معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
ترمیم شیشه ی خودرو
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده اید؟
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
کوچولوهای جسور
برترین هاچبک های اسپرت سال ۲۰۲۱
سهشنبه، ۲۴ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیدهاید
یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
رویارویی نسخه های کروکی فوردماستنگ ۲۰۱۲ و کامارو RS
پنجشنبه، ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
سریعترین خودروهای شهری پورشه
شنبه، ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
رقیب سرسخت ژرمنها
اولین اسیووی جنسیس با نام GV۸۰ معرفی شد + فیلم
کمپانی خودروسازی جنسیس برای توسعه اولین اسیووی لوکس خود با نام GV۸۰ راه درازی را طی کرده است.
چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۲۱ |
گرایش مشتریان به خرید خودروهای شاسی بلند، این کمپانی را به سمت تولید چنین خودروهایی هل داد و این در حالی صورت گرفت که جنسیس تنها سه خودروی سدان در سبد محصولات خود دارد. حال راه دراز توسعه GV۸۰ به پایان رسیده و این کمپانی کرهای سرانجام اولین اسیووی خود را معرفی کرده است. در این لحظه جنسیس عرضه این خودرو را به بازار کره محدود کرده، اما به زودی برای سهم خواهی از بازار اسیوویهای لوکس قطعا GV۸۰ را به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد؛ پیشبینی میشود که این اسیووی لوکس کرهای رقیب خوبی برای بامو X۵ و آئودی Q۷ محسوب شود و همانند دو رقیب آلمانی خود به صورت دو و سه ردیف صندلی راهی بازار میشود. شاید یکی از جذابیتهای کابین جنسیس GV۸۰ کیفیت بالای مواد به کار رفته در آن و تریم رنگبندی آن باشد، اما یقینا جذابترین موضوع تکنولوژی به کار رفته در کابین است. کابین این خودرو تقریبا تمام دیجیتالی است، از پشت آمپر دیجیتالی گرفته تا نمایشگر ۱۴.۵ اینچی نصب شده در میان داشبورد نشان از تکنولوژی بالای به کار رفته در این خودرو دارند. ضمن اینکه راننده و سرنشین جلو به سیستمهای متنوعی از جمله رهیاب با تکنولوژی واقعیت افزوده دسترسی دارند. سیستم یکپارچه جنسیس کنترلر دارای قابلیت تشخیص دست خط بوده که به سرنشینان اجازه میدهد اطلاعاتی از قبیل مقصد سفر و شماره تلفنها را یادداشت کنند و این فناوری آن را تشخیص داده و پیاده سازی میکند. جنسیس GV۸۰ دارای یک سیستم غیرفعال کننده نویز و صدا است که به صورت دائمی نویز جاده را بررسی میکند و یک موج صوتی خلاف فرکانس صدای بیرون تولید کرده تا هیچ صدایی از بیرون به کابین وارد نشود. همچنین یک سیستم پایش کیفیت هوای کابین نیز وجود دارد که به صورت دائمی فعال بوده و در صورت نیاز به صورت خودکار سیستم تهویه را فعال میکند. جنسیس GV۸۰ دارای سیستمهای ایمنی از جمله پایش دائمی راننده و اعلام هشدار در هنگام خواب آلودگی یا بی احتیاطی وی است. جنسیس این اسیووی را روی یک پلتفرم عقب محرک توسعه داده، اما یقینا آن را به صورت تمام چرخ محرک نیز راهی بازار میکند و برای آن چندین مد رانندگی برای حرکت در شرایط مختلف را درنظر گرفته است. در بازار کره جنسیس GV۸۰ به یک پیشرانه ۳ لیتری توربودیزل تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۷۸ اسببخار و بیشینه گشتاور ۵۸۸ نیوتنمتر است. انتظار میرود که جنسیس در بازارهای دیگر این خودرو را با پیشرانه بنزینی عرضه کند. بعید نیست که نسخه پایه آن به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با بیشینه قدرت ۳۰۴ اسببخار مجهز باشد که پیشرانه ضعیفی برای نمونه پایه به نظر نمیرسد. نسخه مجهزتر این خودرو هم به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری توربوشارژ شش سیلندر تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۸۰ اسببخار است؛ پیشبینی میشود که این خودرو با این پیشرانه قادر است طی ۵.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. جنسیس فروش GV۸۰ را از اواخر ماه جاری در کره آغاز میکند، اما عرضه این اسیووی لوکس به بازارهای جهانی از اواخر سال جاری میلادی آغاز میشود.
کد محتوا: ۲۰۸۹۸
ارسال: چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۲۱
به روز شده: یکشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹:۵۷
کلید واژهها: جنسیس
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۶۶۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.