معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
ترمیم شیشه ی خودرو
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده اید؟
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
به یاد جوانان
تجربه رانندگی با ایکو دنا پلاس توربو
پنجشنبه، ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
برترین خودروها با بدنه فایبرگلاس
دوشنبه، ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید
دوشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
آینده سوخت هیدروژن؛ موانع و فرصتها
شنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
ستاره های شرقی
۱۰ محصول قدرتمند تویوتا در بازار جهانی
پنجشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
در نبود نسخه RS Q۵ صورت گرفت
اولین کیت تقویتی ABT برای آئودی Q۵ پلاگ این هیبریدی
حدود یک سال پیش کمپانی ABT یک نسخه از آئودی RS۶ استیشن را با پیشرانه هیبریدی و قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسببخار معرفی کرده بود که اوج هنر و دانش این تیونر با تجربه آلمانی را نشان میداد؛ حال این کمپانی یک پکیج تقویتی برای یک خودروی الکتریکی سازی شده آئودی معرفی کرده که برخلاف RS۶ ۱۰۱۸ اسببخاری، هم اکنون قابل سفارش است. این پکیج تقویتی برای اسیووی Q۵ TFSIe توسعه داده شده و به موجب نصب آن بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه الکتریکی سازی شده این اسیووی پلاگ این هیبریدی نسبت به حالت استاندارد افزایش چشمگیری یافته است.
شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷:۰۵ |
با وجود اینکه آئودی در حال توسعه RS Q۵ است، اما بسیاری به دنبال خرید گزینههای جایزگین هستند. هم اکنون قدرتمندترین نمونه این اسیووی تریم SQ۵ بوده که در اروپا با یک پیشرانه دیزلی و در سایر کشورها با یک پیشرانه بنزینی به فروش میرسد. اما ABT اینبار به سراغ تیونینگ و ارتقا نسخه Q۵ ۵۵ TFSIe رفته است؛ این خودرو در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۶۲ اسببخار و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر است، اما به لطف تغییراتی که این تیونر در آن اعمال کرده، بیشینه قدرت آن حال به ۴۲۰ اسببخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به ۵۵۰ نیوتنمتر رسیده است. این افزایش قدرت به دلیل ارتقا و تقویت بخش درونسوز این پیشرانه هیبریدی یعنی نیروگاه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این Q۵ پلاگ این هیبریدی حاصل شده است. کمپانی ABT هیچ مطلبی را در خصوص عملکرد نسخه تیون شده Q۵ ذکر نکرده، اما یقینا افزایش قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به حالت استاندارد، موجب بهبود عملکرد این خودرو در شتابگیری میشود. جهت یادآوری بیان میکنیم که Q۵ ۵۵ TFSIe استاندارد قادر بود طی ۵.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. اگر این عملکرد شما را متحیر نمیکند لازم است یادآوری کنیم که Q۵ پلاگ این هیبریدی خودرویی بسیار سنگین وزن است؛ این خودرو بدون درنظر گرفتن وزن راننده، وزن خالصی معادل ۲۰۳۰ کیلوگرم دارد. در این لحظه هنوز مشخص نیست که آئودی چه زمانی قدرتمندترین عضو Q۵ یعنی نسخه RS آن را معرفی کند، اما سیاست این کمپانی معرفی اسیوویهای قدرتمند و اسپرت جدید طی ماههای پیش رو است. در این زمان که آئودی RS Q۵ را معرفی نکرده، کمپانی ABT تمرکز خود را روی تیونینگ و ارتقا انواع نسخههای Q۵ از جمله مدلهای هیبریدی و پلاگ این هیبریدی این خودرو گذاشته است. کمپانی ABT یک پکیج تقویتی دیگر برای نسخه پلاگ این هیبریدی پایه Q۵ یعنی تریم Q۵۰ TFSIe هم عرضه کرده؛ به موجب نصب این کیت تقویتی بیشینه قدرت تولیدی این خودرو از ۲۹۵ به ۳۵۳ اسببخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن از ۴۵۰ به ۵۰۰ نیوتنمتر رسیده است. با توجه به اینکه این اسیووی در حالت استاندارد طی ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد، انتظار میرود که نسخه تیون شده آن چند دهم ثانیهای زمان کمتری برای عبور از مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان نیاز داشته باشد. عضو تکمیل کننده این پکیج تقویتی، رینگهای جدید ۲۰ اینچی هستند که به رنگ مشکی براق یا مات قابل سفارشاند. با پرداخت مبلغ اضافه ABT تغییرات دیگری درون کابین از جمله نصب چراغ LED برای ورودی، نصب کلید استارت/استاپ جدید و نصب شیفتر دندهای متفاوت برای گیربکس هفت سرعته دو کلاچه Q۵ پلاگ این هیبریدی را اعمال میکند.
کد محتوا: ۲۰۹۷۴
ارسال: شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷:۰۵
به روز شده: شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۵۸
کلید واژهها: آئودی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۹۷۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.