برترین خودرو های SPEEDSTER جهان

  اگر دوست دارید تا با برترین خودرو های SPEEDSTER آشنا شوید این مطلب را دنبال کنید.  

سه‌‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹:۰۶ |

دنیای خودروها پرشده از خودروهای متفاوت. یکی کوپه است و یکی دیگر هاچبک، یکی سدان و دیگری یک SUV. تنوع خودروها بسیار زیاد هستند و البته که هرکدام برای هدف خاصی طراحی ‌شده ‌اند. یکی از بهترین نمونه ‌هایی که تا به ‌حال در صنعت خودروسازی ساخته شده است خودروهای Speedsters هستند. معنی این عبارت به فارسی تیزپا یا بسیار سریع معنی می ‌دهد. این خودروها به خودروهای رودستر بسیار شبیه هستند با این تفاوت که این خودروها هیچ سقف باز شونده‌ای برای این خودروها در نظر گرفته نشده است.

در ضمن نمونه‌ های Speedsters به‌ واسطه طراحی خاصشان و سرعت بسیار بالایشان بسیار گران‌ قیمت هستند از این ‌رو عده بسیار کمی ‌توان خرید این نوع خودرو ها را دارند. در این مطلب قصد داریم به برترین خودروهای Speedsters تاریخ به بپردازیم.

Porsche ۳۵۶ Speedster

پورشه از آن خودروسازهایی است که همیشه پیشگام در تمامی حوزه‌ها بوده است. پورشه اولین گام ساخت این نوع خودروها را در سال ۱۹۵۰ برداشت. درآن سال‌ ها اسپیدستر ها حضور فعالی در اروپا داشتند ولی ر آمریکا آن‌ چنان مشهور و شناخته‌ شده نبودند. حقیقت این بود که برخلاف اروپایی‌ها از نگاه آمریکایی‌ها خودروهای غول‌ پیکر و سقف دار شورلت و یا کادیلاک لوکس ‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شدند. در همین حین پورشه جوان که تازه ۱۹ سال سن داشت قدم در بازار بزرگ آمریکا گذاشت. طرح پورشه برای حضور در این بازار جالب بود. پورشه اولین حضور جدی خود  در این بازار را با ارائه یک اسپیدستر آغاز کرد. مدلی که وارد بازار آمریکا شد پورشه ۳۶۵ بود. این خودرو به معنی کامل کلمه کوچک بود. کوچک بودن این خودرو باعث می‌ شد که علا رقم استفاده از پیشرانه ضعیف از سرعت قابل قبولی بهره ببرد. برخلاف انتظار همه، این خودرو در ایلات متحده بسیار موفق عمل کرده و بتواند نظر آمریکایی‌ها را جلب کند. این خودرو کوچک از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ استفاده می ‌کرد که تنها می ‌توانست ۶۰ اسب بخار توان تولید نماید. با تمام این توصیفات می‌توان به ‌راحتی این خودرو را جزو  برترین خودروهای اسپیدستر تاریخ قرارداد.

Lamborghini Aventador J

شک نکنید که اگر نام لامبورگینی بر روی محصولی گذاشته شد باید همه به احترام آن از گود رقابت خارج شوند. شکی نیست که آونتادور یکی برترین ابر خودروهای جهان به شمار می ‌رود. این خودرو بی ‌نظیر چند سالی هست که به‌عنوان یکی از پرچم‌ داران تمام‌ عیار لامبورگینی محسوب می‌ شود. اما سری آونتادور در ابتدا از این  نمونه بهره نمی ‌برد تا این‌ که در نمایشگاه خودرو جنووا در سال ۲۰۱۲ مدل اسپیدستر این خودرو نیز به همگان معرفی شد. نحوه طراحی این خودرو شما را به یاد خودروهای فرمول یک می ‌اندازد. این خودرو از یک پیشرانه فوق قوی استفاده می‌ کند. لامبورگینی در محصول خود از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری استفاده می‌ کند. این پیشرانه قدرتمند به ‌صورت تنفس طبیعی کارکرده و می ‌تواند ۷۰۰ اسب بخار توان تولید نماید. این توان به این خودرو اجازه می ‌دهد تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۲.۷ ثانیه عملی سازد. این خودرو به‌ صورت کاملاً محدود تولید شده است و در حال حاضر این کارخانه دیگر این مدل خودرو را تولید نمی ‌کند با این‌ حال در زمان فروش این خودرو برایش برچسب قیمتی ۲.۸ میلیون دلاری در نظر گرفته ‌شده بود.

۱۹۳۲ Ford Model ۱۸ Speedster

یک نمونه بسیار خاص و کاملاً اختصاصی. از این خودرو تنها یک مدل ساخته شد وآن هم به سفارش مؤسس فورد ، یعنی خود آقای فورد. فورد تنها کسی بود که از این خودرو استفاده می ‌کرد. این خودرو مخصوص خود آقای فورد ساخته‌ شده بود. در این خودرو از تمام المان‌ های لوکس گرایی استفاده‌ شده بود و واقعاً یک خودرو تمام عیار در حد و اندازه مؤسس فورد ساخته ‌شده بود. این خودرو یکی از معدود نمونه‌های آن زمان بود که پیشرانه‌های ۸ سیلندر تخت استفاده می ‌کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۶ در میشیگان آمریکا در یک حراجی به قیمت ۷۷۰ هزار دلار آمریکا به فروش رفت.

Mercedes SLR Stirling Moss

این خودرو برای گرامیداشت  یکی از افسانه‌ای ‌ترین رانندگان مسابقه‌ای جهان ساخته شد. نام این راننده استرلینگ ماس بود که به خاطر خدمات ورزشی و افتخاراتی که برای بریتانیا کسب کرده بود توسط شخص ملکه انگلیس به او لقب سر اعطا شد. لقب وی بسیار جالب است. وی بزرگ ‌ترین راننده جهان است که تا به‌ حال یک ‌بار هم قهرمان جهان نشده است. وی با خودروهای زیادی مسابقه داده . وی درمجموع عمر ورزشی خود ۵۲۹ بار مسابقه داده است که توانسته در ۲۱۲ تای آن‌ها پیروز شود. مسابقات فرمول یک جایی است که او بیشترین برد خود را درآن به دست آورده است ولی با این اوصاف هم  هیچ‌ گاه نتوانست قهرمانی جهان را به دست آورد. متاسفانه سر استرلینگ ماس در ۱۲ آوریل ۲۰۲۰ از دنیا رفت. اما این خودرو به خاطر قدردانی از وی توسط مرسدس ساخته شد. دانستن این نکته واجب است که وی در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ راننده خودروهای فرمول یکی مرسدس بنز بوده است به همین خاطر مرسدس برای قدردانی از وی در سال ۲۰۰۸ این خودرو حیرت ‌انگیز را ساخت. این خودرو بی ‌نظیر از یک موتور ۵.۴ لیتری ۸ سیلندر به همراه یک سوپر شارژ استفاده می ‌کند. این مجموعه بی ‌نظیر می ‌تواند ۶۵۰ اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو دوست‌ داشتنی می‌ تواند ۰ تا ۱۰۰ را تنها در ۳.۴ بپیماید و نهایت سرعت خود را ‌به عدد حیرت‌ انگیز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند. از این ابر خودرو تنها ۷۵ نمونه تولید شد که تمامی آن ها در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ به فروش رفتند.

Aston Martin CC۱۰۰

این خودرو هم برای یاد بود یکی از برترین خودروهای مسابقه‌ای تاریخ ساخته‌ شده است. خودرو بی ‌نظیر DBR۱ یک خودرو دوست‌ داشتنی و تمام‌عیار محسوب می شد که توانست قهرمان مسابقات لمانز سال ۱۹۵۹ باشد. از این‌ رو استون مارتین تصمیم ‌گرفت برای یاد بود این خودرو دوست ‌داشتنی خودرو CC۱۰۰ را بسازد. البته اگر کسی به سرش زد که این خودرو را بخرد باید برایش در حدود ۷۷۰ هزار دلار هزینه بپردازد. این خودرو دوست ‌داشتنی در طراحی پلتفرم بسیار به خودرو سال ۱۹۵۹ شبیه است اما درزمینهٔ طراحی خارجی درواقع یک ونتیج است. این خودرو درزمینهٔ توان بسیار قدرتمند ظاهر می ‌شود و طبق روال همیشگی این خودروساز شاهد استفاده از یک موتور ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری در این خودرو هستیم. این موتور می‌ تواند برای این خودرو ۵۵۵ اسب بخار توان تولید نماید.

Audi TT Clubsport Quattro

این خودرو اولین و آخرین تجربه ساخت اسپیدستر توسط AUDI است. هنوز هم کسی فلسفه ساخت خودروهایی TT را  از طرف AUDI درک نکرده است. این خودروها از پلتفرم‌های کوچک استفاده می‌ کنند و نه ظاهر آن‌ چنان لوکسی دارند و نه آن چنان‌ که باید قدرتمند هستند ولی قیمت بالایی دارند. این خودرو در سال ۲۰۰۷ ساخته شد. این خودرو درآن سال در مقایسه با اسپیدستر های دیگر بیشتر شبیه یک شوخی بود. اما دلیل جای ‌گیری این خودرو در این لیست صرفاً به خاطر کیفیت ساخت بالای آن است. این خودرو یکی از خوش‌ ساخت‌ ترین خودروهای AUDI  محسوب می ‌شود. هرچند که این خودرو بسیار با کیفیت بود ولی نتوانست آن‌ طور که باید در دل مشتریان اثر بگذارد از این ‌سو تولید آن در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید.

BMW ۳۲۸ Hommage

درست است. در روزگاران قدیم ساخت اسپیدستر ها بسیار مرسوم بوده است ازاین ‌رو BMW هم به تولید این نوع خودرو می ‌پرداخته است. اما BMW صرفاً یک تولیدکننده معمولی نبود. اسپیدستر های ساخت BMW جزو برترین خودروهای زمان خود بودند. یکی از برترین اسپیدستر های تولید شده توسط BMW خودرو ۳۲۸ مدل ۱۹۳۶ است. این خودرو یک خودرو فوق ‌العاده و توانمند بود که از ظاهر بسیار زیبایی بهره می ‌برد. در سال ۲۰۱۱ برای بزرگداشت ۷۵ سالگی این خودرو دوست‌ داشتنی یک خودرو عجیب ‌وغریب با نام ۳۲۸ Hommage تولید کرد. در ابتدا بسیاری فکر می‌ کردند که این خودرو یک کانسپت است اما بعدها BMW به‌ طور مستقیم تنها نمونه این خودرو را به نمایش گذاشت. ظاهر این خودرو بسیار عجیب است  و به نظرمی آید که BMW تلاش داشته در کنار یاد بود خودرو افسانه‌ای خود کمی از موقعیت به وجود آمده استفاده کند و دور نمایی از خودروهای آینده خود ترسیم کرده است. موتور استفاده‌ شده در این خودرو یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری دو توربویی است که می‌ تواند ۴۸۰ اسب بخار توان تولید نماید. از این خودرو تنها یک نمونه ساخته‌ شده است که در دفتر مرکزی BMW  نگه ‌داری می ‌شود.

Eagle Speedster

تا قبل از این‌ که جگوار وارد فاز کم ‌توجهی از طرف هوادارانش  شود یک خودروساز بسیار دوست ‌داشتنی و البته نوآور بود. این خودروساز یکی از برترین خودروسازهای انگلیسی بود که درزمینهٔ ساخت خودروهای اسپیدستر بسیار با مهارت بود. یکی از مدل‌ های محشر این خودروساز خودرو اسپیدستر EAGLE بود. یک خودرو خوش‌ چهره و البته خوش ‌فرم است که طرفداران بسیار زیادی داشت. این خودرو از یک موتور بسیار کارآمد استفاده می ‌کرد. این موتور یک نمونه ۶ سیلندر ۴.۷ لیتری بود که می‌توانست به صورت تنفس طبیعی کار کند و درنهایت ۳۳۰ اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو توانمند می‌ توانست ۰ تا ۱۰۰ را در زیر ۵ ثانیه طی نماید. نهایت سرعت این خودرو به ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد. این خودرو بی ‌نظیر یکی از پرفروش ‌ترین خودروهای اسپیدستر تاریخ به‌ حساب می آید.

Morgan Plus ۸ Speedster

این خودرو از معدود خودروهای تاریخی و مدرن فعلی است که ظاهرش از ۷۰ سال پیش تا به‌ حال هیچ تکانی نخورده. حتی نسخه سال ۲۰۱۸ هم هیچ تغییری در ظاهر را تجربه نکرده است. مورگان یک شرکت انگلیسی است که تمام تخصصش تولید همین خودروهای اسپیدستر است و تا به ‌حال هیچ خودروی دیگری جز این خودروها تولید نکرده است. مانند عادت همیشگی مورگان بازهم شاهد استفاده از پیشرانه ساخت BMW در این خودرو هستیم. موتور این خودرو یک نمونه ۴.۸ لیتری ۸ سیلندر است که می ‌تواند نزدیک ۵۰۰ اسب بخار توان تولید نماید. از این خودرو دوست داشتنی و قدیمی تنها ۶۰ عدد ساخته‌ شده است که قیمت هرکدام از این خودروها در حدود ۱۲۰ هزار دلار تعیین‌ شده است.

Ferrari Monza SP۱ And SP۲

فراری یکی از پیشکسوتان تولید خودروهای اسپیدستر در جهان به شمار می ‌رود. بیشترین استفاده از این خودروها در تیم های مسابقه‌ای فراری صورت می ‌گرفت. اما دو مدل خودرو اسپیدستر که توسط فراری تولید شده‌ اند مدرن شده دو خودرو افسانه‌ای SP۱ و SP۲ هستند. این دو خودرو در مسابقات فرمول یک و فرمول دو مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. اما مدل SP۱ همانند مدل اصلی از یک صندلی بهره می ‌برد و مدل SP۲ هم مانند مدل اصلی از دو صندلی بهره می ‌برد. طراحی این دو خودرو به ‌قدری مهیج است که به ‌راحتی می ‌توان لقب زیبا ترین اسپیدستر های ساخته‌ شده از سال ۲۰۰۰ به بعد را به آن‌ها داد. این دو خودرو بر روی پلتفرم فراری ۸۱۲ سوپرفست استفاده می ‌کنند. فراری در خودرو ها از قدرتمند ترین پیشرانه ساخت خود استفاده می ‌کند. پیشرانه این دو خودرو یکسان بوده و هردوی آن‌ها از یک موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر استفاده می ‌کنند. این موتور توانمند می ‌تواند ۸۰۰ اسب بخار توان تولید نماید. فراری درمجموع تنها ۵۹۹ عدد از این خودروها خواهد ساخت. قیمت در نظر گرفته‌ شده برای این خودروها بسیار بالا بوده و هرکدام قیمتی معادل ۱.۸ میلیون دلار دارند.

Aston Martin V۱۲ Speedster

آخرین خودرو این لیست متعلق به استون مارتین است. طبق وعده قبلی استون مبنی بر معرفی ۱ با ۲ مدل فوق خاص در هرسال این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو همان خودرو ونتیج V۱۲ است. اما تغییرات بسیار جالبی در ظاهر بر روی آن اعمال ‌شده که به جذاب ‌تر شدن آن کمک شایانی کرده است. قیمت این خودرو دوست ‌داشتنی بالا بوده  و در حدود ۹۵۰ هزار دلار در نظر گرفته‌ شده است. استون مارتین در این خودرو از یک موتور بزرگ ۱۲ سیلندر استفاده کرده‌ است. این موتور حجمی در حدود ۵.۴ لیتر دارد البته دو عدد توربو هم این موتور را یاری می ‌کنند. درنهایت توان خروجی این موتور به ۷۰۰ اسب بخار می‌ رسد. این خودرو ۰ تا ۱۰۰ را در ۳.۱ ثانیه طی می ‌نماید و می ‌تواند  حداکثر سرعت خود را به ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت برساند. از این خودرو تنها ۸۸ نمونه تولید خواهد شد.


برترین خودرو های SPEEDSTER جهان
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۸۴

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹:۰۶

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷:۱۵

کلید واژه‌‌ها: پورشه، لامبورگینی، فورد، مرسدس، استون مارتین، آئودی، بی ام و، فراری،

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۹۷۴

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.