تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
جیلی امگرند جدید رقیب مهم آریزو ۵ از راه رسید
جیلی به طور رسمی پیش فروش نسل پنجم سدان امگرند خود را آغاز کرده است، با قیمت بین ۹۷۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار که به صورت محدود ارائه می شود. مدل جدید بر پایه پلتفرم ماژولار جهانی BMA Evo ساخته شده و دو گزینه موتور ارائه میدهد: موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی.
خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
راهنمای کامل تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو
امروزه با توجه به بازار داغ خودروهای دست دوم یا کارکرده به دلیل بالارفتن قیمت خودرو، تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که تشخیص کم شدن کیلومتر شمار برای شما که قصد خرید خودروی دست دوم دارید بسیار مهم است. اگر دنبال این هستید تا بدانید که خودروی مورد نظر شما چند کیلومتر کار کرده است با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم درباره نحوه تشخیص کم شدن کیلومتر شمار را کسب کنید.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
یکشنبه، ۱۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۲
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شگفتیهای نسل جدید کیا پیکانتو چیست؟
یکشنبه، ۱۴ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
تویوتا سوپرا چگونه جاودانه شد؛ نگاهی به چهل سال تکامل+فیلم
دوشنبه، ۳ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
با ۵ خودروی محبوب ایرانیها در سال ۹۸ آشنا شوید
چهارشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
مدیرعامل فراری: اول من را بکشید بعد شاسی بلند تولید کنید
جمعه، ۱۶ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
ای سی شنیتزر؛ برترین خودروهای شرکت تیونینگ زیرمجموعه بی ام و
حتماً تاکنون نام تیونینگ و شرکتهای فعال در این زمینه به گوشتان خوردهاند. شرکتهایی که کار آنها، افزایش دادن پتانسیل یک خودروی خاص چه ازلحاظ قدرت و چه ازلحاظ زیبایی و ویژگیهای فنی است.
سهشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۲۷ |
شرکت آلمانی ای سی شنیتزر (AC Shnitzer) نیز که اکنون بیش از ۳۰ سال در این زمینه فعالیت میکند، تاکنون تیونینگ های جذابی را انجام داده است. این شرکت که از زیرمجموعههای تیونینگ بی ام و محسوب میشود، در سال ۱۹۸۷ توسط ویلی کول و هربرت شنتیزر تأسیس شد تا بتواند خودروهای مسابقهای خود را داشته باشد. اولین محصول این شرکت نیز، یک بی ام و E۳۲ سری ۷ بود که بانام ACS۷ شناخته میشد و در همان سال ۱۹۸۷، در موتورشو فرانکفورت رونمایی شد. این شرکت پسازآن، باقدرت به کار تیونینگ خود ادامه داده و اکنون حتی میخواهد کارش را برای خودروهای برندهایی غیر از بی ام و نیز گسترش دهد. با ما باشید تا با جذابترین محصولات این برند آلمانی بیشتر آشنا شویم: ای سی شنیتزر ACS۷(بی ام و E۳۰ M۳) این خودروی تیونر آلمانی که همان سری ۳ خودروی E۳۰ بی ام و است، با تغییراتی در طراحی خارجی همراه شد که ازجمله این تغییرات جذاب میتوانیم شاهد، آینههای جانبی بازبینیشده، چراغهای عقب متفاوت با نسخه اصلی و همچنین برفپاککنهایی جدید باشیم که یک چهره تهاجمیتر و جذابتری را به خودرو بخشیدهاند. این خودرو همچنین بافرمان خاص این شرکت و سیستم تعلیق سفارشی آن، تجهیز شده است؛ اما معجزه اصلی، زیر کاپوت ACS۷ نهفته است. موتور عالی ۲ لیتری ۴ سیلندر موسوم به S۱۴ با یک موتور قویتر ۲.۴ لیتری که توان تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت داشت، جایگزین شد. اگرچه ممکن است این اعداد، در سال ۲۰۲۰ شبیه معجزه نباشند اما در اواخر دهه ۸۰ میلادی، این اعداد برای یک موتور ۴ سیلندر، بسیار عالی و قابلقبول بودند. ای سی شنیتزر V۸ رودستر (بی ام و Z۳) این خودروی کوپه درواقع همان بی ام و Z۳ با کد خودرویی ۲.۸i بود که در سال ۱۹۹۷ تولید شد. نهتنها این شرکت تیونر، یک موتور ۸ سیلندر را از درون بی ام و ۵۴۰i بهعنوان قلب تپنده این Z۳ انتخاب کرد بلکه با تغییر میللنگهای معمول خودرو با مدلهای سفارشی و خاص خود و ایجاد یک سیستم خروج دود بسیار مدرن و پیشرفته، خودرو را بهمراتب، متعادلتر از گذشته کرد. این Z۳ شنیتزر میتوانست ۳۱۰ اسب بخار (۲۴ اسب بیشتر از نسخه معمولی) و حدود ۴۴۰ نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده خود منتقل کند. همچنین این تیونر آلمانی، شتاب صفرتا صد آن را به عدد ۵.۴ ثانیه رساند. ای سی شنیتزر تنشن (بی ام و M۶) خودروی تنشن (Tension) شنیتزر که بر پایه بی ام و M۶ E۶۳، تیون شده بود که با سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، سریعترین خودروی تیون شده بی ام و بود که تا آن زمان ساختهشده بود. همچنین غیرازاین جذابیت سرعتی خاص، این خودرو میتوانست با سیستم تعلیق قابل تنظیم خود، ارتفاع اش را تا ۳۰ میلیمتر، کاهش دهد. یکی دیگر از نقاط مثبت تنشن، بدنه خاص آن بود که هم ضریب آئرودینامیک را بهینهتر میکرد و هم نیروی چسبندگی خودرو را افزایش میداد. همچنین با افزایش میزان جریان ورودی هوا به داخل خودرو، موتور ۱۰ سیلندر و ترمزهای خودرو، دیرتر داغ میشدند. بی ام و سری ۸- ای سی شنیتزر یکی از آخرین خودروهایی که این تیونر آلمانی، هنرش را بهخوبی روی آن پیاده کرده است، همین خودرویی است که با قلب تپنده ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر و استفاده از سیستم توربوشارژ دوقلو، توانایی تولید ۶۲۰ اسب بخار را دارد. خودرویی که شرکت شنیتزر، قدرت آن را از ۵۳۰ اسب بخار معمول، به عدد ۶۲۰ اسب بخار رسانده است. همچنین تیونر آلمانی، برای بهینهتر کردن آئرودینامیک خودرو، از کیتهای فیبر کربنی، باله و اسپلیتر (شکننده باد)، بالهای جلویی، قسمتهای بالهای کناری، دیفیوزر قسمت عقب و همچنین دریچههای هوای روی کاپوت، استفاده کرده است. ای سی شنتیزر رنج روور اسپرت از سال ۲۰۱۵، این تیونر آلمانی برنامهای را برای رنج روور اسپرت بریتانیایی نیز در نظر گرفته است. بااینحال، بهروزرسانی موتور خودرو تنها برای نسخه دیزل آن در نظر گرفتهشده است و هدف ای سی شنیتزر، این بوده است که بدون افزایش دادن آلایندههای زیستمحیطی، بالاترین میزان قدرت را از قلب تپنده این رنج روور دریافت کند. آنچه جالبتوجه است، رساندن قدرت ۲۹۲ اسب بخار این خودرو به عدد ۳۴۰ اسب بخار توسط مهندسان تیونر آلمانی است. همچنین این شرکت ادعا کرده است که مصرف نسخه قدرتمندتر این شرکت، کمتر از نسخه معمولی خود رنج روور بوده و حتی آلایندگی کمتری نیز دارد. ای سی شنیتزر ACL۲(بی ام و سری ۲) هیچ راه گریزی برای این تیونر وجود نداشت که به سراغ خودروهای سری ۲ بی ام و نرود. حال حاصل این هنر مهندسی، همین ACL۲ شده است که مشاهده میکنید. اولین کاری که مهندسان این شرکت انجام دادند، قرار دادن موتور بی ام و M۲۳۵i درون همین بی ام و M۴ بوده که توانایی تولید ۵۷۰ اسب بخار قدرت را دارد. همچنین سیستم تعلیق باقابلیت تنظیم ارتفاع شنیتزر و یک دیفرانسیل قفل شونده با لغزش محدود که با میلههای فیبر کربنی این شرکت همراه شدهاند، نوسان خودرو و کنترل کلی راننده را، بسیار بهینه کردهاند. البته این خودرو، تنها یک طرح مفهومی از طرف ای سی شنیتزر بوده که توانسته در پیست نوربرگرینگ، زمان ۷:۲۵.۸ دقیقه را به ثبت برساند. زمانی که آن را سریعترین خودروی جادهای بی ام و در پیست مسابقات میکند.
کد محتوا: ۲۰۹۱۳
ارسال: سهشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۲۷
به روز شده: سهشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶:۳۴
کلید واژهها: بی ام و
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۷۱۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.