قدرتمند ترین خودرو های نیسان

  ۶۰ سال است که نیسان در بازار آمریکا برای عرضه خودرو های قدرتمند و پیشرو شبانه روزی تلاش می کند. نیسان در این راه هیچ گاه خسته نشده است. تاریخ نیسان های قدرتمند با داتسان افسانه ای شروع و با GT-R به اوج خود رسید. باید دید که آیا نیسان می تواند راه خود را به خوبی طی کند و به تعالی در این زمینه برسد یا نه؟  

سه‌‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹:۲۸ |

نیسان از آن خودروسازهایی است که همواره در سبد محصولاتش یک خودرو بسیار قوی و کارآمد وجود داشته است. شاید مردم سرزمین تابان خودروساز خود(نیسان) را یک خودرو ساز خانوادگی بدانند اما در آمریکا این قضیه کاملا متفاوت است.

نیسان همیشه خودروهای بی نظیر و فوق العاده ای در آمریکا داشته است که از حیث توان و اکثر آزمایشات باعث سر بلندی نیسان می شدند. در واقع نیسان با ساخت این نوع از خودروها همواره سعی می کرد تا هوش و نبوغ خود در ساخت انواع خودروها را به رخ دیگر رقبا بکشد از طرفی در آمریکایی که توان در خودروهای عضلانی خلاصه می شد دیدن یک خودرو غیر عضلانی اما توانمند بسیار جذاب به نظر می رسید.

نیسان این کار را ۶۰ سال است که آغاز کرده و در حال حاضر جزو اثبات شده ها در بازار آمریکا است و همواره مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. اما در این لیست قرار است به قوی ترین خودروهایی که توسط نیسان تا به حال ساخته شده است اشاره کنیم.
 
Datsun Fairlady SR۳۱۱

زمانی که ایتالیایی ها و بریتانیایی ها حاکمان بلا منازع بازار رودسترها در جهان بودند کمتر خودروسازی جسارت درگیری با آن ها را داشت. البته بعضی از خودروسازان که به کله شقی معروف بودند پا در این رقابت سخت گذاشتند. یکی از این خودرو سازان سخت کوش نیسان بود. نیسان نگاه کاملی به بازار داشت. رودسترهای ایتالیایی و انگلیسی بسیار لوکس و البته گران قیمت بودند. از این رو نیسان با خود گفت چرا یک رودستر توانمند اما ارزان تر از بقیه نسازیم. در آن زمان ردودسترها جزو خودرو های لوکس بودند و بسیار گران قیمت بودند. حاصل تلاش نیسان با این خودرو به همه نشان داده شد. ظاهر این خودرو کاملا بر خلاف ظاهر رودستر های لوکس بود و در زمینه طراحی کاملا مشخص بود که با یک خودروی ارزان تر از رقبا سر و کار داریم. البته نیسان برای اینکه در رقابت کم نیاورد در بحث پیشرانه بهترین دستاورد آن روز های خود را در این خودرو قرار داد. یک پیشرانه تنفس طبیعی ۲ لیتری ۴ سیلندر که می توانست ۱۵۰ اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. نیروی این خودرو به چرخ های عقب منتقل می شد. نیسان در این خودرو از یک گیربکس دستی ۵ سرعته استفاده می کرد. این گیربکس یکی از بهترین گیربکس های ژاپنی محسوب می شد. درست است که گفتیم این خودرو ارزان تر از رقبا بود ولی این به آن معنا نبود که مردم عادی می توانستند آن را بخرند.

Datsun ۲۴۰Z

افسانه Z های نیسان با این خودرو آغاز شد. همین اول بگوییم که این خودرو یکی از افتخارات بزرگ نیسان محسوب می شود. فرم بی نظیر این خودرو آن را به شدت برای مسابقات رالی مناسب می کرد. فرم طراحی جدید بود و از هیچ خودرویی کپی برداری نشده بود. این خودرو توانسته بود در سال ۱۹۷۳ در مسابقات WRC در رالی آفریقا در کنیا به مقام اول دست پیدا کند. مجموعه تولید نیرو در این خودرو بسار قوی بود چرا که  نیسان می خواست سری Z یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشد. این خودرو جزو اولین ها بود که از نسل جدید پیشرانه های نیسان در آن استفاده می شد. نیسان در این خودرو از یک موتور ۲.۴ لیتری ۶ سیلندر استفاده می کرد. این موتور می توانست بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ اسب بخار توان تولید کند. گیربکس این خودرو در نمونه های معمولی آن یک نمونه ۴ سرعته و در نمونه های پیشرفته و گران قیمت تر آن یک نمونه ۵ سرعته بود. این خودرو در آمریکا بسیار مورد اقبال قرار گرفت و توانست تعریف جدیدی از نیسان در این کشور عرضه کند. شکی نیست که این خودرو یکی از بهترین و افسانه ای ترین خودروهای ساخت نیسان در تاریخ است.

KPGC۱۰ Skyline GT-R (Hakosuka)
 
اما تاریخ خودروسازی در ژاپن با این خودرو وارد دوره درخشان خود شد. شکی نیست که GT-R ها افسانه ای ترین خودرو های ساخت نیسان تا به اینجا هستند. این خودرو های بی نظیر آینه تمام نمای نبوغ و مهندسی ژاپنی هستند. اما GT-R ها نمونه های بسیار زیادی دارند که سری های Skyline افسانه ای ترین آن ها هستند. این خودرو داستان جدیدی را تعریف می کرد و به طور کلی راه نیسان برای غلبه بر بازار های آمریکا را هموار می کرد. طراحی این خودرو بسیار جذاب بود. با این که این خودرو در ابتدا یک سدان بود اما خیلی زود  نمونه های کوپه و رودستر آن ساخته شد. شاید بپرسید که کلمه Hakosuka به چه معناست. این کلمه در ترجمه انگلیسی به معنای 'Boxy Skyline' این عبارت به سدان بودن این مدل اشاره داشته است. اما توان این خودرو بسیار قابل قبول بود به طرزی که آن را برای مسبقات مختلف به گزینه ای مناسب تبدیل می کرد. نیسان در این خودرو از یک موتور خطی ۲ لیتری ۶ سیلندر استفاده می کرد. این موتور می توانست در نهایت تلاش ۱۶۰ اسب بخار توان تولید کند. این خودرو در سال ۱۹۶۹ ساخته شد و آن قدر معرکه بود که نیسان در پایان آن سال توانست از این خودرو تعداد ۱۹۴۵ عدد به فروش برساند که یک عدد فوق العاده برای سال ۱۹۶۹ آن هم برای یک ژاپنی محسوب می شد.

R۳۲ Skyline GT-R (Godzilla)

مگر می شود از خودرو های معرکه نیسان نام ببریم ولی این خودرو را در لیستمان نداشته باشیم. عمده شهرت این خودرو نام ترسناک آن است. گودزیلا بهترین نامی بوده که نیسان می توانسته بر روی این خودرو فوق العاده بگذارد. در بین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ این خودرو جزو پیشرفته ترین خودروهای ساخت ژاپن عنوان می شد. این خودرو با هدف یک رقابت مستقیم با رقبای مطرح اش به ویژه حریفان قدرتمند آمریکایی ساخته شده بود. این خودرو آغازگر افسانه شکست ناپذیری GT-R در زمینه دریفت محسوب می شد. نیسان برای اولین بار در این سری از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده می کرد. این خودرو از یک موتور ۲.۶ لیتری ۶ سیلندر استفاده می کرد. البته این موتور را دو عدد  توربوشارژ همراهی می کرد. توان خروجی این موتور بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار بود. این توان برای این خودرو سرعت بالایی را به ارمغان آورده بود. البته ویژگی بارز این خودرو توانایی بی نظیر آن در پیست بود. این خودرو در بین سال های ۸۹ تا ۹۱ در ۲۹ مسابقه شرکت کرد که توانست در تمامی آن ها به پیروزی برسد. شکی نیست که می توان این خودرو را جزو افسانه ای ترین خودرو های نیسان دسته بندی کرد.

R۳۴ Skyline GT-R Z-Tune

این خودرو آخرین نسل خودرو های بی نظیر سری skyline محسوب می شود. این نسل از GT-R ها افسانه ای ترین خودرو های این سری محسوب می شوند چرا که کیفیت آن ها بسیار بالا بود و واقعا معنی قدرتمند می دادند. این خودرو توسط شرکت نیسمو که تیون کننده اختصاصی محصولات نیسان محسوب می شد تیون شده است. نیسمو در این خودرو از پک Z-TUNE استفاده کرده است. این پک به واسطه داشتن حرف Z جزو برترین پک های تیون شرکت نیسمو محسوب می شود. آخرین Skyline یکی از بهترین آن ها تلقی می شود. نیسان در خودرو خود از یک موتور ۲.۸ لیتری ۶ سیلندر استفاده کرده بود. این موتور یکی از پیشرفته ترین و پیچیده ترین موتور های زمان خودش محسوب می شود. نیسان در کار این موتور دو عدد توربو را نیز به کار برده. این موتور کم حجم به لطف ساز و کار پیچیده اش می تواند ۵۰۰ اسب بخار تولید کند. خودرو نیسان می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در زمان بی نظیر ۳.۸ ثانیه طی نماید. طراحی این خودرو یکی از برترین طرای های ممکن در زمان خودش بود. این طراحی نه تنها به سبک قدیمی خود وفادار بود بلکه می توانست در نسل جدید هم نظر خریداران را جذب کند. این خودرو یک خودرو گران قیمت بود برای همین هم نیسان تنها ۱۹ مدل از آن را تولید کرد که دو مدلی که اول از همه تولید شده اند را به موزه نیسان در ژاپن برده است. شکی نیست که این خودرو یکی از برترین خودروهای نیسان در تاریخ این خودروساز محسوب می شود.

Nissan ۳۷۰Z

نیسان کم کم دریافته بود که حرکتش در زمینه خودرو های قدرتمند در بازار میانی بسیار کند شده است. رقبای نیسان در این بازار حضور چشمگیری داشتند. بزرگترین رقبای نیسان یعنی تویوتا و سوبارو با خودروهای خوش قیمت اما قوی به بازار میانی حمله کرده بودند این در حالی بود که نیسان صرفا به فروش خودرو های گران قیمت سری GT-R مشغول بود. مدیران نیسان تصمیم گرفتند تا با عرضه یک خودرو در سطح  میانی لذت سواری خودروهای گران قیمت GT-R را به سطح  میانی بازار بیاورند. برای همین هم مهندسین نیسان دست به کار شدند و دست به تولید یک پلتفرم جدید زدند. نتیجه کار نیسان خودرو ۳۷۰Z بود. این خودرو از دیگر رقبای خود در بخش میانی جوان تر بود از این رو برای جلب نظر خریداران کار سختی را در پیش داشت. مهندسین نیسان پلتفرم این خودرو را بسیار شبیه به خودرو گران قیمت خود ساختند اما در یک قالب  کوچک تر. نیسان که سعی داشت در بازار موفق شود ویژگی اصلی این خودرو را در کاپوت آن قرار داد. یکی از ویژگی های این خودرو موتور قدرتمند آن است. این موتور توان بسیار خوب و مناسبی دارد. نیسان در این خودرو از یک موتور تنفس طبیعی ۳.۷ لیتری ۶ سیلندر استفاده کرده است. این موتور می تواند برای این خودرو ۳۵۰ اسب بخار توان تولید کند. این خودرو به خاطر سایز کوچکش والبته وزن پایین و موتور قوی اش در شتاب گیری بسیار موفق است اما در زمینه دریفت به هیچ عنوان به پای برادر گران قیمتش نمی رسد. در مورد طراحی ظاهری هم نمی توان گفت با یک طراحی عالی طرف هستیم و صرفا به خوب بسنده می کنیم. در واقع طراحی این خودرو نه آن قدر زشت است که نتوان نگاهش کرد و نه آن قدر زیبا است که عاشقش شویم. ۳۲۰Z هم چنان در حال تولید است و بازه قیمتی بین ۳۶ تا ۵۰ هزار دلار برای آن تعیین شده است.

R۳۵ Nissan GT-R

بعد از پایان افسانه Skyline دیگر کسی فکر نمی کرد که نیسان بتوان خودرو مناسبی از سری GT-R تولید کند. واقعیت این بود که تا چند سال بعد از بازنشستگی سری محبوب Skyline هم بد شانسی بالا رده ترین خودروهای نیسان، این شرکت را رها نمی کرد. نیسان که دلش نمی خواست ببیند گذشته خوبش به راحتی از بین می رود تصمیم گرفت که با تولید یک خودرو جدید روند بازی را به نفع  خود تغییر دهد. زمانی که نیسان GT-R را معرفی کرد اکثرا نمی توانستند به آن اعتماد کنند. اما زمانی که این خودرو زیر تیغ کارشناسان رفت و در پیست ها تست های بی شماری روی آن انجام شد نظر همه ۱۸۰ درجه عوض شد. GT-R یک خودرو تمام عیار و فوق سریع در پیست محسوب می شد. آن چه که بیش از همه این خودرو را جذاب کرده بود قابلیت بی نظیر آن در زمینه دریفت بود. سرعت این خودرو در دریفت به طرز فاحشی از تمام خودرو های هم مرتبه اش بالاتر بود. طراحی خودرو بسیار جذاب و دوست داشتنی بود و حس یک اسپرت تمام عیار را به سرنشینانش منتقل می کرد. نیسان در این خودرو از یک موتور بسیار کم مصرف اما بسیار قوی استفاده کرد. با این که حجم و اندازه این موتور از رقبای دیگرش بسیار کم تر بود اما توان تولیدی آ به مراتب بالاتر و قابل استفاده تر بود. همین امر باعث می شد  بدون کم کردن قدرت موتور مصرف سوخت به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند. موتور این خودرو یک نمونه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری است. در کنار این موتور دو عدد توربوشارژ قرار گرفته است. توان خروجی این موتور نزدیک ۶۰۰ اسب بخار است. GT-R به لطف این موتور می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳.۸ ثانیه بپیماید. رقابت با GT-R در پیست کار هرکسی نیست و رقیب باید به شدت قدر باشد تا در این صورت شانسی در مقابل GT-R داشته باشد. در حال حاضر GT-R بهترین خودرو تولیدی نیسان والبته که یکی از بهترین اسپرت ها در تاریخ خودرو سازی جهان محسوب می شود.

Infiniti Q۵۰ Eau Rouge

درست است که این خودرو تولید مستقیم نیسان نیست اما تولید آن در کارخانه تحت مالکیت نیسان صورت گرفته است. برند اینفینیتی زیر مجموعه لوکس نیسان است که به طور مستقیم برای رقابت در بازار آمریکا تاسیس شد. قرار بود این خودرو رقیب مستقیم خودرو BMW M۳ باشد اما به علت درگیری ها و مشکلات در قسمت مدیریت اینفینیتی و درگیری مدیران ارشد این کارخانه و مدیران نیسان این خودرو هیچ گاه به طور انبوه تولید نشد و هنوز هم در صف تولید قرار دارد تا شاید اجازه تولید بگیرد. Q۵۰ یکی از بهترین سدان های شرکت ژاپنی محسوب می شود از طرفی چون قرار بود این خودرو با یک خودرو از شرکت M رقابت کند بسیار مهم بود تا توانمند باشد. در واقع اینفینیتی روی قدرت این خودرو حساب ویژه ای باز کرده است . از این رو اینفینیتی در این خودرو از همان موتور استفاده شده در GT-R استفاده کرده است. این موتور قدرتمند می تواند ۵۸۰ اسب بخار توان برای این خودرو تولید کند. البته هنوز تکلیف این خودرو مشخص نیست اما می توان امیدوار بود که بتوان در آینده نزدیک این خودرو را در جاده ها و خیابان های آمریکا دید.

Nissan IDx Nismo Concept
 
اما یک کانسپت آخرین نمونه موجود در لیست ما است. با این که خودرو در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۳ رونمایی شد اما هنوز خبری از آن نیست. هنوز مشخص نیست که چرا نیسان درباره تولید این خودرو مردد است. از مشخصات این خودرو کاملا متوجه می شویم که این خودرو برای رقابت مستقیم با تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ توسط نیسان ساخته می شود تا دست نیسان در بازار اسپرت های ارزان قیمت خالی نباشد. آن طور که از مشخصات این خودرو تا به اینجا مشخص شده این خودرو به یک  موتور ۱.۶ لیتری توربو مجهز می شده است. این موتور احتمالا در قسمت عقب خودرو قرار دارد پس می توان گفت در این صورت این خودرو یک خودرو دیفرانسیل عقب خواهد بود. البته این خودرو توسط شرکت نیسمو تولید شده ولی نیسان بر روی تولید آن نظارت مستقیم داشته است. نمی دانم چرا ولی هنوز خبری از این خودرو در بازار نشده است . باید دید که نیسان از تولید این خودرو منصرف شده یا نقشه زیرکانه ای را برای آن در نظر گرفته است.


قدرتمند ترین خودرو های نیسان
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۹۴

ارسال: سه‌‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹:۲۸

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱:۴۴

کلید واژه‌‌ها: نیسان

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۱۰۹

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.