استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
بررسی نیسان پاترول جدید به همراه تجربه رانندگی + فیلم
یکشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
بیسو به جای سوبارو
دوشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
نگاهی به خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران؛ پیرمردهای آلمانی که هنوز در خیابانها حضور دارند
دوشنبه، ۱۶ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شنبه، ۱۰ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
محبوبترین رنگهای بدنهی خودرو در بازار جهانی
شنبه، ۱۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
همزاد لوکس سابربن و یوکان
نسل جدید کادیلاک اسکالید رونمایی شد
سرانجام آخرین عضو از نسل جدید اسیوویهای فول سایز کمپانی جنرال موتورز هم از راه رسید.
پنجشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۲۲ |
به اعتقاد کارشناسان این خودرو بهترین اسیووی فول سایز جنرال موتورز بوده که این ادعا باید در تست درایوهایی که در آینده برگزار میشود، بررسی شود. این اسیووی لاکچری فول سایز کادیلاک اسکالید بوده که روز گذشته در لس آنجلس از آن پرده برداشته شد. در ابتدای مطلب قصد داریم روی آپشنهای لوکس اسکالید تمرکز کنیم؛ کادیلاک موفق شده کابینی به مراتب لوکستر از مجهزترین نسخه جی ام سی یوکان را برای این اسیووی لاکچری به ارمغان آورد. همانگونه که پیشتر وعده داده شده بود، اسکالید کابینی منحصر به فرد دارد که طراحی آن مشابه هیچ یک از محصولات جی ام نبوده؛ روی داشبورد این خودرو نمایشگری ۳۸ اینچی دیده میشود که البته این یک نمایشگر یک پارچه نیست، بلکه از سه نمایشگر تشکیل شده که از سمت چپ داشبورد تا نزدیک سرنشین جلو امتداد یافته است. یک نمایشگر ۷.۲ اینچی در سمت چپ فرمان، اطلاعات مربوط به راننده را به وی نشان میدهند. پشت فرمان یک نمایشگر ۱۴.۲ اینچی نقش پشت آمپر را ایفا میکند. در سمت راست آن نیز یک نمایشگر بزرگ ۱۶.۹ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعرسانی نصب شده است. تمامی این نمایشگرها از تکنولوژی OLED بهره میبرند و رزولوشن آنها دو برابر تلویزیونهای ۴K رایج در سطح دنیاست که موضوعی بی سابقه در صنعت خودروسازی است. کادیلاک این نمایشگر را روی نسخههای استاندارد اسکالید هم نصب خواهد کرد. تکنولوژی اسکالید به اینجا ختم نمیشود، بلکه سیستم ناوبری اسکالید به تکنولوژی واقعیت افزوده مشابه آنچه در برخی از مدلهای مرسدس بنز نیز دیده شده مجهز است و به دوربینهای متعددی مجهز شده تا تصاویر زندهای از خیابانها را روی نمایشگر در جهات مختلف به راننده نشان دهد و به وی بفهماند که به کدام سمت باید برود. همچنین اسکالید به دوربینهایی در عقب، فضای جانبی و جلو مجهز شده و میتوانند تصاویری دو مگاپیکسلی از زاویه چشم پرنده یا چشم عقاب در نمایشگر درون کابین به سرنشینان نشان دهند. لازم به ذکر است که اسکالید نمایشگرهای بیشتری درون کابین دارد؛ دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی برای سرنشینان ردیف دوم این خودرو درنظر گرفته شده که دارای پورت HDMI و USB برای اتصال وسایلی اعم از تلفن همراه و ... هستند. سیستم کمکی راننده سوپرکروز برای اولین بار روی این نسل اسکالید نصب شده که بهروزرسانیهایی هم داشته و اطلاعات ۳۲۰ هزار کیلومتر از جادههای سطح دنیا در نرم افزار این سیستم وجود دارد که به راننده امکان رانندگی بدون گرفتن فرمان را میدهد. این سیستم با بهره گیری از رادار لیدار، جی پی اس، دوربینهای متعدد و رادار کنترل میشود و امکان تغییر خطوط بدون نیاز به گرفتن فرمان را فراهم کرده است. همچنین این سیستم میزان توجه راننده به کنترل خودرو را پایش میکند و زمانی که نیاز به توجه و دقت بیشتر راننده برای کنترل خودرو است، به وی هشدار داده میشود. کادیلاک با همکاری شرکت AKG یک سیستم صوتی با ۳۶ بلندگو را برای اسکالید توسعه داده که به صورت آپشنال آن را روی این خودرو نصب میکند. این سیستم صوتی دارای سه آمپلی فایر است و قادر به تولید صدا در ۲۸ کانال صوتی مختلف است و صرفا برای تولید باس سنگین طراحی نشده است. همچنین ولووم این سیستم در ردیف جلو و عقب به صورت مجزا قابل تنظیم است. این سیستم صوتی قابلیت تطبیق با سیستم ناوبری را هم دارد؛ به عنوان مثال زمانی که راننده نیاز به چرخش به سمت چپ را دارد، صدا از بلندگوهای همان سمت میآید. البته سیستم صوتی استاندارد این خودرو هم چندان ضعیف نبوده و توسعه یافته توسط همین برند AKG است که دارای ۱۹ عدد بلندگو است. به لطف تغییر پلتفرم، ابعاد کابین نسل جدید اسکالید بزرگتر از قبل شده است. این خودرو حال به تعلیقی مستقل مشابه آنچه در سابربن و یوکان دیده شده مجهز است که ضمن بهبود کیفیت سواری، قابلیتهای آفرود آن را نیز ارتقا داده است. سرنشینان در ردیف سوم اسکالید دارای ۴۰ درصد فضای پا بیشتر نسبت به گذشته هستند و فضای بار پشت صندلی نیز نسبت به گذشته ۶۸ دصد افزایش یافته است. این آمار برای نسخه فاصله محور استاندارد اسکالید هستند، اما نمونه طویل یا ESV اسکالید دارای فضای پا ۹۳ سانتیمتری در ردیف سوم و فضای بار عقبی معادل ۱۲۲۰ لیتر است. جنرال موتورز دو پیشرانه مختلف برای نصب روی نسل جدید اسکالید توسعه داده، گزینه اول یک پیشرانه بنزینی ۶.۲ لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی است که قادر به تولید بیشینه قدرت ۴۲۰ اسببخار است. پیشرانه دوم که برای اولین بار است روی این خودرو نصب میشود، یک نیروگاه ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل با بیشینه قدرت ۲۷۷ اسببخار است که گشتاوری برابر با انجین هشت سیلندر بنزینی دارد. نیروی تولیدی هر دو پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۱۰ سرعته خودکار مشترک با سابربن و یوکان به هر چهار چرخ این اسیووی غول پیکر لاکچری منتقل میشود. کادیلاک اظهار کرده که اسکالید را از تابستان سال آینده به بازار عرضه میکند و با نزدیک شدن به زمان عرضه، قیمت نسخههای مختلف آن منتشر خواهد شد.
کد محتوا: ۲۰۹۱۵
ارسال: پنجشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۲۲
به روز شده: پنجشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵:۵۶
کلید واژهها: کادیلاک، کادیلاک اسکالید
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۲۷۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.