پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟
قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
خودرویی با امکانات متنوع و قیمت رقابتی
رنو کپچر ۲۰۲۰ معرفی شد
چهارشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
برترین خودروهای ۸ سیلندر ساخت ایتالیا
دوشنبه، ۳۰ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
اتومبیلی که هیچ وقت فراموش نمی شود!
پنجشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
نگاهی به تکامل خودروهای عضلانی
شنبه، ۲۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
۱۰ خودروی جذاب جیمز می
پنجشنبه، ۱۰ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۱۵ خودرو اسپرت کلکسیونی ارزشمند برای سرمایه گذاری در بازار جهانی
به طور معمول سوپرخودرو ها با قیمت بالای خود در زمان عرضه اولیه دور از دسترس عموم مردم هستند. با گذشت زمان قیمت سوپرخودروهای که کمتر خاص هستند کاهش پیدا می کند به گونه ای که می توان آن ها را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرد. گرچه این مسئله شامل حال بعضی از سوپرخودروهای تولید محدود و خاص که به مرور زمان حتی به ارزش آن ها افزوده می شود نخواهد بود.
جمعه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵:۰۵ |
در ادامه به ۱۵ سوپرخودرو کلاسیک مدرن که امروز به گزینه های جذابی برای خرید و سرمایه گذاری تبدیل شده اند می پردازیم. برخی از این خودروها در آینده نزدیک و برخی دیگر در آینده دور تبدیل به مدل های کلکسیونی و ارزشمند خواهند شد و می توانند گزینه های جذابی برای سرمایه گذاری تلقی شوند. جالب است بدانید در بازار کشورهای غربی که اثر چندانی از تورم و واسطه گری در بازار خودرو و بورس و ..وجود ندارد، جمع آوری کلکسیون های خاص (شامل خرید خودروهای کلاسیک) یکی از راه های جذاب سرمایه گذاری تلقی می شود که البته همچون بسیاری موارد دیگر در بازار ایران محل چندانی از اعراب ندارد. ۱۵- لوتوس اسپریت توربو ۱۹۸۷ – ۴۰ هزار دلار لوتوس اسپریت یکی از سوپرخودروهای محبوب ما در دهه ۸۰ میلادی به شمار می رود. گرچه برند لوتوس آوازه پورشه یا فراری را با خود به یدک نمی کشد اما این لوتوس اسپریت در زمان خود به تنها ۵.۳ ثانیه زمان نیاز داشت تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. در حال حاضر این سوپر خودرو کلاسیک در حدود ۴۰ هزار دلار در نمونه های سالم قیمت گذاری شده است. ۱۴- میتسوبیشی اکلیپس GS-T Turbo – بیست و سه هزار دلار میتسوبیشی اکلیپس را از سری فیلم های تند و آتشین (Fast and Furious) می شناسیم. خودروی اسپرتی که طرفداران بسیار زیادی دارد و امروزه نمونه های سلامت آن با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شود. ۱۳- هوندا S۲۰۰۰ – سیزده هزار دلار هوندا S۲۰۰۰ نیز یکی از دیگر خودروهایی است که می توانید از رانندگی با آن بسیار لذت ببرید. این خودروی اسپرت کانورتیبل دو نفره سبک وزن است و جلوه بسیار خوبی دارد. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۵ ثانیه زمان احتیاج دارد و می توان آن را یکی از خودروهای کلاسیک مدرن لقب داد. ۱۲- دوج وایپر ۱۹۹۵ – ۳۰ هزار دلار وایپر در زمان عرضه اولیه نگاه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد. موتور قدرتمند V-۱۰ با حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب بخار در کسری از ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. هرچند پروژه تولید این خودرو در مجموع چندان موفق نبود، اما شکی نیست که نمونه های نسل اول دوج وایپر در آینده ای نه چندان دور به خودروهای کلاسیک مدرن محبوب تبدیل می شوند. ۱۱- دی تومازو پنترا GTS ۱۹۷۲ – شصت هزار دلار پنترا این خودروساز ایتالیایی با اصالت آرژانتینی جلوه کامل سرعت و قدرت در زمان خود به شمار می رفته است. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۵.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد و گرچه در حد اندازه نام های بزرگی همچون مازراتی، آلفارومئو و...نیست اما به خوبی از پس رقبای بزرگ خود بر می آید. این خودرو از بسیاری جهات به لامبورگینی شباهت دارد و این در حالیست که از نظر قیمت نسبت به لامبورگینی گزینه ای بسیار مقرون به صرفه است. ۱۰- شورلت گرند اسپرت – ۱۰ هزار دلار مدل ۱۹۹۶ شورلت کوروت گرند اسپرت پایانی برای نسل شورلت C۴ بوده است. این کوروت توسط بسیاری از علاقه مندان این برند دست کم گرفته شده است و هرگز آن علاقه ای که هواداران این نام بزرگ به دیگر مدل ها نشان داده اند را دریافت نکرده است. اما امروزه با قیمت تنها ۱۰ هزار دلار (حدود ۱۶۰ میلیون تومان) معامله بسیار منصفانه ای به نظر می رسد و نمادی از دوران طلایی کوروت سواری در آمریکای رویایی است. ۹- مازراتی گیبلی ۱۹۶۷ – ۹۷ هزار دلار برای شرح میزان خاص بودن مازراتی گیبلی مدل ۱۹۶۷ نیاز به یک مقاله بلند بالا است. در حال حاضر برای خرید یک مدل کلاسیک گیبلی نیاز به یک میلیون دلار پول خواهید داشت اما با کمی جست و جو می توان مدل هایی با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار آن را نیز پیدا کرد. جالب است بدانید در ایران نیز نمونه هایی زا مزراتی گیبلی وجود دارد که حداقل یکی از آن ها هم اکنون در شرایط استفاده قرار دارد و در زمره ارزشمند ترین خودروهای کلاسیک موجود در کشور تلقی می شود. ۸- پورشه ۹۱۱ توربو ۱۹۹۰ – ۴۰ هزار دلار به طور معمول نمی توان انتظار کاهش بهای زیادی برای مدل های ۹۱۱ پورشه را داشت اما این ۹۱۱ از باقی پورشه ها داستان متفاوتی دارد زیرا پس از ۸ سال عرضه تازه لقب خودروی قرن را به خود گرفت. این ۹۱۱ توربو آرزوی بسیاری از خودرو دوستان است و امروزه توجه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب می کند. با توجه به محبوبیت خاص این سری از پورشه ۹۱۱ این پیش بینی وجود دارد که پس از برقی شدن تمامی خودروهای جهان، شاهد افزایش قیمت چشمگیر این مدل باشیم. ۷- مزدا RX-۷ مدل ۱۹۹۳ – ۱۷ هزار دلار یکی از سوپرخودروهای خاص زمان خود که به مدد موتور وانکل (دوار) قدرت مناسبی را در زمان خود تولید می کرده است و تنها به ۴.۸ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد. ۶- شورلت کوروت ZR-۱ ۱۹۹۵ – بیست و هشت هزار دلار در زمان خود ZR-۱ طرح جدیدی را برای کوروت ها ارائه کرد و امروزه با قیمت بسیار مناسبی می توانید این مدل خاص را تهیه کنید. گرچه این نسل از کوروت به طور کلی محبوب هواداران آن نیست اما این مسئله چیزی از شایستگی کوروت ZR-۱ کم نمی کند. بنابراین اگر از دوران کودکی خاطره نصب پوستر این مدل کوروت را بر روی دیوار اتاق خود داشته اید، حالا (در دوران کاهش شدید قیمت نفت)، زمان خوبی برای خریدن یکی از آن هاست. ۵- فراری F۳۵۵ ۱۹۹۵ – شصت هزار دلار فراری F۳۵۵ یکی از اسطوره ای ترین سوپرخودروهای دهه ۹۰ میلادی به شمار می رود که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۴.۳ ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. در زمان عرضه اولیه در سال ۱۹۹۵ F۳۵۵ در حدود ۱۳۵ هزار دلار ارزش داشته است اما امروز می توان یکی از نمونه های سالم و تمیز آن را با ۶۰ هزار دلار پیدا کرد. ۴- آکورا NSX ۱۹۹۱ – چهل هزار دلار یکی از خاص ترین سوپرخودروهای ژاپنی که با همکاری راننده افسانه ای یعنی آیرتون سنا تولید شده است. عملکرد خیره کننده آکورا NSX به گونه ای بود که بسیاری از افراد این سوپرخودرو را به فراری ترجیح می دادند. ۳- پورشه ۹۱۱ SC – شصت و هشت هزار دلار پورشه ۹۱۱ SC را باید ترکیبی از طراحی مدرن و آیرودینامیک توصیف کرد که برای اولین بار در نسل های مختلف ۹۱۱ دیده شده است. این ۹۱۱ عملکرد بسیار عالی در پیست های اتومبیل رانی داشته است. ۲- شورلت کوروت C۵ – حدودا ۱۳ هزار دلار نسل پنجم کوروت را نمی توان بهترین کوروت تاریخ دانست اما عملکرد خیره کننده آن باعث شده تا رتبه دوم لیست را کسب کند. این نسل از کوروت با حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت در حال حاضر قیمت بسیار پایینی در محدوده ۱۳ هزار دلار (۲۰۸ میلیون تومان) دارد و به همین دلیل می تواند گزینه مناسب برای سرمایه گذاری نیز به شمار رود. ۱- فراری GT۰ – چهل و هشت میلیون دلار برای این که ارزش دیگر خودروهایی که در این لیست با این قیمت بسیار پایین آمده را به شما ثابت کنیم رتبه اول را به فراری ۲۵۰ GTO گران قیمت ترین خودروی کلاسیک حال حاضر دنیا تعلق می گیرد. از فراری سری GT۰ کمتر از ۴۰ دستگاه در سرتاسر جهان موجود است و د آخرین نمونه به حراج رفته با برچسب قیمتی ۴۸.۴ میلیون دلاری در یکی از حراجی های RM Sotheby به فروش رسیده است.
کد محتوا: ۲۰۹۷۳
ارسال: جمعه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵:۰۵
به روز شده: جمعه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹:۱۰
کلید واژهها: میتسوبیشی، هوندا، دوج وایپر، شورلت، مازراتی، پورشه،پورشه ۹۱۱،مزدا، فراری، آکورا
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۳۵۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.