با ۵ خودروی محبوب ایرانی‌ها در سال ۹۸ آشنا شوید

  در کشور ما هر سال تعداد بسیار کمی خودرو جدید معرفی می‌شود و همین باعث شده که یک مدل خودرو، بتواند سالها فروش بالایی را تجربه کند و بعنوان یک خودروی محبوب معرفی شود.  

چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱:۵۰ |

کشوری مثل آلمان را در نظر بگیرید که در صنعت خودرو سازی، یک غول محسوب می‌شود. در این کشور هر سال از طریق چند شرکت مطرح همانند بی‌ام‌و، بنز، پورشه و … خودروهای ارتقاء یافته به بازار معرفی می‌شوند و آنها باید به معنای واقعی رشد پیدا کرده باشند، تا بتوانند در رقابت پار برجا بمانند اما در ایران شرایط کاملا متفاوت است و خودروها بدون تغییر، دهه‌ها تولید می‌شوند. امروز در این مطلب به مناسبت فرا رسیدن سال نو، به سراغ محبوب‌ترین خودروهای ایرانی‌ها از لحاظ رضایت مشتری و میزان فروش رفته‌ایم تا با آنها بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید…

۱- رنو ساندرو

ساندرو اگر چه یک خودروی از مد افتاده و قدیمی محسوب می‌شود، اما در ایران طرفداران زیادی دارد. خریداران این خودرو، بدنه مستحکم و مشخصات فنی قابل قبول را دلیل خرید خود می‌دانند که کاملا هم درست است. این خودرو نسبت به رقبای خود، مخصوصا چینیث‌های بازار کیفیت ساخت بالاتری دارد و استهلاک کمتری را برای شما بهمراه می‌آورد. رنو ساندرو در ایران با همکاری نیسان و پارس خودرو روانه بازار شد که لغو برجام به این همکاری خاتمه داد. موتور ۱۵۹۸ سی سی  ۱۰۵ اسب بخاری با شتاب ۱۱.۵ ثانیه‌ای، یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای ارزان قیمت ایران را در اختیار مشتریان قرار داده. از جمله معایب ساندرو می‌توان به تجهیزات رفاهی ابتدایی، و چهره قدیمی اشاره کرد.

۲- پژو ۲۰۶

این خودرو سالهاست که بر روی خط تولید ایران‌خودرو قرار دارد و با قدرت تولید می‌شود و مردم هم به خرید آن نه نمی‌گویند. بسیاری از مردم، ۲۰۶ را بهترین انتخاب در شرایط کنونی می‌دانند. این خودرو از لحاظ ظاهری همچنان در دل ایرانی‌ها جا دارد اما باید توجه داشته باشیم که قطعات این خودرو دیگر فرانسوی نیستند. موتور ۱۵۸۷ سی سی   با ۱۱۰ اسب بخار و بدنه سبک، شتای قایل قبولی را در اختیار شما می‌گذارد. از لحاظ ایمنی تین خودرو همانند سایر محصولات هم رده خود ضعف دارد اما در حال حاضر یکی از پر طرفدار ترین خودروهای ایران است.

۳- پژو ۲۰۰۸

محصول سال ۲۰۱۳ فرانسه می‌توانست به یک اسطوره در ایران تبدیل شود و همانند ۲۰۶ سالها در پارکینگ ایرانی‌ها دیده شود اما با توقف برجام تولید آن تحت تاثیر قرار گرفت و آینده مبهمی در ایران دارد. نظرات نشان می‌دهد که ۲۰۰۸ را ایرانی‌ها به شدت دوست دارند و در بازار نیز بخوبی خرید و فروش می‌شود. موتور ۱۵۹۸ سی سی  توربو یا ۱۶۳ اسب بخار قدرت به این بدنه سبک و نچندان بزرگ، قدرت جالبی می‌دهد که باعث شده گزینه بهتری نسبت به چینی‌ها باشد. خودرویی که قرار بود کمتر از ۱۲۰ میلیون قیمت داشته باشد این روزها در بازار، قیمت آن به ۴۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

۴- کیا سراتو ۲۰۰۰ سایپا

این خودرو را دیگر نمی‌توان سراتو کره‌ای دانست و تغییرات زیادی در ایران داشته است و ترکیبی از قطعات ایرانی و چینی در آین گنجانده شده است. با این تفاسیر این خودرو توانسته نظر مردم را نسبت به خودروهای چینی بیشتر جلب کند و فروش خوبی داشته باشد و رشد قیمت بالایی داشته است.  موتور ۱۹۹۸ سی سی  آن ۱۵۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مهمترین ضعف آن را شاید بتوان کیفیت مونتاژ و تولید دانست. در حال حاضر کیا سراتو ۲۰۰۰ در بازار قیمتی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان دارد.

۵- دنا پلاس توربو

شاید این خودرو چندان تعریف کردنی، نباشد اما در ایران محبوب است و باید به آن اعتراف کرد. این خودرو از لحاظ ایمنی شرایط جذابی ندارد اما موتور ۱۶۵۰ سی سی توروبو شارژر با ۱۵۰ اسب بخار سرعت، باعث شده تا بازار خرید و فروش خوبی داشته باشد. لیست طویل تجهیزات رفاهی دنا پلاس توروب آن را با سایر خودروهای تولید داخل متفاوت کرده است اما خریداران باید در جاده‌ها با توجه بیشتری رانندگی کنند و استفاده از نهایت قدرت این موتور، باعث خسارات جانی جبران ناپذیری بر اثر تصادف خواهد شد.

فرمان هیدرولیک با روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light)، آینه های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، شیشه‏ های سولار(ضد اشعه مضرUV)،دوربین دید عقب، سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس ) برخی از تجهیزات دنا پلاس ایرانی هستند. علاوه بر همه این‌ها نمی‌توان کیفیت توروبو خودروهای ساخت داخل را در حال حاضر تایید کرد و ممکن است با گذشت زمان، استهلاک بالا و حضور در تعمیرگاه، گریبان‌گیر شما شود.


با ۵ خودروی محبوب ایرانی‌ها در سال ۹۸ آشنا شوید
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۴۳

ارسال: چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱:۵۰

به روز شده: چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱:۲۴

کلید واژه‌‌ها: رنو، رنو ساندرو، پژو، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۰۸، کیا، کیا سراتو، دنا، دنا پلاس

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۷۰۲

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۲ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.