آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

رقابت پورشه با تسلا؛ اتفاقی جذاب که رخ نخواهد داد

  تایکان نخستین گام بزرگ کمپانی پورشه برای تولید خودروهای تمام الکتریکی محسوب می شود.  

شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳:۹۸ |

این خودروساز آلمانی که خود را برای ارایه مدل های برقی بیشتر آماده می کند، تایکان کراس توریسمو و همچنین نسخه تمام الکتریکی ماکان و ۷۱۸ را نیز در آینده نزدیک به جمع محصولات سبز خود اضافه خواهد کرد.

از همان روزهای اول عرضه تایکان و با توجه به افزایش تعداد خودروهای برقی شرکت پورشه، بسیاری این خودروساز آلمانی را رقیب مستقیم تسلا دانسته و با آن مقایسه می کنند. اما ظاهرا این مساله چندان به مذاق پورشه خوش نیامده، چرا که اخیرا یکی از مدیران کمپانی اعلام کرده رقابتی با تسلا ندارند.

میشائیل اشتاینر (Michael Steiner) مدیر بخش تحقیق و توسعه پورشه چند وقت پیش در مصاحبه با Automotive News گفته این کمپانی تسلا را به عنوان تهدید مستقیم در نظر نمی گیرد. وی معتقد است برخلاف پورشه، تسلا تیراژ بالا را دنبال می کند و می خواهد مثل مدل ۳ خودروهای الکتریکی را در مقیاس انبوه بسازد، امری که پورشه هیچوقت تمایلی به آن نداشته و وارد چنین رقابتی نخواهد شد.

آقای اشتاینر در این باره گفته:

هر چند مردم دوست دارند ما را در مقابل هم قرار دهند، ولی ما تسلا را رقیب مستقیم تصور نمی کنیم. با خودرویی مثل مدل ۳ واضح است که آنها به دنبال ورود به کلاس خودروهای تولید انبوه هستند.

قیمت گذاری تایکان نشان می دهد که پورشه در زمینی متفاوت با تسلا بازی کرده و حداقل در زمان فعلی قصد تقلید از آن را ندارد. بد نیست بدانید در ایالات متحده قیمت مدل پایه تایکان از ۱۰۳,۸۰۰ دلار آغاز می شود، نسخه های پرچمدار توربو و توربو S نیز به ترتیب ۱۵۰,۹۰۰ و ۱۸۰,۰۰۰ دلار قیمت دارند.

در مقابل تسلا مدل ۳ با پرداخت تنها ۳۹,۹۹۰ دلار قابل خرید است؛ نسخه پایه از مدل S هم که به لحاظ مشخصات نزدیکی بیشتری با تایکان دارد، ۷۹,۹۹۰ دلار قیمت گذاری شده است.

علاوه بر فاکتور قیمت، پورشه از لحاظ تکنولوژی باتری و مسافت قابل پیمایش نیز با تسلا رقابت نمی کند. به گفته آقای اشتاینر، خودروساز آلمانی به دنبال پیشگام بودن در مسافت قابل پیمایش خودروهای برقی نیست، بلکه می خواهد از باتری های کم حجم تر و سبک تر که در زمانی کوتاه تر شارژ می شوند، استفاده کند.

برای مقایسه باید اشاره کنیم بهینه ترین نسخه تایکان بر اساس استاندارد EPA توانایی پیمایش ۲۰۱ مایل مسافت (۳۲۳ کیلومتر) را دارد، حال آنکه نسخه Long Range تسلا مدل S قادر است تا ۳۷۳ مایل (۶۰۰ کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.


رقابت پورشه با تسلا؛ اتفاقی جذاب که رخ نخواهد داد
گزارش

کد محتوا: ۲۰۹۶۲

ارسال: شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳:۹۸

به روز شده: شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۹

کلید واژه‌‌ها: پورشه، تسلا، ماکان

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۷۳۰

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.