
این خودرو در نگاه اول کاملا مشابه یک دیفندر ۱۱۰ استاندارد است. اما چیزی که باعث تمایز این نسخه شکار شده دیفندر با نمونه استاندارد میشود، استیکر "پروتوتایپ" نصب شده در گوشه کاپوت و چهار خروجی اگزوز نصب شده در پروفیل عقب است. این خروجیهای اگزوز دایرهای شکل با دیزاین سپر و دیفیوزر این خودرو چندان هماهنگ نیستند، بدین ترتیب ممکن است طراحی آنها هنوز کامل نشده باشد و یا اینکه لندروور قصد نصب سپری جدید برای نسخه تولیدی دیفندر هشت سیلندر را دارد.
با استناد به پیشرانههای هشت سیلندر فعلی لندروور و خبرهای منتشر شده این احتمال بسیار قوی است که یک پیشرانه ۴۹۹۹ سی سی در زیر کاپوت این دیفندر در حال تست نصب شده باشد. این پیشرانه هشت سیلندر ۵ لیتری همان پیشرانهای است که برای رنج روور، رنج روور اسپرت و رنج روور ولار نیز پیشتر نصب شده بود.
اما یک ابهامی در خصوص پیشرانه این خودرو وجود دارد؛ پیشتر خبری منتشر شده بود که در آن مطرح شد محصولات هشت سیلندر آینده لندروور ممکن است از پیشرانه ۴.۴ لیتری هشت سیلندر توربوشارژ بامو بهره ببرند. این خبر از آنجایی قوت میگیرد که فورد در حال تعطیل کردن کارخانه خود در انگلیس بوده که در آن پیشرانه ۵ لیتری هشت سیلندر را برای محصولات فعلی لندروور تولید میکرده است.
البته اتوکار حدس میزند که لندروور ممکن است از این پیشرانه به میزان کافی در انبار داشته باشد تا آن را روی محصولاتی همچون این نسخه قدرتمندتر دیفندر در آینده نصب کند. با توجه به محدود بودن تعداد این پیشرانه، یقینا این دیفندر هشت سیلندر به تعداد محدودی در سطح دنیا به فروش میرسد.
به گفته بسیاری از تحلیلگران، لندروور با الگو قراردادن مرسدس بنز جی کلاس، در حال طراحی یک دیفندر هشت سیلندر است. این بدان معناست که دیفندر هشت سیلندر در کنار ارائه دادن قابلیتهای خیره کننده در آفرود، همچنان کابینی لوکس و با کیفیت را در اختیار سرنشینان قرار میدهد؛ درست مثل مرسدس جی کلاس! گرچه رنج روور هم این دو قابلیت را در کنار هم به مشتری ارائه میکند، اما دیفندر لوکس بودن و عملکرد بالا در بیراهه نوردی را در پکیجی به مراتب ارزانتر از رنج روور در اختیار راننده قرار میدهد.
در این لحظه مشخص نیست که این پیشرانه هشت سیلندر امکان نصب روی نسخه دو درب دیفندر با کد اتاق ۹۰ را هم دارد یا صرفا برای نسخه چهار درب این خودرو با کد اتاق ۱۱۰ توسعه یافته است. به گفته منابع بریتانیایی، دیفندر هشت سیلندر در سال ۲۰۲۱ رونمایی میشود، اما تا آن موقع باید لندروور از نسخه پلاگ این هیبریدی دیفندر پرده برداری کرده باشد.