محبوبیت شاسی‌بلندها بازهم قربانی گرفت

پایان زود هنگام برای رنو تلیسمان

  در گذشته نه‌چندان دور، بیشتر افراد وقتی قصد خرید خودروی جدیدی را داشتند، به سراغ مدل‌های سواری می‌رفتند. اما اکنون سلیقه عموم مشتریان تغییر پیدا کرده و نشستن بر پشت فرمان خودروی شاسی‌بلند به یک تب جهانی تبدیل شده است. این تغییر سلیقه، خودروسازان را بیش از پیش به سمت تولید مدل‌های شاسی‌بلند سوق داده است.  

چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳:۳۴ |

بدیهی است که با افزایش استقبال از خودروهای شاسی‌بلند، فروش سایر مدل‌ها کمتر و کمتر می‌شود؛ وقتی هم میزان فروش مدلی خاص نزولی باشد، طبیعتا خودروسازان دیگر تمایلی برای تولید آن نخواهند داشت.

فورد یکی از کمپانی‌هایی بود که به خاطر افت چشمگیر میزان فروش مدل‌های سدان خود، تصمیم گرفت به تولید برخی از آنها در ایالات متحده خاتمه دهد. در ابتدا این اقدام فورد با انتقادهایی روبرو شد، اما وقتی که سایر شرکت‌ها استراتژی مشابهی را در پیش گرفتند، مشخص شد تصمیم خودروساز آمریکایی اصلا اشتباه نبوده است.

رنو جدیدترین برندی است که استراتژی حذف مدل‌هایی با آمار فروش ضعیف‌تر را در دستور کار قرار داده تا از طریق صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پرسودتر را شتاب بیشتری ببخشد. این پروژه‌ها شامل خودروهای شاسی‌بلند و مدل‌های تمام الکتریکی می‌شود.

به گزارش نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News) خودروساز فرانسوی در راستای استراتژی جدید خود دو مینی‌ون اسپیس (Espace) و سنیک (Scenic) را از خطوط تولید حذف خواهد کرد. علاوه‌بر این دو، سدان زیبا و خوش‌استیل تلیسمان نیز قربانی بازنگری رنو در سبد محصولات خود خواهد شد. اتوموتیو نیوز در گزارش خود افزوده آینده مدل خوشنام مگان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

داده‌های سال قبل موسسه JATO dynamics حکایت از آن دارد فروش هر سه مدل سنیک، اسپیس و تلیسمان با افت همراه بوده است. سال گذشته در اروپا ۷۷,۵۰۷ دستگاه سنیک به فروش رسیده که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۶ درصد کاهش یافته است. فروش اسپیس و تلیسمان نیز هر دو با ۲۰ درصد افت به به ترتیب به ۹,۵۶۱ و ۱۵,۸۲۶ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

به غیر از حذف مدل‌های مذکور، پیش‌بینی می‌شود شرکت رنو برای تعدیل هزینه‌ها همکاری خود با نیسان و میتسوبیشی را افزایش دهد؛ همچنین فروش برخی از دارایی‌ها و خروج از بازار چین جزو دیگر راهکارهای احتمالی رنو برای کاستن از هزینه‌ها خواهد بود.

شایان ذکر است رنو با توجه به گستره جغرافیایی بازارها و زیرمجموعه‌هایی مثل داچیا، رنو سامسونگ، لادا و آلپین حدود ۵۰ مدل مختلف را تولید می‌کند.


محبوبیت شاسی‌بلندها بازهم قربانی گرفت
پایان زود هنگام برای رنو تلیسمان
خبر

کد محتوا: ۲۰۹۹۱

ارسال: چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳:۳۴

به روز شده: چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵:۲۹

کلید واژه‌‌ها: شاسی بلند، رنو، رنو تلیسمان، فورد، نیسان، میتسوبیشی، داچیا

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۵۸۸

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.