شباهت عجیب جگوار F-Type جدید با مازراتی گیبلی

  جگوار چند روز قبل از مدل فیس لیفت شده F-Type پرده برداری کرد.  

سه‌‌شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶:۰۵ |

گفته می شود مهندسان این کمپانی بیشترین وقت خود را در دو بخش طراحی ظاهری و استفاده از جدیدترین فن آوری ها گذاشته تا این کوپه را برای رقابت با نسل جدید خودروهای اسپرت همچون پورشه ۹۱۱ آماده کنند.

جگوار با ارتقا سیستم اطلاعات و سرگرمی و بالا بردن کیفیت قطعات اتاق همچون مدل I-Pace حس لوکس گرایی بیشتری در این نسخه به نسبت مدل های قبلی قرار داده است.

شاید مهم ترین خبر در بخش قوای محرکه F-Type عدم عرضه موتور V-۶ باشد. موتور V-۸ سوپرشارژر شده ۵ لیتری کلاسیک جگوار در دو مدل با قدرت ۵۶۷ اسب بخار در دور ۶۵۰۰ rpm و ۴۴۴ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ rpm دو مدل رده بالای F-Type خواهد بود. به علاوه موتور پایه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر شده جگوار با نام اینجنیوم  نیز برای این کوپه جذاب در نظر گرفته شده است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۲۹۶ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ rpm را دارد.

قدرتمندترین مدل نیز با موتور ۵۶۷ اسب بخاری تنها با سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ عرضه خواهد شد و خریداران با انتخاب بسته R تنظیمات اسپرت تری برای بخش سیستم تعلیق و فنربندی دریافت خواهند کرد. این مدل برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

دو مدل دیگر ۴۴۴ و ۲۹۶ اسب بخاری نیز در هر دو نسخه R-Dynamic و پایه عرضه خواهند شد. مدل ۴۴۴ اسب بخاری به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مدل ۲۹۶ اسب بخاری نیز به ۵.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد.

همچنین خریداران مدل ۴۴۴ اسب بخاری می توانند قوای محرکه چهارچرخ را انتخاب کنند اما مدل ۲۹۶ اسب بخاری تنها به صورت محور متحرک عقب عرضه می شود.

با این وجود مدل ۴ سیلندر از نظر وزنی شرایط بهتری دارد و در حدود ۱۲۰ کیلوگرم سبک تر است (۱۵۲۰ کیلوگرم در برابر ۱۶۴۰ کیلوگرم مدل V-۸) سنگین وزن ترین مدل F-Type نیز مدل سقف تاشو با سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ است که وزنی برابر با ۱۷۶۰ کیلوگرم دارد.

همه مدل های F-Type از سیستم اگزوز اسپرت با قابلیت تنظیم صدا بهره می برند تا در صورت حضور در محل هایی که صدای موتور باعث آزار دیگر افراد می شود مالک قابلیت انتخاب حالت "ساکت" را برای سیستم اگزوز در اختیار داشته باشد.

با این که ابعاد کلی خودرو تغییر نکرده اما سر طراح شرکت جگوار می گوید:

ما از زمان توسعه مدل اولیه F-Type در سال ۲۰۱۱ به دنبال این بودیم تا زیباترین خودروی اسپرت بازار را طراحی کنیم. هرچند که ابعاد کلی خودرو تغییری نکرده است، اما طراحی سپر، کاپوت و گلگیر ها به گونه ای صورت گرفته تا خودرو طویل تر و پهن تر به نظر برسد.

در خصوص ظاهر این خودرو لازم به ذکر است که در نمای جلو شاهد یک جلو پنجره بزرگ گریل با دو ورودی هوا در دو طرف سپر هستیم و چراغ LED جدید جگوار نیز به صورت افقی ظاهر بشدت اسپرت و جدی به جگوار F-Type داده است.

اما در طرف مقابل پس از معرفی نسخه فیس لیفت، انبوهی از کارشناسان از شباهت انکار پذیر مدل تازه جگوار به مزراتی گیبلی سخن می گویند که اتفاقا در ایران نیز حضور دارد و در زمره خودروهای جذاب بازار قرار می گیرد. عجیب آنکه سر طراح جگوار نیز علیرغم مشاهده این انتقادات در شبکه های اجتماعی، تاکنون پاسخ روشنی به این شباهت انکار ناپذیر نداده است.

در نمای عقب اما شاهد تغییرات گسترده ای نیستیم زیرا جگوار این مدل را به گونه ای طراحی کرده است که در تمامی زمان ها جلوه زیبا و گیرایی داشته باشد. همچنین مشتریان جگوار طراحی این بخش را بسیار دوست دارند.

در داخل اتاق نیز از دو صفحه نمایش بزرگ استفاده شده است. صفحه نمایش اول ۱۰ اینچی در مرکز داشبورد که قابلیت اتصال به نرم افزار اپل کار پلی را دارد. پشت آمپری نیز یک صفحه نمایش دیجیتال جدید ۱۲.۳ اینچی است.

مدل پایه قیمتی برابر با ۵۴ هزار پوند خواهد داشت و مدل کانورتیبل V-۸ قیمتی برابر با ۱۰۲ هزار پوند دارد.

جگوار سال گذشته ۷۹۰۰ دستگاه F-Type تولید کرده است و بالاترین رقم فروش این کوپه در سال ۲۰۱۵ و فروش ۱۲ هزار دستگاهی است.

جگوار در بازار رقبای بسیار سرسخت و جدیدی همچون پورشه ۹۱۱، بی ام و Z۴، تویوتا سوپرا، پورشه کیمن و... پیش روی خودرو دارد.


شباهت عجیب جگوار F-Type جدید با مازراتی گیبلی
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۶۴

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶:۰۵

به روز شده: چهارشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳:۰۶

کلید واژه‌‌ها: جگوار، پورشه، تویوتا، بی ام و، فیس لیفت

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۱۳۵۳

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.