سریعترین سامورایی سرزمین آفتاب تابان

ابرخودروی ۱۹۸۵ اسب‌بخاری آسپارک Owl معرفی شد

  پس از چندین سال انتشار تیزر، سرانجام ابرخودروی الکتریکی ژاپنی آسپارک Owl از راه رسیده و با توجه به شتاب ۱.۶۹ ثانیه‌ای این خودرو برای رسیدن از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت، به نظر می‌رسد با سریع‌ترین ابرخودروی حال حاضر دنیا رو به رو هستیم.  

چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶:۲۲ |

این عملکرد خیره کننده به دلیل نصب چهار موتور الکتریکی که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۹۸۵ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن‌متر هستند، حاصل شده است.

آسپارک در خصوص عملکرد ابرخودروی Owl ادعاهای بسیار زیادی دارد. این کمپانی تخمین زده که بیشینه سرعت Owl چیزی در حدود ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و برای دست یافتن از حالت سکون به مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۱۰.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. نیروی موتورهای الکتریکی Owl توسط یک پک باتری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که بیشینه مسافت ۴۵۰ کیلومتری را با درنظر گرفتن سیکل NEDC رقم زده است، البته آسپارک اعلام کرده ممکن است در آینده نمونه مجهز به پک باتری بزرگتری برای این خودرو عرضه شود.

آسپارک سعی کرده طراحی خارجی Owl تا حد ممکن تهاجمی و جذاب باشد. استایل بدنه این خودرو تا حد ممکن کشیده بوده و طراحان از خطوط سیالی در بدنه Owl استفاده کرده‌اند. تمامی پنل‌های بدنه این خودرو از جنس فیبرکربن بوده، اما سقف برای داشتن مقاومت بیشتر از جنس استیل ساخته شده است. جالب است بدانید که ارتفاع کلی Owl ۹۹ سانتی‌متر است. پنل‌های بدنه این ابرخودروی الکتریکی روی یک شاسی مونوکوک فیبرکربنی سوار شده که تنها ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد.

سیستم تعلیق آسپارک Owl برای هر چرخ دوبل جناغی بوده و دمپرهای هیدرولیکی نصب شده این امکان را می‌دهند تا فاصله کف خودرو از سطح زمین را بتوان بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر تنظیم کرد. برای متوقف کردن این ابرخودروی فوق سریع نیز کالیپرهای ترمزی ۱۰ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب نصب شده‌اند.

آسپارک در این لحظه تصویر مناسبی را از درون کابین Owl منتشر نکرده اما به خوبی مشخص است که چهار نمایشگر درون کابین این خودرو وجود دارد که دو عدد آنها مربوط به دوربین‌های دید جانبی هستند. آسپارک قصد دارد که تنها ۵۰ دستگاه از ابرخودروی الکتریکی Owl را تولید کند و برای آنها برچسب قیمت ۳.۲ میلیون دلاری را اعلام کرده است. این کمپانی اعلام کرده که از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ قصد تحویل این خودرو را به مشتریان دارد.


سریعترین سامورایی سرزمین آفتاب تابان
ابرخودروی ۱۹۸۵ اسب‌بخاری آسپارک Owl معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۴۱

ارسال: چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶:۲۲

به روز شده: چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷:۳۰

کلید واژه‌‌ها: آسپارک، ابرخودرو

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۸۷

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.