کارنامه فروش خودروسازان در ۹ ماه امسال

  با وجود آنکه صورت‌های مالی ارائه شده به بورس نشان می‌دهد خودروسازان با کاهش ۸ درصدی تولید محصولات سواری طی ۹ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده‌اند، مجموع فروش آنها در همین بازه زمانی بهبود یافته است.  

سه‌‌شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳:۳۴ |

بر این اساس، سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در مجموع طی ۹ ماه امسال ۶۵۶ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع محصول را به فروش رسانده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. فروش این تعداد محصول اما درآمدی بالغ بر ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را نصیب خودروسازان بزرگ کشور کرده است. این رقم در مقایسه با ۹ ماه سال گذشته، رشد بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

در حالت تفکیکی، تعداد فروش ایران خودرو و سایپا در ۹ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا رفته، اما پارس‌خودرویی‌ها با افت فروش مواجه شده‌اند. طبق آمار موجود، ایران خودرو تا پایان آذر امسال ۲۸۱ هزار و ۶۲۸ دستگاه انواع محصول را به فروش رسانده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین رقم فروش در ایران خودرو متعلق به گروه پژو با آمار ۱۹۷ هزار و ۵۸۸ دستگاهی بوده و سوزوکی گرندویتارا نیز کمترین فروش را داشته است. ایران خودرو طی ۹ ماه امسال تنها ۱۱۷ دستگاه ویتارا به فروش رسانده، خودرویی که البته دیگر مونتاژ نمی‌شود. کل درآمد فروش ایران‌خودرو نیز در ۹ ماه امسال بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به ۹ ماه سال گذشته رشد بیش از ۴هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

از سایپا نیز خبر می‌رسد که این شرکت ۳۰۵ هزار و ۳۳۲ دستگاه انواع محصول را در ۹ ماه امسال به فروش رسانده‌  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. بیشترین رقم فروش در سایپا به پراید تعلق دارد، خودرویی که تا پایان آذر امسال، ۱۶۱ هزار و ۵۸۷ دستگاه از آن به فروش رفته است. کمترین میزان فروش نیز به آریو تعلق گرفته، چه آنکه این محصول تنها ۹۱۸ دستگاه در بازه زمانی مورد نظر فروش داشته و ظاهرا دیگر به تولید نمی‌رسد. سایپایی‌ها اما در ۹ ماه امسال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ناحیه فروش محصولات خود درآمد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالای ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رشد را نشان می‌دهد.

در نهایت اما پارس خودرویی‌ها که نتوانسته‌اند پا به پای ایران خودرو و سایپا در فروش پیش بروند، طی ۹ ماه امسال فقط ۶۹ هزار و ۴۹۳ دستگاه فروش داشته‌اند. با این حساب پارس خودرو نسبت به ۹ ماه سال گذشته با افت ۵/۳۶ درصدی فروش مواجه شده که این موضوع ریشه در خروج شرکای خارجی این شرکت از ایران دارد. در واقع حذف تدریجی رنو و برلیانس از خطوط تولید پارس خودرو، دلیل اصلی افت فروش این شرکت طی امسال است. فروش ۶۹ هزار و ۴۹۳ دستگاه محصول در پارس خودرو، اما درآمدی بالغ بر ۴۴۳میلیارد تومان نصیب پارس خودرویی‌ها کرده که در قیاس با ۹ ماه سال گذشته،‌ بیش از ۱۳۰میلیارد تومان رشد را نشان می‌دهد.


کارنامه فروش خودروسازان در ۹ ماه امسال
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۸۲

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳:۳۴

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰:۵۵

کلید واژه‌‌ها: ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

بازدید: ۵۶۷

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.