به همین دلیل یکی از قدیمیترین خودروهای اسپرت دنیا محسوب شده و تویوتا باید به فکر یک جانشین مناسب برای آن باشد. در حالی که هیچ تصویر جاسوسی از نسل جدید این خودرو منتشر نشده، اما این را میدانیم که نسل جدید آن توسعه یافته و همانند قبل مشخصات فنی آن تماما با سوبارو BRZ مشترک است. با توجه به خبری که توسط اتوکار منتشر شده، ظاهرا نسل جدید این خودرو به جای بهره بردن از پلتفرم سوبارور، روی ساختار ماژولار TNGA تویوتا توسعه یافته است.
تغییر پلتفرم باعث میشود که نسل جدید تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ تغییرات بسیار زیادی را نسبت به گذشته داشته باشند. اما سوال اصلی اینجاست که با توجه به توسعه یافتن پلتفرم این دو خودرو توسط تویوتا، این امکان همچنان وجود دارد که پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت باکسر مشابه با Ascent را روی این دو خودرو نصب کرد؟
این پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۰۰ اسببخار است، اما منابع نزدیک به تویوتا اعلام کرده بودند که قدرت این پیشرانه در GT ۸۶ به مرز ۲۵۵ اسببخار رسانده شده، ضمن اینکه به لطف بهره بردن از توربو، بیشینه گشتاور از دور پایین در اختیار راننده قرار دارد. جهت یادآوری بیان میکنیم که نسخه فعلی تویوتا ۸۶ قادر به تولید بیشینه گشتاور ۲۱۲ نیوتنمتر بوده و شتاب آن در نسخه دستی و اتوماتیک به ترتیب ۷.۶ و ۸.۲ ثانیه اعلام شده است.
تویوتا و سوبارو تصمیم گرفتهاند که از مواد اولیه بهتری در طراحی کابین استفاده کنند تا کیفیت کلی این نسخه نسبت به قبل افزایش یابد. باید اظهار کرد که نه تنها کیفیت مواد به کار رفته درون کابین افزایش یافته، بلکه سطح تکنولوژی و سیستمهای موجود درون کابین نیز نسبت به قبل به مراتب پیشرفتهتر هستند.
با توجه به این تغییرات میتوان حدس زد که قیمت نسل جدید این دو خودرو نسبت به قبل بیشتر میشود؛ اما همچنان نسبت به رقیب قدرتمند آلمانی خود یعنی آئودی TT مقرون به صرفهتر هستند. در خصوص تویوتا ۸۶ باید اظهار کرد که این کمپانی اصلا علاقه ندارد که مشتریان بین خرید سوپرای چهار سیلندر و نسل جدید ۸۶ سردرگم شوند، به همین دلیل هر کدام را در بازارهای جداگانهای عرضه خواهد کرد.