توانسته جوایز زیادی را نصیب خود کند. توان این خودرو در تمامی تریم هایش توسط یک موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری تامین می شود. این موتور به صورت تنفس طبیعی کار می کند و خروجی معادل ۳۰۰ اسب بخار دارد. این خودرو یکی از بهترین سیستم های تعلیق دنیا را در اختیار  دارد که به کمک توان مناسب موتور، آن را به یک خودرو مناسب تبدیل می کند. البته دانستن این نکته مهم است که بزرگترین کاربرد این خودرو در زمینه آفرود است و در بقیه جنبه ها چون رانندگی شهری آن چنان مناسب به نظر نمی رسد. قیمت این خودرو در بازه ۳۰ تا ۴۸ هزار دلار قرار دارد.

۲۰۲۰ Land Rover Defender

پیش از این در مورد دیفندر در مطالب قبلی نیز صبت کرده ایم. به نظر می رسد که لندروور دریافته  که قیمت بالا و لوکس بودن بیش از حد کم کم دارد برایش بحران درست می کند چرا که اقبال از خودرو های این کمپانی به کمترین حد خودرو رسیده است. اما لندروور که همیشه به فرار از بحران های بزرگ معروف بوده است این بار نیز با یک فکر ناب قصد از بین بردن این مشکل را دارد. این شرکت با معرفی دیفندر جدید به همه نشان داد که قرار است تا در سال های آینده سیاست متفاوتی را از این شرکت ببینیم. دیفندر یک خودرو دوست داشتنی و البته توانمند است. لندروور این خودرو را به سیستم ۴WD مجهز کرده است و دو نوع پیشرانه  برایش در نظر گرفته است. نوع اول یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ استن که می تواند ۲۹۶ اسب بخار توان تولید کند و نوع دوم یک ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو است که می تواند نزدیک ۴۰۰ اسب بخار توان تولید کند. ظاهر این خودرو دوست داشتنی و جدید است گر چه در داخل این خودرو همان لوکس گرایی همیشگی لندروور به خوبی قابل مشاهده است. قیمت این خودرو بین ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار است. کیفیت این خودرو در زمینه رانندگی چه در شهر و چه در خارج شهر بی نظیر است و از این حیث یکی از برترین SUV های بازار نیز به شمار می رود.

۲۰۲۰ Land Rover Discovery

یکی از خوش قیمت ترین خودرو های لندروور در حال حاضر همین خودرو است.  قیمت این خودرو در بازار جهانی بین ۵۲ تا ۶۷ هزار دلار تعیین شده است. البته این خودرو یکی ازبهترین خودرو های سال گذشته برای زنان بوده است. عمده دلیلش هم به خاطر کیفیت رانندگی بی نظیر و نرم آن است که کنترل آن را برای همه افراد بسیار راحت می کند. البته این خودرو در زمینه پیشرانه آن چنان که باید موفق عمل نمی کند. پیشرانه این خودرو یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو دیزل است. از واژه دیزل باید فهمید که قرار است عملکرد تمام کلمات قبلی از بین برود. با این که این موتور بر روی کاغذ قوی جلوه می کند اما در واقعیت به هیچ وجه این طور نیست و این موتور تنها می تواند ۲۵۴ اسب بخار توان تولید کند که به هیچ وجه کافی به نظر نمی رسد. در زمینه طراحی همان طرح همیشگی را می بینیم که انصافا هنوز هم زیبا و سر و سنگین است. در بخش داخل خودرو هم همه چیز خوب و البته لوکس به نظر می رسد. شکی نیست که این خودرو یکی از انتخاب های مناسب در کلاس خودرو های ۴WD خواهد بود.

۲۰۲۰ Mercedes-Benz G-Class

یکی از بهترین خودروهای این کلاس همین خودرو است. البته که گران ترین خودرو در لیست ما نیز محسوب می شود. مرسدس برای این خودرو بازه قیمتی ۱۳۰ تا ۲۳۰ هزار دلار را در نظر گرفته. این خودرو تریم های زیادی دارد. مرسدس در ابتدای کار می خواست که این خودرو یک خودرو نظامی باشد اما در ادامه روند کاری اش دید که این خودرو پتانسل تجاری بسیار بالایی دارد به همین خاطر گروه مهندسان مرسدس سعی کردند تا یک SUV بسیار کارآمد از آن بسازند. مهندسان مرسدس اولین چیزی را که برای این خودرو در نظر گرفتند سیستم حرکتی ۴WD بوده است. تا به این جا مرسدس کلاس G یکی از بهترین خودرو ها نه تنها در کلاس خودش بلکه در جهان به خاطر این سیستم بوده است. کیفیت رانندگی با این خودرو بی نظیر بوده و در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این خودرو در تمامی مسیر ها توانایی حرکت بسیار مطلوبی دارد. پیشرانه این خودرو بسیار با کیفیت بوده البته بسته به سازنده این خودرو مدل موتور نیز متفاوت می شود. موتور ساخت مرسدس یک نمونه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتر دو توربویی است که می تواند در حدود ۵۰۰ اسب بخار توان تولید کند. هر چند که از لحاظ طراحی خارجی با یک خودرو ساده طرف هستیم اما در مورد کابین همه چیز مطابق انتظار از یک خودرو بالای ۱۰۰ هزار دلار لوکس و زیبا است. کیفیت و متریال مواد استفاده شده بسیار بالا است. در زمینه امکانات و سرگرمی این خودرو یک نمونه تمام عیار است. شکی نیست که این خودرو یکی از بهترین suv های ساخته شده در بازار جهانی تا به اینجا است.

۲۰۲۰ Toyota ۴Runner

یکی از شهرت های تویوتا ساخت شاسی بلند و البته وانت های جان سخت است. خودروهایی که به این راحتی ها کم نمی آورند و تسلیم سختی ها نمی شوند. ۴Runner یک خودرو ارزان و کار راه انداز است. اگر بخواهیم از طراحی خارجی این خودرو بگوییم همین ابتدا باید بگوییم که به هیچ عنوان قرار نیست از این طراحی لذت ببریم. طراحی بسیار عجیب و به هیچ عنوان مناسب سال ۲۰۲۰ نیست. بخش بد طراحی بدون شک جلوی آن است. اآن چراغ های نا متعارف و اسپویلر نه چندان دوست داشتنی . تقریبا هیچ چیز در بخش طراحی این خودرو دوست داشتنی نیست. در زیر کاپوت این خودرو موتور کارآزموده ای وجود دارد. گرچه که توان آن با مشخصات موتور آن چنان هم خوانی ندارد اما با این حال این خودرو برای گذر از موانع سخت و مسیر های پر چالش توان بسیار خوبی را نشان می دهد. موتور این خودرو به صورت تنفس طبیعی  کار کرده و یک نمونه ۶ سیلندر ۴ لیتری است که می تواند در نهایت تلاش خود ۲۷۰ اسب بخار توان تولید کند. اما بدون شک بزرگترین مزیت این خودرو به سیستم ۴WD ان بر می گردد. به لطف این سیستم کیفیت رانندگی با این خودرو بسیار خوب و راحت است. رانندگی با این خودرو چه در شهر و چه در خارج آن با کیفیت بوده و به هیچ عنوان خسته کننده نیست. البته  این خودرو خیلی وقت است که به روز رسانی نشده است از همین رو هم چنان از یک گیربکس ۵ سرعته اوتومات در آن استفاده شده است. در بخش طراحی داخلی همه چیز بسیار ساده است وقرار نیست ما را هیجان زده کند. البته به طور حتم طراحی داخلی این خودرو بسیار بهتر از طراحی خارجی آن است. ۴Runner از فضای داخلی مطلوبی بهره مند  است ولی تنها از دو ردیف صندلی در آن بهره برده شده است. در بخش امنیت سرنشینان در تست های تصادف و سرعت، خوشبختانه امتیازات این  خودرو بسیار مناسب است و توانسته است که نظر کارشناسان را جلب کند. قیمت این خودرو در بازا جهانی معقول است و در بازه ۳۲ تا ۴۸ هزار دلاری قرار دارد.

Toyota Land Cruiser

اما آخرین خودرو این لیست گران ترین و البته یکی از شاهکارهای بی نظیر تویوتا است. لندکروز که به دفعات در مطالب قبلی درباره آن به طور مفصل صحبت کردیم خودرو بی نظیری است که هنوز هم از حیث کارایی یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار جهانی محسوب می شود. این خودرو توانسته است امتیازات بالا و هم چنین جوایز زیادی را در این سال ها به نام خود کند و خودش را به عنوان یکی از برترین خودرو های این کلاس معرفی کند. پیشرانه این خودرو یک ۸ سیلندر تنفس طبیعی است که حجمی معادل ۵.۴ لیتری دارد. توان خروجی این موتور به ۴۰۰ اسب بخار می رسد. قیمت خودرو تویوتا بالا بوده و بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است. در زمینه طراحی چه خارجی و چه داخلی هیچ نکته منفی بزرگی وجود ندارد. کیفیت سواری این خودرو بسیار بالا است و در بخش های کویری عملکردی دارد که هنوز هم می توان آن را یگانه خواند. هنوز که هنوزه مشتری اول این خودرو در کل جهان کشور های عربی حاشیه خلیج فارس هستند. شکی نیست که این خودرو تا به اینجا یکی از بهترین خودرو های ۴WD در دنیا محسوب می شود.


برترین suv های ۴x۴ جهان
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۰۱

ارسال: شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۴۶

به روز شده: شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵:۱۸

کلید واژه‌‌ها: suv های ۴x۴، شاسی بلند، فورد، سانتافه، سورنتو، جیپ، لندروور، مرسدس، تویوتا، لندکروز

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۱۰۲۵

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.