۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات

مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد

  اکس۶(X۶) یکی از متفاوت ترین محصولات ب ام و در تمام دوران است.  

سه‌‌شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶:۴۶ |

این محصول از سال ۲۰۰۸ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. طراحی اکس۶ در تاریخچه صنعت خودرو نیز دارای اهمیت است زیرا از آن به عنوان اولین کراس اوور کوپه جهان نام می برند که مسیری را برای ارائه شکل جدیدی از این کلاس هموار کرده است.

اکنون مدل ۲۰۲۰ اکس۶ نیز در کاتالوگ فروش باواریایی ها قرار دارد که در این مطلب نگاهی به ویژگی های آن خواهیم داشت.

طراحی
اکس۶ مدل ۲۰۲۰ در بخش دماغه از زبان طراحی جدید ب ام و پیروی می کند. چراغ ها الگوی جذاب همیشگی را دارند و فاصله بین آنها را گریل(جلوپنجره) بزرگ دو تکه با بافت نرده ای پر کرده است. کمی پایین تر نیز جزئیات بامپر(سپر) یکپارچه این خودرو جلب نظر می کند بویژه در طرفین که فضایی بزرگ به مه شکن ها و ورودی هوای زیر آن اختصاص یافته است. امکان ویژه گریل در این مدل از ب ام و، استفاده از نورپردازی هوشمند به عنوان یکی از آپشن های قابل گزینش توسط مشتری است که در تاریکی زیبایی های دماغه اکس۶ را چند برابر می کند.

به این فرمول آلمانی، هودلاین ها (خطوط روی درپوش موتور) را نیز باید اضافه کرد که با چین خوردگی خود و حرکت به سمت گریل اثر مهمی در ارتقا نمای جلوی خودرو دارد.

با جابجایی به سمت نمای جانبی اکس۶؛ مهمترین ویژگی این محصول یعنی شیب تند سقف و خط شانه قوی آن چشمان مخاطب را به شدت مشغول خود می کند. اینجا با یک کراس اوور کوپه سر و کار داریم که بار اصلی طراحی بر دوش همین امتداد شیب سقف است.

برجستگی های هلال فندر(گلگیر)، ورودی هوای و تفاوت سطحی که روی درب ها ایجاد شده است را با رینگ های اختصاصی ب ام و جمع کنید تا معادله ما در نمای جانبی اکس۶ تکمیل شود.

گفتنی است ب ام و در زمینه تولید رینگ کلاس خاص خود را در صنعت خودرو دارد و همواره در رده بندی برترین رینگ های صنعت خودرو از منظر طراحی حداقل دو محصول از ب ام و حضور دارد.

اکس۶ یکی از زیباترین محصولات روز در طراحی نمای عقب است. از قطر زیاد لاستیک ها گرفته تا چراغ های خطی و دیفیوزر جذاب آن همه چیز فوق العاده به نظر می رسد. این نمای حجیم به خوبی پرداخت شده برای نمونه ورودی های هوای انتهای فندرها را دقت کنید که تا چه اندازه در افزایش جذابیت های اکس۶ در این بخش اثرگذار است.  خروجی اگزوز بصورت دوقلو درون یک قاب کرومی بزرگ در طرفین دیفیوزر قرار گرفته تا نشانی از پیشرانه قدرتمند برای اکس۶ باشد.

از منظر ابعاد این محصول ۴۹۵۳ میلیمتر طول، ۱۹۰۵ میلیمتر عرض و ۱۶۷۶.۴ میلیمتر ارتفاع دارد. در مقایسه با نسل قبل تفاوت هایی در اندازه مشاهده می شود بدین ترتیب که اکس۶ مدل ۲۰۲۰ برابر با ۲۶ میلیمتر در طول، ۴۲ میلیمتر در فاصله بین محورها و ۱۵ میلیمتر در عرض رشد داشته است. البته ارتفاع خودرو ۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کابین و امکانات هوشمند
همانطور که در تصاویر مشاهده شد؛ مدل مورد بررسی در این مطلب ام۵۰آی(M۵۰i) است که با توجه به حضور نام ام پکیج تفاوت هایی با نمونه استاندارد اکس۶ (sDrive۴۰i) دارد. در ادامه ابتدا به ویژگی های اکس۶ و سپس به آپشن های اضافه ام۵۰ آی اشاره می کنیم.

اولین چیز که باید درباره طراحی کلی اتاق و بطور خاص شیشه عقب بگوئیم؛ دید محدود راننده به علت شیب زیاد شیشه عقب و همچنین قرارگیری جزئیات اتاق مانند صندلی ها در مسیر دید، است که این وضعیت را به یک امتیاز منفی برای اکس۶ تبدیل کرده است و در نسل های قبل نیز منتقدان بسیار به این مورد پرداخته اند. اما به هر ترتیب اکس۶ به لطف فناوری های روز این چالش را نیز پشت سر گذاشته و مشکل چندانی برای راننده ایجاد نخواهد شد.

هنگامی که داخل کابین اکس۶ مدل ۲۰۲۰ قرار داشته باشید یک فضای بینظیر پیش روی تان قرار دارد که قطعا محو زیبایی های آن خواهید شد. ترکیب کیفی یک فضای بزرگ و تکنولوژی برتر، اکس۶ را در این بخش به یک شاخص مبدل می سازد.

دو نمایشگر بزرگ فوق العاده باکیفیت ۱۲.۳ اینچی؛ یکی ویژه تنظیمات سرگرمی و دوربین های محیطی و دیگری جایگزین نشانگر سنتی آمپر و بخشی از سامانه آی درایو۷.۰ ب ام و جز ویژگی های ممتاز کابین هستند. کار با نمایشگر اصلی در مرکز کنسول با قابلیت شناسایی حرکات کنترلی دست بسیار لذت بخش است.

صندلی های اسپرت و پوشش سنساتک برای کنسول جلو که بافت نرمی دارد بر زیبایی های فضای داخل کابین افزوده است. گفتنی است ب ام و اخیرا برای پوشش فضای داخل کابین محصولات خود استفاده از سنساتک را نیز در نظر گرفته که این پوشش از مواد بازیافتی و الیاف پشمی تولید می شود. رنگ مورد استفاده در سنساتک نیز پایه گیاهی دارد.

از جمله ویژگی های اکس۶ استاندارد(اس درایو۴۰آی) می توان به: رینگ ۲۰ اینچی، نورپردازی هوشمند داخل کابین، نور(پیام) خوشامدگویی که روی زمین نزدیک درب راننده ایجاد می شود، سامانه آی درایو، استارت دکمه ای، سیستم صوتی حرفه ای با ۲۰ اسپیکر و سیستم سوراند ۱۵۰۰ واتی برند باورز اند ولیکینز، نگهدارنده فنجان با قابلیت تنظیم دما، فرمان چرمی، ورود بدون کلید، سقف پانورامیک مونوروف، گرم کن صندلی ردیف جلو، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو و ... اشاره کرد.

در مدل ام۵۰آی شارژر بی سیم، وای فای هات اسپات، رادیو ماهواره ای با دسترسی رایگان یک ساله، سیستم صوتی هارمن کاردون، سیستم تهویه هوشمند با ۴ دمای متفاوت همزمان، صندلی های  مالتی کانتور، فرمان ام اسپرت، سیستم اگزوز ام اسپرت و ... در حالت پایه حضور دارند. تمامی این امکانات در حالت آپشن برای نسخه استاندارد قابل سفارش است.

از دیگر امکانات قابل سفارش در حالت آپشن می توان به پکیج صندلی های لوکس شامل تهویه ردیف جلو، ماساژور ردیف جلو، پکیج آفرود، استارت دکمه ای، رینگ های ۲۱ یا ۲۲ اینچی، گرم کن صندلی های عقب، گرم کن فرمان،  چرم برای کنسول جلو، شیشه های آکوستیک و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز اکس۶ امکانات متنوعی را در اختیار مشتریان قرار داده است: نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار تصادف از جلو با قابلیت تشخیص وسیله نقلیه و عابر پیاده، هشدار خروج از خط و دستیار رانندگی در خطوط، دوربین عقب، نوربالای اتوماتیک، سامانه پایداری الکترونیکی، ترمزهای ام اسپرت، کروز کنترل تطبیقی پیشرفته، هشدار تصادف از کنار، هشدار تصادف از عقب، دستیار پارک، نمایشگر هدآپ، نایت ویژن، سامانه تمام چرخ محرک و پکیج هندلینگ داینامیک.

گفتنی است امکانات فوق در حالت آپشن و باتوجه به پکیج مورد نظر مشتری روی خودرو نصب خواهد شد. برای ام۵۰آی سیستم تعلیق تطبیقی ام پاور و کیت آئروداینامیک در حالت استاندارد فعال است.
 
پیشرانه
در نسخه استاندارد اکس۶ مدل ۲۰۲۰ از موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ پوندفوت استفاده شده که این خودرو طی ۵.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

اما در ام۵۰آی همه چیز متفاوت و به مراتب جذاب تر است. در این خودرو از تپنده ۴.۴ لیتری توربودوقلو ۸ سیلندر با ۵۲۳ اسب بخار خروجی و گشتاور ۵۵۳ پوندفوت استفاده شده است. برای این هیولای مجهز به سامانه تمام چرخ محرک فقط ۴.۱ ثانیه زمان لازم است تا از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

میزان مصرف سوخت ام۵۰آی در شهر ۱۴.۷ لیتر، در بزرگراه ۱۰.۶ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۳ لیتر گزارش شده است.

این خودرو ۲۳۲۰ کیلوگرم وزن دارد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

ام۵۰آی مدل ۲۰۲۰ در نمونه مورد بررسی که تصاویر آنرا مشاهده کردید برچسب قیمت ۹۹۶۴۵ دلاری(در بازار آمریکا) دارد در حالیکه قیمت پایه برای مدل استاندارد یا اس درایو۴۰آی برابر با ۶۴۳۰۰ دلار(در بازار آمریکا) است.


۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات
مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد
مقاله

کد محتوا: ۲۰۸۴۶

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶:۴۶

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲:۰۶

کلید واژه‌‌ها: ب ام و، ب ام و x ۶

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۹۷۴

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.