معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
مصرف سوخت سریع ترین خودروهای جهان چقدر است؟
چهارشنبه، ۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
گردن کلفتها
با برترین شاسی بلندهای آمریکایی آشنا شوید
پنجشنبه، ۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
نگاهی به فناوریهای برجسته مرسدس بنز EQC ۴۰۰ + فیلم
پنجشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کم اقبالترین خودروها در آمریکا
سهشنبه، ۲۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بهره بردن از پلتفرمی مشترک با نسل جدید راو۴
نسل جدید تویوتا هریر رونمایی شد
پس از انتشار تصاویر جاسوسی در هفته گذشته، سرانجام امروز تویوتا اولین تصاویر رسمی و مشخصات چهارمین نسل کراساوور تویوتا Harrier را که ویژه بازار ژاپن طراحی شده، رونمایی کرده است.
دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۳۶ |
نسل جدید تویوتا هریر روی ساختار TNGA(GA-K) تویوتا توسعه یافته و این بدان معناست که پلتفرم این خودرو با جدیدترین نسل تویوتا راو۴ مشترک است و دیگر اشتراکی بین ساختار این خودرو و لکسوس RX وجود ندارد. لازم به ذکر است که نسل اول و سوم این خودرو هم ساختاری مشترک با تویوتا راو۴ داشتند و تنها دومین نسل این خودرو روی پلتفرم لکسوس RX توسعه یافته بود. به لطف توسعه نسل جدید هریر روی این پلتفرم، صلبیت بدنه بیشتر از پیش شده و فاصله مرکز ثقل آن از سطح زمین نیز کاهش یافته است که این دو تغییر موجب به ارمغان آمدن سواری راحتتر و همچنین عملکرد بهتر هریر میشوند. این خودرو دارای تعلیق مک فرسون در جلو و بازوی دوبل جناقی در عقب است. به موجب استفاده از این پلتفرم، هریر میتواند از جدیدترین پیشرانه داینامیک فورس تویوتا و گیربکس دایرکت شیفت CVT این کمپانی و همچنین سیستم هیبریدی THS II تویوتا بهره ببرد. پیشرانه دو لیتری داینامیک فورس چهار سیلندر تویوتا قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۷۱ اسببخار و بیشینه گشتاور ۲۰۷ نیوتنمتر است. این پیشرانه به صورت استاندارد با یک جعبه دنده خودکار CVT دایرکت شیفت کوپل شده و نیروی تولیدی را به صورت استاندارد به محور جلو و به صورت آپشنال به هر چهار چرخ منتقل میکند. پیشرانه هیبریدی THS II هم به صورت جلو محرک و تمام چرخ محرک در دسترس است. این سیستم هیبریدی از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۷۸ اسببخاری و یک موتور الکتریکی ۱۲۰ اسببخاری روی محور جلو تشکیل شده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۱۵ اسببخار است. نسخههای تمام چرخ محرک این خودرو دارای یک موتور الکتریکی ۵۳ اسببخاری دیگر روی اکسل عقب بوده که به لطف نصب آن بیشینه قدرت مجموع این خودرو به ۲۲۲ اسببخار افزایش یافته است. نیروی تولیدی هر دو مدل هیبریدی توسط یک جعبه دنده CVT خودکار به چرخها منتقل میشود. در خصوص ابعاد هریر جدید باید اظهار کنیم که طول کلی این خودرو با افزایش ۲۰ میلیمتری به ۴۷۴۰ میلیمتر رسیده، عرض آن هم به لطف افزایش ۲۰ میلیمتری به ۱۸۵۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور هم به لطف افزایش ۳۰ میلیمتری به ۲۶۹۰ میلیمتر افزایش یافته است. اما ارتفاع این خودرو با کاهش ۳۰ میلیمتری به ۱۶۶۰ میلیمتر رسیده که موجب داینامیکتر شدن استایل هریر شده است. نسل جدید هریر ادامه دهنده طراحی نسل پیشین این خودرو بوده، با این تفاوت که بر پیچیدگی دیزاین آن نسبت به گذشته به مراتب افزوده شده است. به عنوان مثال چراغها طراحی باریکی داشته و دارای تکنولوژی روشنایی LED هستند. ضمن اینکه توسط یک قطعه کرومی تزیین شدهاند که تا زیر جلوپنجره نیز امتداد یافته است. به طور کلی پروفیل جلوی این خودرو استایلی خشن و تهاجمی داشته و شیب سقف در قسمت عقب نیز استایلی کوپه مانند به هریر بخشیده است. طراحی کابین نیز تا حدودی یادآور نسل جدید راو۴ بوده، اما کاملا با آن یکسان نیست. کنسول میانی دیزاینی نعل اسب گونه داشته و در قسمت بالای آن یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم سرگرمی T-کانکت نصب شده است.
کد محتوا: ۲۰۹۵۸
ارسال: دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۳۶
به روز شده: دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱:۳۸
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا هریر
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۷۹۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.