کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
سامانه کروزکنترل تطبیقی چیست و چگونه کار میکند؟
سهشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
در نمایشگاه نیویورک رونمایی خواهد شد
وقتی راش موستانگ و F-۱۵۰ را یکجا تیونینگ میکند
پنجشنبه، ۲۲ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
ایمنترین شاسی بلندهای لوکس سال ۲۰۱۹
شنبه، ۲۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
سریع ترین خودروهای جهان در مسافت ۴۰۰ متری؛ این دونده های سرعت
سهشنبه، ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
۱۰ خودروی جذاب جرمی کلارکسون
چهارشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
غول ۸۰۰ اسببخاری نفوذ ناپذیر
با مرسدس G۶۳ زرهی منصوری آشنا شوید
چه عاشق خودروهای تیون شده کمپانی منصوری باشید و چه متنفر از آن، نمیتوانید منکر شوید که همواره نتیجه پروژههای منصوری خودرویی خاص و منحصر به فرد است.
سهشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹:۵۷ |
تا به امروز نسخههای مختلف بنتلی با ترکیب رنگی خاص و همچنین لامبورگینیهایی با کیت بدنه عجیب توسط این کمپانی توسعه یافته بود، اما هیچ یک از آنها مانند این مرسدس G۶۳ AMG تیون شده عرق این تیونر ایرانی را در نیاورده بود. جدیدترین پروژه منصوری تیونینگ یک دستگاه مرسدس AMG G۶۳ زرهی است و از نظر بسیاری از افراد، این پروژه یکی از بی روحترین خودروهای تیون شده توسط این کمپانی با تجربه است. چراکه منصوری در این خودرو تغییرات کمی را در کابین و ظاهر آن به نسبت سایر پروژههای خود اعمال کرده است. از این رو منصوری هم این خودرو را صرفا با نام G۶۳ زرهی در وبسایت خود تبلیغ کرده و نامی جدید برای آن انتخاب نکرده. البته باید اظهار کنیم فردی که دنبال خرید خودرویی زرهی است، تنها مقاومت بدنه آن در شرایط بحرانی را میسنجد و توجه چندانی به استایل خودرو نمیکند. از این رو منصوری همزمان با معرفی این خودرو تصاویر مراحل تبدیل G۶۳ معمولی به زرهی را منتشر کرده تا توجه مخاطبان را به خوبی جلب کند. رنگ بدنه نسخه AMG G۶۳ منصوری فیبر کربن خام است. قطعا این رنگ تاثیری روی ضد گلوله شدن این اسیووی قدرتمند ندارد، پس بهتر است بدانید که در زیر این رنگ هنر منصوری در زرهی کردن این خودرو نهفته است. منصوری این خودرو را در دو سطح زرهی VPAM۴ و VPAM۷ راهی بازار میکند که ضعیفترین حالت آن مقاومت کافی در مقابل گلوله کلت دستی و قدرتمندترین حالت آن مقاومت کافی در مقابل گلوله رایفل با کالیبر ۳۰ را دارد. البته منصوری علاوه بر زرهی کردن این خودرو، دستی هم به پیشرانه آن کشیده و قدرت آن را در حالت پایه به مرز ۷۰۰ اسببخار رسانده است. اما اگر به این سطح قدرت اکتفا نمیکنید، پکیج ۸۰۰ اسببخاری همین خودرو نیز توسط منصوری ارائه شده و میتوانید آن را سفارش دهید.
متاسفانه این تمام جزییاتی است که تا به امروز توسط منصوری منتشر شده، اما تصاویر منتشر شده طرح جدیدی را برای تودوزی کابین این G۶۳ زرهی به ما نشان میدهند که ترکیب چرم سفید با قهوهای همراه با نورپردازی در رنگهای مختلف، فضای بسیار دلنشینی را برای این اسیووی لاکچری قدرتمند همه فن حریف پدید آورده است. تا به امروز تصاویری که از خودروهای تیون شده منصوری دیده بودیم، همگی دارای رنگهایی جذاب و کیت بدنههایی اغراق آمیز و حجم پردازی شده بودند، اما این G۶۳ دارای رنگی تیره کربنی است که در تصاویر خام بدنه آن کاملا تلاشهای منصوری برای زرهی کردن این خودرو و نصب قطعا فولادی مقاوم برای جلوگیری از ورود گلوله به کابین مشخص است. پس باید اعتراف کنیم که ما تا به امروز چنین پروژهای را از این تیونر ایرانی ندیده بودیم. اگر جزو افرادی هستید که نیاز به یک مرسدس G۶۳ ۸۰۰ اسببخاری زرهی دارید، بهتر است بدانید که منصوری برای تولید آن مبلغ کمی دریافت نمیکند، اما در این لحظه نرخ مشخصی توسط این کمپانی اعلام نشده است.
کد محتوا: ۲۰۹۴۸
ارسال: سهشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹:۵۷
به روز شده: سهشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸:۴۰
کلید واژهها: مرسدس، لامبورگینی، بنتلی، تیونینگ منصوری
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۱۹۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.