معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیده‌اید

  شاید این روزها و در زمانی که شرکت‌های خودروسازی زیادی بر سر رقابت با یکدیگر برخاسته‌اند، متولد شدن شرکت‌های نوپایی که بتوانند با علم و دانش مدرن خود، دست به تولید ابرخودرویی بزنند که اگرچه تولید آن مدل نسبت به خودروهای تولید انبوه دیگر شرکت‌ها، بسیار محدود باشد اما ازنظر سودآوری، همین خودروها می‌توانند مقدار بزرگی از کیک درآمد را برای این شرکت‌ها ایجاد کنند.  

یک‌‌شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۱۴ |

اما باید این را هم در نظر گرفت که تنها شرکت های انگشت‌شماری در این زمینه هستند که می‌توانند خود را بالا کشیده و به زندگی ادامه دهند. شرکت‌هایی مانند پاگانی ایتالیا، کویینگزگ سوئد و حتی دیگر شرکت‌هایی مانند ریماک، زنوو (Zenvo)، هنسی و لیکان (Lykan) که تا به اینجای کار خوب پیش رفته و توانسته‌اند نام خود را در هنگامی‌که این‌گونه شرکت‌ها، مانند قارچ تولیدشده و سریع نیز از بین می‌روند، بر سر زبان‌ها بیندازند.

با ما باشید تا به دنیای جذاب این ابرخودروهای جدید و جذاب که ممکن است تاکنون حتی نامشان را نیز نشنیده باشید سری زده و با جسارت، منحصربه‌فرد بودن، جذابیت و بدیع بودن آن‌ها بیشتر آشنا شویم:

۱- ابرخودروی توشک رنوواتیو تی ۵۰۰ (Tushek Renovatio)
آیا تابه‌حال می‌دانستید که کشور کوچکی مانند اسلوونی در اروپا، چنین ابرخودروی مسابقه‌ای جذابی داشته باشد؟ درواقع این خودرو با استفاده از تجربه بهترین شرکت‌های موجود درزمینهٔ مسابقات و همچنین طراحی خودرو در کشور اسلوونی، توانسته به همان هدفی برسد که سازندگان آن در ابتدا، برایش متصور شده بودند.

شرکت سازنده این شرکت درواقع قبل از تولید این خودرو در سال ۲۰۱۲ نیز، فیبر کربن موردنیاز برای فراری و همچنین ترمزهای پورشه را تأمین و تولید می‌کرده است. حالا در آن سال این شرکت اهل اسلوونی با قرض گرفتن قلب تپنده ۸ لیتری ۴.۲ سیلندر آئودی RS۴ و همچنین قرار دادن یک شاسی با وزن حدودی ۱,۱۳۴ کیلوگرمی، توانسته خودرویی را تولید کند که توانایی رسیدن به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون را در زمان تنها ۳.۷ ثانیه دارد.

۲-خودروی میتسوکا اوروچی (Mitsuoka Orochi)
این خودروی که طراحی آن، ریشه در طراحی‌های سال ۲۰۰۱ خودروهای ژاپنی داشته، زودتر از سال ۲۰۰۶ وارد مرحله تولید نهایی نشد؛ اما در زمان رونمایی، رسانه‌ها، رفتار خوبی با طراحی این خودروی ژاپنی نداشته‌اند. نام اوروچی نیز از روی یک اژدهای هشت‌سر در افسانه شناسی ژاپنی‌ها گرفته‌شده که ظاهر عجیب و خاص آن نیز می‌تواند گویای این مسئله باشد.

میتسوکا تنها ۴۰۰ دستگاه از آن را تولید کرد که در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ به فروش رفتند. این خودرو همچنین در قسمت عقب خود به‌عنوان قلب تپنده، از یک موتور ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر شرکت تویوتا استفاده می‌کرد که ۲۳۰ اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده منتقل می‌کنند. شاید این اعداد حتی با استانداردهای زمان خود نیز پایین باشند اما این را باید دانست که خودرو، به‌منظور داشتن قدرت بالا طراحی نشده بود. درواقع بیشتر هدف سازنده، طراحی عجیب و خاص آن بود.

۳- خودروی دیوید برون اتوموتیو اسپیدبک جی تی
شاید این خودرو بانام طولانی خود، شباهت زیادی به خودروی معروف استون مارتین DB۵ داشته باشد. حتی می‌توان رگه‌هایی از طراحی مدرن، دیگر خودروهای بریتانیایی را نیز درون ظاهر برجسته و طراحی لوکس و شاخص آن نیز پیدا کرد. خودرویی که قیمت آن بیش از ۷۰۰,۰۰۰ دلار بوده است.

اما درحالی‌که خودروی اسپدیبک جی تی، از هیچ فن‌آوری شاخص و در اصطلاح، های تک استفاده نمی‌کند که بخواهد از مغز انسان دود بلند شود اما ظاهر استثنایی خارجی خودرو در کنار طراحی داخل کابین جذاب که از تریم های چوبی، فلزی و چرم استفاده کرده که همه مؤلفه‌های زیبایی را درون خود خلاصه می‌کند. البته این را هم باید در نظر داشت که استفاده از یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی به همراه بلوتوث، سیستم ناوبری، اتصال USB و یک سیستم صوتی قدرتمند موسوم به ویلکینز اند باور نیز می‌توانند جذابیت‌های این خودرو را چندین برابر کنند.

۴-خودروی ماراشا بی ۲(Marussia)
این خودرو شاید ظاهری را به خود گرفته باشد که در کمتر خودرویی می‌توان چنین طراحی مشاهده کرد. کشور روسیه هیچ‌گاه به خاطر داشتن یک ابرخودروی جذاب و قدرتمند، شناخته‌نشده است؛ اما در سال ۲۲۰۹، یک شرکت اهل مسکو، خودروی موسوم به ماراشا B۱ و پس‌ازآن نیز نسخه B۲ را عرضه کرد.

این خودروی روسی از یک سیستم تعلیق سبک و قدرتمندی استفاده کرده که به قول شرکت سازنده، نشان از بلندپروازی‌های این شرکت داشته و می‌تواند با ویژگی‌های مسابقه‌ای مخصوص به خودی که دارد، راننده را در پیست‌های مسابقه، به‌خوبی کمک کند. تمامی این ویژگی‌ها با کمک وزن پایین تنها ۱,۱۰۰ کیلوگرمی و موتور ۲.۸ لیتری حاصل می‌شود که می‌تواند ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند. موتوری که شتاب صفرتا صد ۳.۲ ثانیه‌ای و سرعت نهایی حدود ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت را به خودرو می‌بخشد.

۵- خودروی دی سی دیزاین آوانتی
این خودرو نیز از یک بدنه فیبر کربن، قلب تپنده ۲ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. درواقع اولین خودروی اسپرت کشور هند، با این هدف توسط شرکت DC Design طراحی‌شده تا بتواند مانند شرکت‌های طراحی مانند پینینفارینا و برتونه، وارد معادلات جهانی در این حوزه شود.

قلب تپنده خودرو نیز از یک خودروی اسپرت رنو قرض گرفته‌شده و لازم به ذکر نیست که طراحی آن، شباهت‌های زیادی به خودروهای شرکت فراری دارد. البته بازهم سخت است که بتوان تمامی مؤلفه‌های طراحی در این دو شرکت را با یکدیگر، یکسان دانست.


معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیده‌اید
مقاله

کد محتوا: ۲۰۸۶۲

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۱۴

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۴۰

کلید واژه‌‌ها: فراری، پورشه، آئودی، خودرو اسپرت

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۹۱۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۲ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.